Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 2003 bm54/aux

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Simpel
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 405

E39 2003 bm54/aux

kun ajaa D asennos ni joskus syttyy tauluu myöskin S kirjain vaikka keppiin ei oo koskettu, onko siihen joku anturi jossain ? mikrokytkin tai joku sellainen, joku osa nr tai kuva? yhtää en tiedä mitä kysyä purkuautosta...
    Last edited by Simpel; 31-03-2016, 19:48.
  • Tomson
    Bimmer Fanatic
    • May 2010
    • 251
    • Finland

Mulla kävi aivan samalla tavalla ja lopulta ongelmaksi paljastui vain radion takana olevat liittimet/kontaktit siellä. Alkuun myös epäilin radio vahvistinta ja se tuli katsottua lävitse liittimen kera.

Comment

• Simpel
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 405

Joo, 16:9 on siin ja eilen kokeilin niitäki ni ei vaikuuttanut mitenkää, akkukengän irrotus toi suomipopin takas, ennen sitä kaikki kanavat suhisee. Tänne kirjoitan viimekädessä yleensä, kakkki google systeemit on kokeiltu

Ebays näyttäis olevan useita erillaisia antenni vahvistimia kohtuu hinta, kuinka herkästi ne menee huonoks ?
      Last edited by Simpel; 12-03-2016, 18:29.

Comment

• Scitso
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 2817
        • Kuusankoski

Radiohan sulla on takakontissa. Edessä on vaan näyttö. Tarkasta takakontin pohjalta muovien alta radion liittimet. Joskus tuppaa pääsemään kosteutta sinne. Antenni vahvistimia on kans joskus tarvinnu vaihdella.
        E34 525i Touring -96 "Iris"
        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
        E61 530d Touring -04

ex. E39 520ia Touring -98
        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
        ex. E28 520i -82

Comment

• Simpel
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 405

Originally posted by Scitso View Post
          Radiohan sulla on takakontissa. Edessä on vaan näyttö. Tarkasta takakontin pohjalta muovien alta radion liittimet. Joskus tuppaa pääsemään kosteutta sinne. Antenni vahvistimia on kans joskus tarvinnu vaihdella.
          Jees, katson ne kaikki mitä sieltä löyty jos löytys joku huono liitos! Kiitos
          Last edited by Simpel; 12-03-2016, 19:29.

Comment

• Simpel
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 405

Taisi löytä vika, eli lasiin menevä johto on kiinni mutta ei kuitenkaan tarpeeks hyvin, varmaa tärinäst lähteny huonoksi, onko mitää millä korjaa ? Jostain foliokynäst luin mut mistä sellasen löytää ?

Comment

• Scitso
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 2817
              • Kuusankoski

Tarviit jonkun johtavan liiman, itse olen käyttänyt Eccobond tuotetta kun töiden kautta jää vanhaks. esim tällästä http://rwd-toys.fi/s%C3%A4hk%C3%B6%C...a-liima-he6106.
              E61 530d Touring -04

ex. E28 520i -82

Comment

• Simpel
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 405

Originally posted by Scitso View Post
                Tarviit jonkun johtavan liiman, itse olen käyttänyt Eccobond tuotetta kun töiden kautta jää vanhaks. esim tällästä http://rwd-toys.fi/s%C3%A4hk%C3%B6%C...a-liima-he6106.
                Pistin tilaukseen, kiitos!

Onko sulla tietoo jos imusarjan läpät on poistettu mutta akseli on edelleen sielä ja EGR ei ole tukittu ni, pitääkö tukkia/akselit poistaa vai voiko tollasena jatkaa?
                Last edited by Simpel; 13-03-2016, 16:12.

Comment

• Tomson
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2010
                  • 251
                  • Finland

Originally posted by Simpel View Post
                  Pistin tilaukseen, kiitos!

Onko sulla tietoo jos imusarjan läpät on poistettu mutta akseli on edelleen sielä ja EGR ei ole tukittu ni, pitääkö tukkia/akselit poistaa vai voiko tollasena jatkaa?
                  Ei se akseli siellä itessään haittaa mitään, kuhan on vaan jätetty. Ja tukkia voi jos vain haluaa, itsellä tämä operaatio edessä ens viikolla :think

Comment

• Simpel
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 405

Originally posted by Tomson View Post
                    Ei se akseli siellä itessään haittaa mitään, kuhan on vaan jätetty. Ja tukkia voi jos vain haluaa, itsellä tämä operaatio edessä ens viikolla :think
                    jees, mä otan ne kaikki pois sieltä kun kerta auki on....
                    3 tällast pääsi karkuun eikä löydy millään, tiedä sitte oliko ne edes siinä ...http://bemariosat.fi/index.php?id_pr...duct&id_lang=2

Comment

• Jarger
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 3950
                      • Finnland

jees, mä otan ne kaikki pois sieltä kun kerta auki on....
                      3 tällast pääsi karkuun eikä löydy millään, tiedä sitte oliko ne edes siinä ...http://bemariosat.fi/index.php?id_pr...duct&id_lang=2

Noi mä oon yleensä suosiolla ottanut hemmettiin, jokaisen. Paskiaiset aina tippumassa, ei paljoa innosta lotota minne menee.
                      Negatiiviset kauppakokemukset:
                      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

Comment

• Jamppa81
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2015
                        • 445
                        • Helsinki

Originally posted by Jarger View Post
                        Noi mä oon yleensä suosiolla ottanut hemmettiin, jokaisen. Paskiaiset aina tippumassa, ei paljoa innosta lotota minne menee.
                        Kun ottaa tuon nro 3 muovin pois (en tiedä mikä sen nimi on, mutta on siinä tulipellin edessä, raitisilmakoteloiden välissä), niin imusarjan saa nätisti paikalleen myös noiden renkuloiden kanssa. Olettaisin että tuo back up - ring on aika oleellinen osa imusarjan tiivistystä. En tiedä miten imusarja käyttäytyy lämpölaajenemisen yms kanssa, mutten minä ainakaan noita jättäisi pois.

Comment

• Scitso
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 2817
                          • Kuusankoski

tuo imusarjan tiivistys on todella tärkeä, yhden olen nähnyt missä kaikki hilut oli heitetty pois ja huonosti tiivistetty. Uudelleen tiivistettiin ja alko tulla tehojakin takasin.
                          E61 530d Touring -04

ex. E28 520i -82

Comment

• Simpel
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 405

Originally posted by Jamppa81 View Post
                            Kun ottaa tuon nro 3 muovin pois (en tiedä mikä sen nimi on, mutta on siinä tulipellin edessä, raitisilmakoteloiden välissä), niin imusarjan saa nätisti paikalleen myös noiden renkuloiden kanssa. Olettaisin että tuo back up - ring on aika oleellinen osa imusarjan tiivistystä. En tiedä miten imusarja käyttäytyy lämpölaajenemisen yms kanssa, mutten minä ainakaan noita jättäisi pois.
                            varmaan kuitenki tarkoitti niitä akseleita mitkä oli jätetty imusarjaan, läpät tosin oli otettu pois...multa hävis 3 noita rinkuloita sieltä pulttien alta, eikä löydy millään...tänää tarkistan kameran kanssa että ei vain ole reikää tippunut.. en ole varma että oliko siinä niitä edes, mä laitan ne kyllä kaikki, yritin etsiä koneen päältä ja alta ja kaikkialta ni en yhtäkään löydä, tuskin kuitenki sinne moottoriin tippunut, 3 samaa aikaa...
                            Last edited by Simpel; 14-03-2016, 11:13.

Comment

• Jamppa81
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2015
                              • 445
                              • Helsinki

varmaan kuitenki tarkoitti niitä akseleita mitkä oli jätetty imusarjaan, läpät tosin oli otettu pois...multa hävis 3 noita rinkuloita sieltä pulttien alta, eikä löydy millään...tänää tarkistan kameran kanssa että ei vain ole reikää tippunut.. en ole varma että oliko siinä niitä edes, mä laitan ne kyllä kaikki, yritin etsiä koneen päältä ja alta ja kaikkialta ni en yhtäkään löydä, tuskin kuitenki sinne moottoriin tippunut, 3 samaa aikaa...
                              Ne on kieltämättä hankalia kapineita saada pysymään, mutta kun painaa sen rinkulan sinne holkin ympärille ja varovasti asettelee niin onnistuu kyllä. Tangot yms muun sälän voi kyllä ottaa pois jos läpät poistaa.

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎