Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 Automaatti ilmastointi, ongelma vai ominaisuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exodus
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 774
    • Oulu

    #16
    Originally posted by Nonii
    Jep,mutta luulen että tässä on nyt jotain muutakin koska se ei nosta tuulettimen nopeutta suuremmaksi (lue=yritä jäähdyttää tehokkaammin), kun autossa on todella kuuma. Muissa automaatti ilmastoinnilla varustetuissa missä olen ollut autoissa tapahtuu kyllä niin.
    Eli onko muilla ongelma poistunut vaihtamalla siilin. Ei viitsisi ihan turhaan ostella uutta.
    vertaa sitä puhaltimen nopeusnäyttöpalkistoa todellisuuteen, jos palkkien mukaan
    puhaltimen pitäisi tohottaa täysillä mutta se ei tee sitä on silloin vika varmaan siilissä. Tyhmä kysymys ehkä, mutta palaahan sulla AUTO siinä ilmastoinnin näytössä? Omassani automaattiilmastoinnin loistavaa toimivuutta tulee ihmeteltyä jokainen hellepäivä. Ei siellä sinunkaan autossa kuuma pitäisi tulla jos kaikki toimii.

    Comment

    • Nonii
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 209
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by exodus
      vertaa sitä puhaltimen nopeusnäyttöpalkistoa todellisuuteen, jos palkkien mukaan
      puhaltimen pitäisi tohottaa täysillä mutta se ei tee sitä on silloin vika varmaan siilissä. Tyhmä kysymys ehkä, mutta palaahan sulla AUTO siinä ilmastoinnin näytössä? Omassani automaattiilmastoinnin loistavaa toimivuutta tulee ihmeteltyä jokainen hellepäivä. Ei siellä sinunkaan autossa kuuma pitäisi tulla jos kaikki toimii.
      Joo kyllä se puhaltimen voimakkuus lisääntyy aivan oikealla tavalla kun säädän sitä manuaalisesti kylmääkin sieltä työntelee. Ja ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä vastauksia. Kyllä se AUTO valo palaa siinä. .
      Kysyn kerran vielä, pitäisikö sen puhalluksen voimakkuuden lisääntyä automaattisesti ettei minun tartte sitä manuaalisesti säätää, esimerkki tilanteessa autoni seisoo vaikka 30 min kaupan pihassa ja kuumenee sisältä ihan saunaksi. Kun käynnistän niin pitäisikö sen alkaa puhaltamaan niin perkeleesti ilman että minä kosken säätimiin. Oletusarvona on että se kuuluisa AUTO toiminto on päällä.
      Jos jollakin on sellainen ilmastointi jokä jäähdyttää myös auton ollessa saamutettuna niin sehän on peli se.
      Nykyinen: W204 220 CDI T

      Ex:

      Octavia RS
      E39 523
      E30 324
      E30 316

      Comment

      • am_tiainen
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 58
        • Riihimäki

        #18
        Originally posted by Nonii
        Kysyn kerran vielä, pitäisikö sen puhalluksen voimakkuuden lisääntyä automaattisesti ettei minun tartte sitä manuaalisesti säätää, esimerkki tilanteessa autoni seisoo vaikka 30 min kaupan pihassa ja kuumenee sisältä ihan saunaksi. Kun käynnistän niin pitäisikö sen alkaa puhaltamaan niin perkeleesti ilman että minä kosken säätimiin. Oletusarvona on että se kuuluisa AUTO toiminto on päällä.
        Kyllä juuri noin AUTO toiminnon pitäisi toimia. Jos auto on kuuma kuin pätsi, niin se rupeaa puhaltamaan tuulettimet täysillä kylmää ilmaa jotta lämpötila laskisi mahdollisimman nopasti halutulle tasolle.

        Jotku ihmiset jopa inhoavat AUTO ilmastointia. Tosin yleensä moni ei pidä siitä että puhaltumet räpsähtävät täysille esim. talvella kun oven avaa ja yhtäkkiä se puhaltaa täysillä kuumaa ilmaa päälle samalla kun autossa istutaan yleensä takki päällä (lyhemmillä matkoilla ainakin). Kesällä se nyt ei niin paljoa haittaakkaan ja saahan tuon AUTO toimiminnot onneksi pois päältä tarpeen mukaan.
        Last edited by am_tiainen; 15-07-2005, 15:39.

        Comment

        • aapok
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 807
          • Liperi

          #19
          Mulla on samoja ongelmia ja siili vaihdettu viime syksynä. Elikkä ulkona n.20`c ja säädin sisälle 27`c ja tulee vaan kylmää ilmaa ritilöistä... Pitänee purkaa toi säätöboxi ja kattoo ettei ole täynnä paskaa... Minulla ei säädä automaattisesti puhallusnopeutta jostakin syystä?
          -Aapo-

          520da touring Lci M-sport -07
          1600-2 -68 (kaveriprojekti)
          Chevrolet Avalanche LTZ -09
          Sea Ray 230 sundancer -94

          Comment

          • schäfer
            Bimmer Rookie
            • May 2005
            • 65

            #20
            Irroitettu...

            Originally posted by TJJ
            Ei siilin pitäisi tuohon tuulettimeen vaikuttaa. Ohjausyksikkö on kiinni sivuissa olevilla metallijousilla, lähtee ihan vetämällä mutta eipä tuosta saa kiinni mistään eikä reunoihin oikein kannata meisseliä työntää joten radion näyttöosa irti ja sitten painat aukon kautta ilmastoinnin säätöyksikön ulos. Kun säätöyksikkö on irti saa sen purettua mutta pitää olla tarkkana mitkä muovitapit siitä avaa sillä osaa ei tarvitse avata. Ohjeita ja kuvia on tuolla: http://k063.ims-firmen.de/ah/bmw-for...55d78073a413c5
            Mulla puhallin lakkoilee aika ajoin(kevyt paperinpala aina mukana kokeilua varten)) eli ei anna lämmintä sen jälkeen kun kojelaudan sisus on lämmennyt. Irroitin yksikön, puhallin on "magneettimallia" ja pyörii mielestäni herkästi eikä ollut kovin pölyinen. Toimii aina muutaman päivän irrotuksen jälkeen. Onko testattua konstia millä puhaltimen saisi herkistettyä "pysyvästi". Onko saatavana uusia ja voiko vaihtaa?

            Comment

            • schäfer
              Bimmer Rookie
              • May 2005
              • 65

              #21
              Originally posted by schäfer
              Mulla puhallin lakkoilee aika ajoin(kevyt paperinpala aina mukana kokeilua varten)) eli ei anna lämmintä sen jälkeen kun kojelaudan sisus on lämmennyt. Irroitin yksikön, puhallin on "magneettimallia" ja pyörii mielestäni herkästi eikä ollut kovin pölyinen. Toimii aina muutaman päivän irrotuksen jälkeen. Onko testattua konstia millä puhaltimen saisi herkistettyä "pysyvästi". Onko saatavana uusia ja voiko vaihtaa?

              JA: Voihan vika siis olla ohjainyksikössäkin eli sähköinen koska puhallin on niinkin herkkä pyörimään. Siis en ole tehnyt sille mitään muuta kuin puhaltanut pölyt pois ja pyöritellyt käsin.

              Comment

              • aapok
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 807
                • Liperi

                #22
                Pitäisikö myös näytössä olla auto teksti vai pelkästään siinä AUTO-napissa valo? Mullakaan kun ei automaatti säädä puhallusnopeutta, voiko tuolle laitokselle tehdä jotain?
                -Aapo-

                520da touring Lci M-sport -07
                1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                Chevrolet Avalanche LTZ -09
                Sea Ray 230 sundancer -94

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Originally posted by aapok
                  Pitäisikö myös näytössä olla auto teksti vai pelkästään siinä AUTO-napissa valo? Mullakaan kun ei automaatti säädä puhallusnopeutta, voiko tuolle laitokselle tehdä jotain?
                  Näytössäkin pitää olla auto-teksti, se juuri on puhaltimen auto-asennon ilmaisin, napin valo taas ilmoittaa ilmaläppien auto-asennon. Näytön auto-merkin pitäisi syttyä kun painaa auto-nappia toisen kerran.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • aapok
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 807
                    • Liperi

                    #24
                    mulla menee takaisin manuaalille kun painaa AUTO nappia toisen kerran, joten jossakin on varmasti jotain häikkää. Läppien automaattisäätö kyllä toimii aivan oikein... Ideoita?
                    -Aapo-

                    520da touring Lci M-sport -07
                    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                    Chevrolet Avalanche LTZ -09
                    Sea Ray 230 sundancer -94

                    Comment

                    • Moonshine
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 1018
                      • Järvenpää

                      #25
                      Originally posted by aapok
                      mulla menee takaisin manuaalille kun painaa AUTO nappia toisen kerran, joten jossakin on varmasti jotain häikkää. Läppien automaattisäätö kyllä toimii aivan oikein... Ideoita?
                      Luulen, että se toimii ihan oikein. Tuo "Auto" teksti tuli e39:hin vasta matkan varrella, eli alkupään autoissa sitä ei lue vaikka automaatti olisikin päällä.
                      "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                      Comment

                      • aapok
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 807
                        • Liperi

                        #26
                        mutta ei edelleenkään säädä sitä puhallinnopeutta automaattisesti!
                        -Aapo-

                        520da touring Lci M-sport -07
                        1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                        Chevrolet Avalanche LTZ -09
                        Sea Ray 230 sundancer -94

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #27
                          Originally posted by aapok
                          mutta ei edelleenkään säädä sitä puhallinnopeutta automaattisesti!
                          Eli jos ensin säädät puhalluksen täysille ja painat auto-nappia, on puhallus yhä täysillä eikä näytön palkit laske? Ja jos painat auto-nappia vielä uudestaan on puhallin silti yhä täysillä? Sitten on joku rikki, siis lähinnä kai tuo säätöyksikkö.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • jMh
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2005
                            • 167
                            • Napapiirin tuntumassa...

                            #28
                            Omassa -97:ssa kun painaa laitteiston auto asentoon häviävät näytöstä puhallinnopeutta kuvaavat tolpat, silti säätyy automaattisesti ja auto teksti lukee näytössä.
                            Kuuluuko olla näin vai näkyykö teillä puhaltimen nopeus myös auto asennossa?
                            E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
                            Ex: E39 528i Touring 1997

                            Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

                            Comment

                            • mikron
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 2171
                              • Himas

                              #29
                              Nostetaanpas ylös. Itelläkin ei toimi lämmityksen säätö AUTO-asennossa. Jos säädän manuaalilla ensin puhalluksen suunnan ja tehon täysille, niin AUTO-napin kun painan, niin mikään ei muutu. Eli sillä ei ole mitään vaikutusta puhallustehoon eikä suuntaan.

                              Ja mulla ei syty näyttöön AUTO-tekstiä (kuuluuko? vm-96), vain sen napin valo syttyy ja suunnan valot sammuu. Manuaaliasennossa muuttaa välillä puhallusta itsekseen alle puolesta tehosta puoleen tehoon. Ja kun auto on ollut sammuksissa, on puhallusteho muuttunut minimiin.
                              F11 530dA xDrive M-sport -13
                              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                              Ex: E38 740iA -98
                              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                              Ex: E39 523i -96
                              Ex: E34 520i -89

                              Comment

                              • Kentsu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2004
                                • 1397
                                • Tuusula

                                #30
                                Kyllä sen AUTO-tekstin pitäis syttyä, omassa 10/96 kyllä syttyy... Tuossa joskus kännyllä räpsäisty jälleen erittäin kökkö kuva, siinä on painastu ensin AUTO ja sitten valittu puhallussuunnat käsin ylös ja alas. Ja ei näy palkkeja puhallusteholle AUTO-asennossa, vaikka tuossa kuvassa voi vähän sellaiselta näyttääkin.
                                Attached Files
                                Ex: 523iA '97, 520iA '89
                                /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎