Tulee olemaan pitkä kirjoitus, mutta olkoot. Ostin viime kesänä melkeimpä jo legendaarisen ämmä bemarin. Alkukesän biimeri toimi hyvin, ei mitään valittamista.
Loppu syksystä paineasetelma antoi periksi ja auto piti viedä pajalle. Alkutalven auto oli sisällä lämpimässä säilytyksessä, mutta tilanpuutteen vuoksi auto piti lopputalveksi siirtää ulos.
Pari viikkoa sitten saatiin kytkin uusillä hilppeillä ja pienen taistelun kautta kasaan, mutta nyt tuli uusi ongelma.
Käynnistäessä n.3 sekunttia kuuluu todella kova ralkatus vanoksien suunnasta ja sitten hiljenee. Tyhjäkäynnillä käy todella huonosti ja välillä saattaa sammua. Kaasua napauttaessa ei vastaa kunolla ja rykäisyn kautta lähtevät kierrokset nousemaan. Kierrosten ollessa yli 2000 ei ole mitään ongelmia. Autoa ei kunnolla saa edes liikkumaan kun ei kaasu ja tyhjäkäynti pelaa kunnolla.
Mitään vikakoodeja ei ole päällä. Imuvuotoja ei pitäisi olla. Testerin mukaan imupuolen nokka akselin pyyntiarvo olisi 48, mutta toteutunut arvo molemmilla puolilla on 32. Uudet tunnistimet imupuolelle hommattiin, mutta ei muutosta arvoihin eikä käyntiin ole.
Uutta polttoainetta lisätty tankkiin ja polttoaineen paine käynnissä 4,3bar ja sammuksissa n.5. Käytetty uusia maffeja sekä vanhoja eikä nekään tuo muutosta. Separaattorit vaihdoit viime vuonna. Olisi kiva kuunnella muiden ideoita koska itsellä alkaa ideat olla vähissä. Olen ammentanut tietoa tunti tolkulla M5boardilta sekä täältä, mutta tuntuu että kaikki on jo kokeiltu.
Loppu syksystä paineasetelma antoi periksi ja auto piti viedä pajalle. Alkutalven auto oli sisällä lämpimässä säilytyksessä, mutta tilanpuutteen vuoksi auto piti lopputalveksi siirtää ulos.
Pari viikkoa sitten saatiin kytkin uusillä hilppeillä ja pienen taistelun kautta kasaan, mutta nyt tuli uusi ongelma.
Käynnistäessä n.3 sekunttia kuuluu todella kova ralkatus vanoksien suunnasta ja sitten hiljenee. Tyhjäkäynnillä käy todella huonosti ja välillä saattaa sammua. Kaasua napauttaessa ei vastaa kunolla ja rykäisyn kautta lähtevät kierrokset nousemaan. Kierrosten ollessa yli 2000 ei ole mitään ongelmia. Autoa ei kunnolla saa edes liikkumaan kun ei kaasu ja tyhjäkäynti pelaa kunnolla.
Mitään vikakoodeja ei ole päällä. Imuvuotoja ei pitäisi olla. Testerin mukaan imupuolen nokka akselin pyyntiarvo olisi 48, mutta toteutunut arvo molemmilla puolilla on 32. Uudet tunnistimet imupuolelle hommattiin, mutta ei muutosta arvoihin eikä käyntiin ole.
Uutta polttoainetta lisätty tankkiin ja polttoaineen paine käynnissä 4,3bar ja sammuksissa n.5. Käytetty uusia maffeja sekä vanhoja eikä nekään tuo muutosta. Separaattorit vaihdoit viime vuonna. Olisi kiva kuunnella muiden ideoita koska itsellä alkaa ideat olla vähissä. Olen ammentanut tietoa tunti tolkulla M5boardilta sekä täältä, mutta tuntuu että kaikki on jo kokeiltu.
Comment