Herra katsastusherra meinas että takaiskarit on loppu..... Nooh eipäs bilsteinit kestänny ku vuos ja kaks viikkoo vai...... Onko hän kenties mitannu väärin tai tulkinnu ehkäpä väärin ????? Kyseessä siis m-sport touring ilmaperällä.... Meinasivat schmiedmannilla et liekköhä ne tosiaan loppu... En kyllä itekkään ole huomannut että auto olisi muuttunut mitenkään vaimennuksen osalta vuoden sisällä mitenkään...... Ei kai mua kuseta vaan silmään.....Taas.....
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ja iskaritesti----hylky tuli..
Collapse
X
-
Ei kai iskaritestistä hylkyä kuulu antaa, ellei ole aivan eri lukemat saman akselin eri puolilla? Mä olisin kyllä pistäny hanttiin jos vuoden vanhoista alkaa hylkäämään.F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Mun e39 touringin toimivat ilmapussit lukemat on aina 10-11 ja ei oo tullu huomautustakaan :think vissiin jos on liikaa heittoo ni sit tulee huomautus mutta empä ole hylättyä koskaan kuullu tulevan.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Ei m-sporteista tulee takaa usein lukuina huonoja, se on ominaisuus, varsinkin boschin testerissä. M- sporteista tulee järkevämpiä lukemia pääsääntöisesti. Siitä ihan muistaakseni on ainakin ollu joku ohjekin jossakin. Rengastus ja paineet vaikuttaa myös tulokseen. Paljon ne luvut oli? Paljon oli keskinäistä heittoa?
Boschin vatkaimella aika normi tulos m-sport iskarille on noin 50.
Comment
-
-
Originally posted by Jani_88 View PostEi m-sporteista tulee takaa usein lukuina huonoja, se on ominaisuus, varsinkin boschin testerissä. M- sporteista tulee järkevämpiä lukemia pääsääntöisesti. Siitä ihan muistaakseni on ainakin ollu joku ohjekin jossakin. Rengastus ja paineet vaikuttaa myös tulokseen. Paljon ne luvut oli? Paljon oli keskinäistä heittoa?
Boschin vatkaimella aika normi tulos m-sport iskarille on noin 50.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostKäsittääkseni ainoa hylkäysperuste on vuoto tai ulkoinen rikko.
Topicin autoon, uskollan väittää että nyt on hylätty väärin perustein. Luvut voi olla huonot, varsinkin e39 toukassa, vaikka iskarit olis just vaihdettu. Missä päin asut?
Comment
-
-
Onhan siitä juttua tälläkin foorumilla ollut että ainakin sahcs-ja bilstein-merkkisissä iskareissa ei ole enää laatu sitä luokkaa mitä oli joskus, eikä se aika kerro mitään vaan se että kunka paljon remontin jälkeen ajettu ja millaisissa olosuhteissa. Rengaspaine kannattaa säätää kohdilleen jo ihan ajomukavuudenkin takia, ei niissä uusimmissakaan miltein 2tonnia painavissa 5-satkuissa ole mitään 3bar suosituksia siellä kuskin ovenkarmin tarrassa.E39 523i Turbo
Comment
-
-
Kyllähän hyvä ois faktaa saada katsurilta mitkä ovat lukemat / perusteet. Yhteyttä konttoorille.
Tässä vähän vertailupohjaa omasta mobiilista 530d (-03) M-Sport, ilmapussit ja Sachsin iskareilla, iskarit uusittu joskus 2013-2014 edellisen omistajan toimesta
Katsastus maaliskuu 2015: 33/39%
iskaritestiä syyskuu 2015: 45/47%
Katsastu maaliskuu 2016: 40/44% (sama konttoori/laite kuin maaliskuussa 2015)
-> ei oo näistä ollut mitään sanomista koskaan
Heittoa laitteissa / mittauksissa tosiaan voi olla ja alhaisia arvoja myös voi saada täysin ehjillä osilla.
Edit: JA jos iskarit tosiaan sökönä, niin eikös niissä oo vielä takuu? E36 kun laitoin aikanaan Bilsteinit, niin muistelen että ois ollut ainakin 2v..
Comment
-
-
Originally posted by Jani_88 View PostVäärin. On joskus ihan paskoja iskareita, vaikka päällepäin ihan ehjän näköinen. Niissä siis kaasut ja öljyt esim sekasin. Parhaiten noissa testereissä tietää iskarin olevan rikki, kun se 'lopsauttaa' ikäänkuin tyhjää jossain vaiheessa eikä oo sellasta tasasta tärinää.
Topicin autoon, uskollan väittää että nyt on hylätty väärin perustein. Luvut voi olla huonot, varsinkin e39 toukassa, vaikka iskarit olis just vaihdettu. Missä päin asut?
Comment
-
-
Itsellä rengaspaineet 3.8 bar 245/40/18 ja ilmaperä niin ei yli 12 prosentteja tule mut eipä ole tosiaan maininnut mitään koskaan ja edessä toinen iskari vaihto kunnos mut silti päälle 40% molemmissa ja tasasena. Kuten jo tässä todettukkin iskari testi on suuntaa antava eikä peruste hylkäykselle.
päivitys. Näköjään heilahduksen vaimentimen heikko teho on katsastusarvioinnin mukaan hylkäys peruste. Taas oppi jotain uutta.
LinkkiLast edited by Scitso; 26-05-2016, 13:11.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostOnko iskunvaimennin pakollinen varuste autossa, minä kun olen edelleen sitä mieltä (erään katsastusmiehen sanomana) että vaimentimen hylkäysperuste on ulkoinen vaurio tai näkyvä vuoto. Katsastuskonttorin testi on suuntaa antava ja jousituksia on erilaisia, löysiä jäykkiä ja säätyviä.....
Ja voi hylätä ihan vaan lukujen perusteella, pitää vaan tietää onko se oikeesti rikki vai ei. Harvat hylkää vuotavan iskarin takia jos luvut vielä ok. Pelkkä vuotava iskari on korjauskehotus.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostKäsittääkseni ainoa hylkäysperuste on vuoto tai ulkoinen rikko.
Originally posted by BMW525Xda View PostOnko iskunvaimennin pakollinen varuste autossa, minä kun olen edelleen sitä mieltä (erään katsastusmiehen sanomana) että vaimentimen hylkäysperuste on ulkoinen vaurio tai näkyvä vuoto. Katsastuskonttorin testi on suuntaa antava ja jousituksia on erilaisia, löysiä jäykkiä ja säätyviä.....2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment