Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ja iskaritesti----hylky tuli..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • adr-jouni
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 103
    • Near uleåborg

    E39 ja iskaritesti----hylky tuli..

    Herra katsastusherra meinas että takaiskarit on loppu..... Nooh eipäs bilsteinit kestänny ku vuos ja kaks viikkoo vai...... Onko hän kenties mitannu väärin tai tulkinnu ehkäpä väärin ????? Kyseessä siis m-sport touring ilmaperällä.... Meinasivat schmiedmannilla et liekköhä ne tosiaan loppu... En kyllä itekkään ole huomannut että auto olisi muuttunut mitenkään vaimennuksen osalta vuoden sisällä mitenkään...... Ei kai mua kuseta vaan silmään.....Taas.....
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9990
    • KVLA

    #2
    Mitähän ne prosentit niissä oli? Ne prosentit voi olla aika pienetkin,jos on ns. jäykkä/kova alusta. Vaikka olisi hyvä kuntoinenkin. Kokemusta on M3:ssa.

    Comment

    • mikron
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2170
      • Himas

      #3
      Ei kai iskaritestistä hylkyä kuulu antaa, ellei ole aivan eri lukemat saman akselin eri puolilla? Mä olisin kyllä pistäny hanttiin jos vuoden vanhoista alkaa hylkäämään.
      F11 530dA xDrive M-sport -13
      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
      Ex: E38 740iA -98
      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
      Ex: E39 523i -96
      Ex: E34 520i -89

      Comment

      • Scitso
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 2816
        • Kuusankoski

        #4
        Mun e39 touringin toimivat ilmapussit lukemat on aina 10-11 ja ei oo tullu huomautustakaan :think vissiin jos on liikaa heittoo ni sit tulee huomautus mutta empä ole hylättyä koskaan kuullu tulevan.
        E34 525i Touring -96 "Iris"
        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
        E61 530d Touring -04

        ex. E39 520ia Touring -98
        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
        ex. E28 520i -82

        Comment

        • Jani_88
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2010
          • 367
          • jkl

          #5
          Ei m-sporteista tulee takaa usein lukuina huonoja, se on ominaisuus, varsinkin boschin testerissä. M- sporteista tulee järkevämpiä lukemia pääsääntöisesti. Siitä ihan muistaakseni on ainakin ollu joku ohjekin jossakin. Rengastus ja paineet vaikuttaa myös tulokseen. Paljon ne luvut oli? Paljon oli keskinäistä heittoa?
          Boschin vatkaimella aika normi tulos m-sport iskarille on noin 50.

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #6
            Käsittääkseni ainoa hylkäysperuste on vuoto tai ulkoinen rikko.

            Comment

            • adr-jouni
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 103
              • Near uleåborg

              #7
              Originally posted by Jani_88 View Post
              Ei m-sporteista tulee takaa usein lukuina huonoja, se on ominaisuus, varsinkin boschin testerissä. M- sporteista tulee järkevämpiä lukemia pääsääntöisesti. Siitä ihan muistaakseni on ainakin ollu joku ohjekin jossakin. Rengastus ja paineet vaikuttaa myös tulokseen. Paljon ne luvut oli? Paljon oli keskinäistä heittoa?
              Boschin vatkaimella aika normi tulos m-sport iskarille on noin 50.
              Eihän tää herra mitään rosentteja laittannu siihen lappuseen,kirjoitti vaan että vaimennusteho riittämätön vas ja oik ..... Näki sen kusipään naamasta jo heti että kuului näihin BMW-merkkisten autojen vihaajiin... Olikohan liian kovat rengaspaineet takana ?? 3bar ? 235/45-17 renkaat alla... Ja ny rupes vituttaan sitte.... Saako katsastusmiestä lyyä ??

              Comment

              • Jani_88
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2010
                • 367
                • jkl

                #8
                Originally posted by BMW525Xda View Post
                Käsittääkseni ainoa hylkäysperuste on vuoto tai ulkoinen rikko.
                Väärin. On joskus ihan paskoja iskareita, vaikka päällepäin ihan ehjän näköinen. Niissä siis kaasut ja öljyt esim sekasin. Parhaiten noissa testereissä tietää iskarin olevan rikki, kun se 'lopsauttaa' ikäänkuin tyhjää jossain vaiheessa eikä oo sellasta tasasta tärinää.

                Topicin autoon, uskollan väittää että nyt on hylätty väärin perustein. Luvut voi olla huonot, varsinkin e39 toukassa, vaikka iskarit olis just vaihdettu. Missä päin asut?

                Comment

                • naikou
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2010
                  • 1675
                  • vihti

                  #9
                  Onhan siitä juttua tälläkin foorumilla ollut että ainakin sahcs-ja bilstein-merkkisissä iskareissa ei ole enää laatu sitä luokkaa mitä oli joskus, eikä se aika kerro mitään vaan se että kunka paljon remontin jälkeen ajettu ja millaisissa olosuhteissa. Rengaspaine kannattaa säätää kohdilleen jo ihan ajomukavuudenkin takia, ei niissä uusimmissakaan miltein 2tonnia painavissa 5-satkuissa ole mitään 3bar suosituksia siellä kuskin ovenkarmin tarrassa.
                  E39 523i Turbo

                  Comment

                  • kihe
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2011
                    • 174
                    • Joensuu

                    #10
                    Kyllähän hyvä ois faktaa saada katsurilta mitkä ovat lukemat / perusteet. Yhteyttä konttoorille.
                    Tässä vähän vertailupohjaa omasta mobiilista 530d (-03) M-Sport, ilmapussit ja Sachsin iskareilla, iskarit uusittu joskus 2013-2014 edellisen omistajan toimesta

                    Katsastus maaliskuu 2015: 33/39%
                    iskaritestiä syyskuu 2015: 45/47%
                    Katsastu maaliskuu 2016: 40/44% (sama konttoori/laite kuin maaliskuussa 2015)
                    -> ei oo näistä ollut mitään sanomista koskaan

                    Heittoa laitteissa / mittauksissa tosiaan voi olla ja alhaisia arvoja myös voi saada täysin ehjillä osilla.

                    Edit: JA jos iskarit tosiaan sökönä, niin eikös niissä oo vielä takuu? E36 kun laitoin aikanaan Bilsteinit, niin muistelen että ois ollut ainakin 2v..
                    Last edited by kihe; 26-05-2016, 08:39. Reason: Takuujuttu

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      #11
                      E38 näytti hyvillä iskareilla huonoja arvoja kun yläpään kumi oli revennyt. Uusi kumi ja taas oli kunnossa ja arvot hyvät.
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        #12
                        Originally posted by Jani_88 View Post
                        Väärin. On joskus ihan paskoja iskareita, vaikka päällepäin ihan ehjän näköinen. Niissä siis kaasut ja öljyt esim sekasin. Parhaiten noissa testereissä tietää iskarin olevan rikki, kun se 'lopsauttaa' ikäänkuin tyhjää jossain vaiheessa eikä oo sellasta tasasta tärinää.

                        Topicin autoon, uskollan väittää että nyt on hylätty väärin perustein. Luvut voi olla huonot, varsinkin e39 toukassa, vaikka iskarit olis just vaihdettu. Missä päin asut?
                        Onko iskunvaimennin pakollinen varuste autossa, minä kun olen edelleen sitä mieltä (erään katsastusmiehen sanomana) että vaimentimen hylkäysperuste on ulkoinen vaurio tai näkyvä vuoto. Katsastuskonttorin testi on suuntaa antava ja jousituksia on erilaisia, löysiä jäykkiä ja säätyviä.....

                        Comment

                        • Scitso
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 2816
                          • Kuusankoski

                          #13
                          Itsellä rengaspaineet 3.8 bar 245/40/18 ja ilmaperä niin ei yli 12 prosentteja tule mut eipä ole tosiaan maininnut mitään koskaan ja edessä toinen iskari vaihto kunnos mut silti päälle 40% molemmissa ja tasasena. Kuten jo tässä todettukkin iskari testi on suuntaa antava eikä peruste hylkäykselle.

                          päivitys. Näköjään heilahduksen vaimentimen heikko teho on katsastusarvioinnin mukaan hylkäys peruste. Taas oppi jotain uutta.
                          Linkki
                          Last edited by Scitso; 26-05-2016, 13:11.
                          E34 525i Touring -96 "Iris"
                          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                          E61 530d Touring -04

                          ex. E39 520ia Touring -98
                          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                          ex. E28 520i -82

                          Comment

                          • Jani_88
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2010
                            • 367
                            • jkl

                            #14
                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Onko iskunvaimennin pakollinen varuste autossa, minä kun olen edelleen sitä mieltä (erään katsastusmiehen sanomana) että vaimentimen hylkäysperuste on ulkoinen vaurio tai näkyvä vuoto. Katsastuskonttorin testi on suuntaa antava ja jousituksia on erilaisia, löysiä jäykkiä ja säätyviä.....
                            No mietipä onko pakollinen

                            Ja voi hylätä ihan vaan lukujen perusteella, pitää vaan tietää onko se oikeesti rikki vai ei. Harvat hylkää vuotavan iskarin takia jos luvut vielä ok. Pelkkä vuotava iskari on korjauskehotus.

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #15
                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              Käsittääkseni ainoa hylkäysperuste on vuoto tai ulkoinen rikko.
                              Käsityksesi on väärä.

                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              Onko iskunvaimennin pakollinen varuste autossa, minä kun olen edelleen sitä mieltä (erään katsastusmiehen sanomana) että vaimentimen hylkäysperuste on ulkoinen vaurio tai näkyvä vuoto. Katsastuskonttorin testi on suuntaa antava ja jousituksia on erilaisia, löysiä jäykkiä ja säätyviä.....
                              Lukaseppa katsastuksen arvosteluperusteet.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎