Announcement

Collapse
No announcement yet.

Taka-akselin tukivarret ym.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hietase
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 543
    • Espoo

    #16
    On viimeaikoina käynyt viima sen verran lompakon tienoilla, että tilasin vain nuo taka-apurungon puslat. Varsinais-Suomessa sijaitseva nettikauppa myi Lemförderin puslat halvemmalla kuin yksikään katsomani saksalainen nettikauppa!

    Narinahelat, integral linkit ja kaikki tukivarret saavat nyt odottaa ainakin alkukesään. Tyhjäkäynnillä ilmestyi talvikuukausien aikana epämääräinen rytkytys joka aavistuksen paheni ja syyksi paljastui kakkospytyn suutin. Se menee siis nyt vaihtoon ja samaten laitan ennakoivasti uuden vesipumpun ja termostaatin. Kiinni olevilla alkuperäisillä on ajettu 216 tkm, enkä halua jäädä kesälomareissulla tien päälle (mun tuurilla vanha vesipumppu kuitenkin pettäisi jossain Ruotsin Lapin takamaastoissa).

    Todella paljon on tullut luettua osavalmistajien laadusta. Olen päätynyt ostamaan tarvikkeena Lemförderiä alustaan, tai sitten marmorilta. Kaikista muista vaihtoehdoista on ollut hyvin ristiriitaisia kirjoituksia, mutta Lemförderin kohdalla huonoja kokemuksia tuntuu olevan ehkä alle prosentilla käyttäjistä.

    Comment

    • juha_s
      Alueaktiivi
      • May 2008
      • 447
      • Lappeenranta

      #17
      Originally posted by hietase View Post
      On viimeaikoina käynyt viima sen verran lompakon tienoilla, että tilasin vain nuo taka-apurungon puslat. Varsinais-Suomessa sijaitseva nettikauppa myi Lemförderin puslat halvemmalla kuin yksikään katsomani saksalainen nettikauppa!

      Narinahelat, integral linkit ja kaikki tukivarret saavat nyt odottaa ainakin alkukesään. Tyhjäkäynnillä ilmestyi talvikuukausien aikana epämääräinen rytkytys joka aavistuksen paheni ja syyksi paljastui kakkospytyn suutin. Se menee siis nyt vaihtoon ja samaten laitan ennakoivasti uuden vesipumpun ja termostaatin. Kiinni olevilla alkuperäisillä on ajettu 216 tkm, enkä halua jäädä kesälomareissulla tien päälle (mun tuurilla vanha vesipumppu kuitenkin pettäisi jossain Ruotsin Lapin takamaastoissa).

      Todella paljon on tullut luettua osavalmistajien laadusta. Olen päätynyt ostamaan tarvikkeena Lemförderiä alustaan, tai sitten marmorilta. Kaikista muista vaihtoehdoista on ollut hyvin ristiriitaisia kirjoituksia, mutta Lemförderin kohdalla huonoja kokemuksia tuntuu olevan ehkä alle prosentilla käyttäjistä.
      Saako tiedustella tuota firman nimeä, vai meneekö mainostamiseksi?
      F11 535d xDrive M-Sport -13

      Comment

      • hietase
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 543
        • Espoo

        #18
        Moderaattorit poistakoon, jos on sopimatonta. Toisaalta, kyllähän täällä puhutaan paljon nimillä yrityksistä, eli kai se sallittua on. Tilasin firmasta bemariosat.fi. Heidän nettikaupassaan annettiin valmistajaksi puslille Lemförder / Meyle HD. Olin sähköpostilla yhteydessä ja mainitsin, että haluaisin vain Lemförderiä. Minulle kerrottiin, että Lemförderin saatavuudessa on ollut vaikeuksia ja tilaukset ovat sen vuoksi aika ajoin kestäneet. Sovimme kuitenkin, että vain Lemförderiä ja laittavat paketin tulemaan sitten kun voivat. Maksoin tilauksen verkkokaupassa 19.3. ja tänään tuli viesti, että tuote on lähetetty.

        Comment

        • Jii_Koo
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2013
          • 785
          • Jkl

          #19
          Originally posted by juha_s View Post
          ...tarkista samalla ne tukivarret. Ne vaihtaa siihen samaan vaivaan aika näppärästi eikä tarvitse niitä jälkeenpäin ainakaan vaihdella.
          Hetkinen, tarkoitatko nyt tästä kuvasta kohdetta nro 10. vai 6?
          Vai jotakin ihan muuta?

          edit. On kyllä sen hintaisia osia, etten ihan vaihtamisen riemusta noita nyt laittele. Eikä varmaan kannata toimivaa 250€ alkuperäisosaa korvata 30€ tarvikkeella...
          Last edited by Jii_Koo; 06-04-2016, 06:58.
          '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

          Comment

          • juha_s
            Alueaktiivi
            • May 2008
            • 447
            • Lappeenranta

            #20
            molempia tarkoitin joo, sillä sanoinkin että tarkista ne pallonivelet missä kunnossa on. omassa 382tkm oli vielä alkuperäiset, rikki tosin.
            F11 535d xDrive M-Sport -13

            Comment

            • Jii_Koo
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2013
              • 785
              • Jkl

              #21
              Originally posted by juha_s View Post
              molempia tarkoitin joo, sillä sanoinkin että tarkista ne pallonivelet missä kunnossa on. omassa 382tkm oli vielä alkuperäiset, rikki tosin.
              Aivan. 360tkm takana ja ehjiltä tuntuivat ja näyttivät, kun katsurin kanssa käytiin väljiä läpi. Ei tosin täyttä varmuutta ovatko alkuperäiset. Löysät vaikuttanevat ainakin camberiin..?
              '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

              Comment

              • juha_s
                Alueaktiivi
                • May 2008
                • 447
                • Lappeenranta

                #22
                Originally posted by jaykayarel View Post
                Aivan. 360tkm takana ja ehjiltä tuntuivat ja näyttivät, kun katsurin kanssa käytiin väljiä läpi. Ei tosin täyttä varmuutta ovatko alkuperäiset. Löysät vaikuttanevat ainakin camberiin..?
                Eipäse minultakaan katsastuksessa löytänyt eikä tajunnut vaikka toinen takarengas oli reilusti miinus campperilla. itse kyllä tiesin että on pallonivel paskana siitä bumerangista, vaihdoinkin sitten samalla viikolla sen kun osat tulivat. muistaakseni on täälläkin ollut puhetta ettei katsurit löydä väljää tosta alustasta.
                F11 535d xDrive M-Sport -13

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  #23
                  Joo suurionsa insseistä ei löydä e39:n alustasta väljää.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Jii_Koo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2013
                    • 785
                    • Jkl

                    #24
                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Joo suurionsa insseistä ei löydä e39:n alustasta väljää.
                    Joo näin oon itsekin käsittänyt, mut olin mukana roplaamassa juuri siksi. Turhan harvoin pääsee itse tuolla lailla auton alle kunnolla tutkimaan kun ei ole nosturia tallilla. Camberit on kuitenkin saatu vielä suuntauksessa kohdalleen, jos se jotain kielisi niiden kunnosta.

                    Narinahelat pitää meteliä ja takapää tuntuu kovalta. Näytti ne isot kelkan kumit olevan myös repeämispisteessä. Ne halusi inssi vielä nähdä uudestaan.
                    Tuleeko koriin nuo kovalta tuntuvat iskut juuri tuota kautta, vai onko siellä vielä joku muu paikka, mikä voi aiheuttaa tätä?
                    '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                    Comment

                    • hietase
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2012
                      • 543
                      • Espoo

                      #25
                      Mulle on kerrottu, että ne kovat tärähdykset mitkä lyövät terävästi läpi, aiheutuisivat juurikin niistä neljästä suuresta apurungon puslasta.

                      Jos lähdet tukivarsiakin laittamaan, niin halvin hinta minkä olen Lemförderille löytänyt on car-parts24.comin myymä Lemförder Revissonset Hinterachse 579,99 euroa. Siinä on suorat tukivarret ja bumerangit, integral linkit ja pallonivelet, sekä koiranluut. Tuon ajattelin itse ottaa, jos saa ennen kesää hieman täytettä lompakkoon.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        #26
                        Originally posted by jaykayarel View Post
                        Joo näin oon itsekin käsittänyt, mut olin mukana roplaamassa juuri siksi. Turhan harvoin pääsee itse tuolla lailla auton alle kunnolla tutkimaan kun ei ole nosturia tallilla. Camberit on kuitenkin saatu vielä suuntauksessa kohdalleen, jos se jotain kielisi niiden kunnosta.

                        Narinahelat pitää meteliä ja takapää tuntuu kovalta. Näytti ne isot kelkan kumit olevan myös repeämispisteessä. Ne halusi inssi vielä nähdä uudestaan.
                        Tuleeko koriin nuo kovalta tuntuvat iskut juuri tuota kautta, vai onko siellä vielä joku muu paikka, mikä voi aiheuttaa tätä?
                        Touringissa ne takakelkan isot puslat aiheuttaa tuota. Ellei ole tietoa vaihdosta, niin vaihda.

                        Itsellä tuli iskut läpi vanhoista iskareista (sedan). Siltojen liitoskohdat jne. tuntui paljon enemmän kuin uusilla iskareilla. Alla oli alkuperäiset Sachs ja tilalle meni samanlaiset tarvike Sachs-iskarit.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Jamppa81
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2015
                          • 445
                          • Helsinki

                          #27
                          Lainaan hieman tätä ketjua. Nyt on tulossa sigun autoon takapään remppaa ja tutkiskelin netistä noita valmiita paketteja. Onko kellään kokemusta näistä merkeistä tai seteistä: halvin, halpa, edullinen, kohtuullinen, kohtalainen ja laadukas?
                          Samaan syssyyn on tarkoitus vaihtaa myös takakelkan puslat ja helat. Joten koko paketti esim schmiedissä maksaa kuutisen sataa. Tarkoitus ei ole laittaa mitään halpaa skeidaa sinne vaan laadukasta ja sellasta ihan ok kestävää osaa mikä ei kuitenkaan välttämättä maksaisi yli auton arvoa...
                          Vai onko kylmä totuus vaan että lemförder ja meyle on ne ainoat laadukkaat valmistajat?

                          Comment

                          • Jii_Koo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2013
                            • 785
                            • Jkl

                            #28
                            Originally posted by Jamppa81 View Post
                            Lainaan hieman tätä ketjua. Nyt on tulossa sigun autoon takapään remppaa ja tutkiskelin netistä noita valmiita paketteja. Onko kellään kokemusta näistä merkeistä tai seteistä: halvin, halpa, edullinen, kohtuullinen, kohtalainen ja laadukas?
                            Samaan syssyyn on tarkoitus vaihtaa myös takakelkan puslat ja helat. Joten koko paketti esim schmiedissä maksaa kuutisen sataa. Tarkoitus ei ole laittaa mitään halpaa skeidaa sinne vaan laadukasta ja sellasta ihan ok kestävää osaa mikä ei kuitenkaan välttämättä maksaisi yli auton arvoa...
                            Vai onko kylmä totuus vaan että lemförder ja meyle on ne ainoat laadukkaat valmistajat?
                            Ei ole kyllä itsellä suoranaisesti kokemusta, mutta voisin silti lyödä pääni pantiksi, että viimeistään ensi keväänä olet vaihtelemassa puslia uudemman kerran, jos nuo halvimman pään tekeleet laitat nyt alle. Lemförder on alkuperäisvalmistaja, Meyle HD:kin ilmeisesti ihan jees..?

                            Tässä esim aika halpoja löytöjä Saksasta:
                            Lemförder narinahelat ja integral linkit Meyle HD takakelkan tukikumit (4kpl)
                            Last edited by Jii_Koo; 07-04-2016, 16:06.
                            '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                            Comment

                            • Jamppa81
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2015
                              • 445
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by jaykayarel View Post
                              Ei ole kyllä itsellä suoranaisesti kokemusta, mutta voisin silti lyödä pääni pantiksi, että viimeistään ensi keväänä olet vaihtelemassa puslia uudemman kerran, jos nuo halvimman pään tekeleet laitat nyt alle. Lemförder on alkuperäisvalmistaja, Meyle HD:kin ilmeisesti ihan jees..?

                              Tässä esim aika halpoja löytöjä Saksasta:
                              Lemförder narinahelat ja integral linkit Meyle HD takakelkan tukikumit (4kpl)
                              Foorumin kautta löysin takakelkan puslat mallia meyle ja tuolta bemariosat.fi:n kautta tilasin narinahelat, molemman mallin epäkeskopultit ja linkit. Sähköpostikeskustelussa mulle sanottiin, että osat on Lemförderin valmistamat. Samaan syssyyn ajattelin kuitenkin vaihtaa myös nuo tukivarret ja nivelet, näyttäis vaan aika kalliilta osilta suoraan marmorilla :/

                              Comment

                              • zeneg
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 1238
                                • Oulu

                                #30
                                Noita Meylen paskoja en kyllä laittais mihinkään. Tukivarsista porsii suojakumit ja puslat, pyöränlaakerit kestää muutaman tuhat kilsaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎