Announcement

Collapse
No announcement yet.

Taka-akselin tukivarret ym.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

Itsekkään en kyllä Meyleä laittaisi. Saksasta Lemförderiä.
    e39 540iA E85

Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

Comment

• ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3514
      • Raisio

Originally posted by Jamppa81 View Post
      Foorumin kautta löysin takakelkan puslat mallia meyle ja tuolta bemariosat.fi:n kautta tilasin narinahelat, molemman mallin epäkeskopultit ja linkit. Sähköpostikeskustelussa mulle sanottiin, että osat on Lemförderin valmistamat. Samaan syssyyn ajattelin kuitenkin vaihtaa myös nuo tukivarret ja nivelet, näyttäis vaan aika kalliilta osilta suoraan marmorilla :/
      Jos osissa lemföörderin leimat, sitten ok, muuten voi olla ihan samaa kökköä kuin netin halvimmat sarjat. Nimettömiä osia kun pakataan eri tukkureiden paketeihin ja hinta muuttuu sen mukaan kuka ja ketkä myy. OEM osilla pääsee lähimmäs onnea
      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

Comment

• Jamppa81
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2015
        • 445
        • Helsinki

Mä oon aina pitänyt tuota meyleä hyvänä mut ilmeisesti sekin menee tuonne motonet kastiin :( Löytyykö teiltä jemmasta ylimääräisiä kunnollisia tukivarsia taakse?

Comment

• Jii_Koo
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2013
          • 785
          • Jkl

Originally posted by Jamppa81 View Post
          Mä oon aina pitänyt tuota meyleä hyvänä mut ilmeisesti sekin menee tuonne motonet kastiin :( Löytyykö teiltä jemmasta ylimääräisiä kunnollisia tukivarsia taakse?
          Meyleäkin on Meyleä ja sit Meyle HD:ta. En suoraan käytännöstä osaa sanoa kestävyydestä juuri mitään, mutta jälkimmäiselle annetaan neljän vuoden takuu monessa tapauksessa :think
          '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

Comment

• Jii_Koo
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2013
            • 785
            • Jkl

Löytyykö keltään mitallisia kuvia takakelkan puslien ulosvetimelle?
            Tai ulosvedintä lainaan viikonlopuksi Keski-Suomesta?
            Last edited by Jii_Koo; 18-04-2016, 21:23.
            '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

Comment

• Jamppa81
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2015
              • 445
              • Helsinki

Originally posted by jaykayarel View Post
              Löytyykö keltään mitallisia kuvia takakelkan puslien ulosvetimelle?
              Tai ulosvedintä lainaan viikonlopuksi Keski-Suomesta?
              Mä just lauantaina vaihdoin itselle ja rakensin työkalun itse. Se on aika helppo homma kun muistaa vaan käyttää kierretankona vähintään 10.9 tankoa ja muttereita. Ulosvedin jonka tein on U mallinen. 165mm leveä koko leveydeltään ja korkeutta on 200mm. Päässä olevat käpälät on 45mm leveät ja niiden välissä on 82mm tilaa. Se on tarkka mitta. Kierretangon päähän 70mm vetolaippa jossa kierre (mutteri hitsattuna). Tuolla sen saa hienosti vedettyä ulos. Sisään laittaminen menee hyvin samalla työkalulla kun vaan tekee sellaisen 20mm syvän ja sisähalkaisijaltaan 90mm kupin jossa myös mutteri hitsattuna kierteeksi. Mulla ei ollut tuota kuppia mutta tasaisella lattaraudalla saa myös vedettyä paikalleen ja toisella tunkilla varovasti tunkkaamalla painuu hitaasti sisään. En jäädytellyt puslia vaan liukastelin niitä pikkuisen silikonispraylla. Sitten kun alkuihmettelyt oli ihmetelty ja auto ylhäällä, niin kaikkineen mulla meni 10min / pusla kun oli vaan valmiit ja toimivat työkalut. Pitkä voimahylsy ja pulttipyssy on aika ehdottomat työkalut myös. Onnistuu toki ilmankin, mutta siinä säästää itseään.
              Tässä on jonkun foorumilaisen piirtämä kuva työkalusta. Tuota kuvaa käytin apuna.
              Last edited by Jamppa81; 19-04-2016, 06:09.

Comment

• Jii_Koo
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2013
                • 785
                • Jkl

^Oonhan mä tän kuvan nähnyt joskus foorumilla ennenkin, kun oikein tarkkaan muistelen!

Eikö tuo yläpään kierteytetty palikka lähde pyörimään mukana läpi, kun ruuvia kiristää?

Comment

• Jamppa81
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2015
                  • 445
                  • Helsinki

^Oonhan mä tän kuvan nähnyt joskus foorumilla ennenkin, kun oikein tarkkaan muistelen!

Eikö tuo yläpään kierteytetty palikka lähde pyörimään mukana läpi, kun ruuvia kiristää?
                  Ei lähde koska tanko ei liiku. Vain alapään mutteri pyörii.

Comment

• MaxSound
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2009
                    • 255
                    • Kajaani

Minun tekemä todella pikainen piirrustus, hyvä jos on ollut jollekkin apua

Mikään muu mitta ei ole tarkka kuin tuo käpälien väli, että istuu napakasti takakelkkaan.

Pulttipyssyllä ampuessa tanko ei pyörinyt, käsin vääntäessä pidin lukkopihdeillä kiinni tangon alapäästä.

Uudet puslat meni paikalleen tosi helposti, kun sipaisi ihan aavistuksen Fairyä ja nosturilla ollessa tunkkasin ne vaihteistotunkilla paikalleen Kannattaa antaa olla hetken paikallaan ennenkuin lähtee ajelemaan, että Fairy vähän kuivahtaa ja tarttuvat paikalleen. Ja sitä Fairyä ei tosiaan tarvitse paljoa.

Noiden puslien vaihto kannattaa kyllä ehdottomasti, turhat tutinat loppuu ja asfaltin saumat eivät lyö enää yhtä pahasti läpi
                    E39 525DA Touring -01, 540tkm

Comment

• Jii_Koo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2013
                      • 785
                      • Jkl

Onko porukka vaihtanut noita heilurivarsien sisempiä puslia? Eli näitä, joista merkityt pultit menevät läpi:

Ei meinaa löytyä osanumeroa, onkohan noille erikseen sellaisia ollenkaan..?
                      Lähtevät varmaan prässäämällä irti kuitenkin?

Edit. Tässä powerflexin katalogissa lienevät nuo 10-11 osat. Muuttuukohan ajo ihan hirveäksi, jos laittaa powerflexit tuonne?
                      Last edited by Jii_Koo; 16-05-2016, 07:14.

Comment

• Jamppa81
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2015
                        • 445
                        • Helsinki

Onko porukka vaihtanut noita heilurivarsien sisempiä puslia? Eli näitä, joista merkityt pultit menevät läpi:

Ei meinaa löytyä osanumeroa, onkohan noille erikseen sellaisia ollenkaan..?
                        Lähtevät varmaan prässäämällä irti kuitenkin?

Edit. Tässä powerflexin katalogissa lienevät nuo 10-11 osat. Muuttuukohan ajo ihan hirveäksi, jos laittaa powerflexit tuonne?
                        Katsoppas tuota.
                        Febestin omasta online kaupastakin löytyy, tosin mistään postikuluista tai toimitusehdoista en tiedä mitään.
                        Last edited by Jamppa81; 19-05-2016, 06:22.

Comment

Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎