Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ja iskaritesti----hylky tuli..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9990
    • KVLA

    #16
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Onko iskunvaimennin pakollinen varuste autossa,
    Meinasi kahvit lentää pöydälle,kun rupesi naurattamaan. Tämä on pakosti huumorilla heitetty. Onhan?

    Aloituspostaajalle sen verran,että testausraportti (prosentit) pitää tulla mukana katsastus lappuun. Sekä perustelu/syy iskareiden hylkäykseen. Pelkät matalat (tasaiset) ei ole riittävä peruste hylkäykseen,jos iskunvaimennus oikeasti toimii.

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #17
      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Meinasi kahvit lentää pöydälle,kun rupesi naurattamaan. Tämä on pakosti huumorilla heitetty. Onhan?

      Aloituspostaajalle sen verran,että testausraportti (prosentit) pitää tulla mukana katsastus lappuun. Sekä perustelu/syy iskareiden hylkäykseen. Pelkät matalat (tasaiset) ei ole riittävä peruste hylkäykseen,jos iskunvaimennus oikeasti toimii.

      Joko näppis on putsattu

      Comment

      • Scitso
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 2816
        • Kuusankoski

        #18
        Tuohan ei ole henkilöautosäännöksiä, Katsatstuksen arvostelu perusteet kertoo suoraan (tätä en itsekkään tiennyt) Vaimennusteho riittämätön = Hylätty
        Se mikä on määritelmä riittämätön niin se on sitä tulkintaa. Heilahduksen vaimennus pitää olla, se voi sitten olla toteutettu monella tapaa.
        E34 525i Touring -96 "Iris"
        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
        E61 530d Touring -04

        ex. E39 520ia Touring -98
        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
        ex. E28 520i -82

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          #19
          Itellä oli tällä viikolla leima jollon takaset näytti 22/24%.
          Meni ainakin läpi, enkä ajossa tolla norsulla vielä mitään ongelmaa huomaa iskarien toiminnassa.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #20
            Originally posted by BMW525Xda View Post
            Joko näppis on putsattu
            On se tuonkin mukaan pakollinen kun autoon on asennettu kierre- tai ilmajouset. Mikäli ei puhuta museoikäisistä BMW:stä, niin eipä taida löytyä lehtijousia.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • adr-jouni
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 103
              • Near uleåborg

              #21
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Meinasi kahvit lentää pöydälle,kun rupesi naurattamaan. Tämä on pakosti huumorilla heitetty. Onhan?

              Aloituspostaajalle sen verran,että testausraportti (prosentit) pitää tulla mukana katsastus lappuun. Sekä perustelu/syy iskareiden hylkäykseen. Pelkät matalat (tasaiset) ei ole riittävä peruste hylkäykseen,jos iskunvaimennus oikeasti toimii.
              Ja vitut millään huumorilla, lapussa lukee uusintatarkastus vaimennusteho riittämätön vas ja oik eikä mitään rosentteja siinä ole...(A-katsastus kaakkuri/OULU)..... Arvaa vituttiko?????

              Huomenna käyn toisella konttorilla hakemassa rosenttilaput ja kahtotaan miten käy... Otan painemittarin mukaan ja muutan ilmanpaineita rattaloisissa niin kahtotaan miten se vaikuttaa tuloksiin......Ja täsmennys,nää iskarit on laitettu 30.04.2015 paikoilleen ja edelliset oli todellakin loppu ja net oli alkuperäiset joilla ajettu n.330 000 km ja 12 vuotta!!!!!!!!!

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9138
                • Oulu

                #22
                Originally posted by adr-jouni View Post
                Ja vitut millään huumorilla, lapussa lukee uusintatarkastus vaimennusteho riittämätön vas ja oik eikä mitään rosentteja siinä ole...(A-katsastus kaakkuri/OULU)..... Arvaa vituttiko?????

                Huomenna käyn toisella konttorilla hakemassa rosenttilaput ja kahtotaan miten käy... Otan painemittarin mukaan ja muutan ilmanpaineita rattaloisissa niin kahtotaan miten se vaikuttaa tuloksiin......Ja täsmennys,nää iskarit on laitettu 30.04.2015 paikoilleen ja edelliset oli todellakin loppu ja net oli alkuperäiset joilla ajettu n.330 000 km ja 12 vuotta!!!!!!!!!
                Ei kai bemaristien kannata Oulussa käydäkään muualla kuin Top-katsastuksella.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • adr-jouni
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 103
                  • Near uleåborg

                  #23
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Ei kai bemaristien kannata Oulussa käydäkään muualla kuin Top-katsastuksella.
                  Tuli tökrä.. Tuli duunis paussi ja eiku äkkie lähimmälle konttorille..... Nooh ,ei muutaku leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.... Muttei kaakkuriin ennään tartte mennä kuitenskaa.....

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 9990
                    • KVLA

                    #24
                    Originally posted by adr-jouni View Post
                    Ja vitut millään huumorilla, lapussa lukee uusintatarkastus vaimennusteho riittämätön vas ja oik eikä mitään rosentteja siinä ole...(A-katsastus kaakkuri/OULU)..... Arvaa vituttiko?????
                    No no,eipäs lämmetä suotta. Pakko näköjään oikaista,että tuo "huumori heitto" oli kyllä tarkoitettu lainauksen nick:lle (BMW525Xda,joka siihen jo vastasikin). Ei siis sinulle. Olet ymmärtänyt hieman lukemaasi väärin.
                    Last edited by Heguli 31; 27-05-2016, 16:20.

                    Comment

                    • MGUarto
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2012
                      • 192
                      • Vantaa-Nissas

                      #25
                      On se varmaan paljon katsastusasemasta kiinni. Itellä oli jotain 36%/35% ja tuli vuonna 2014 viesti "nää pitää seuraavaan katsastukseen vaihtaa". Sitten oliki seuraavassa 25%/24%, niin ei kyllä sanonut yhtään mitään.

                      Enkä ole iskaritesteissä koskaan miettinyt noita arvoja.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        #26
                        Aivan turha niitä iskari testejä on sen syvemmin pohtia. Viime kesänä käytin 5 autoa leimalla, joissa kaikissa oli kaikki neljä iskaria vaihtokunnossa. Osasta oli jopa tullut nesteet ulos. Inssi ei sanonut yhdenkään auton kohdalla, että pitäisi iskarit vaihtaa tai olisi tullut huonoja prosentteja. Ainut mitä noista iskari testin arvoista voi päätellä on erot iskareiden välillä samalla akselilla.

                        Kuten tässäkin keskustelussa on jo todettu, niin alustan jäykkyy, renkaiden profiili rengaspaineet jne. vaikuttaa niin paljon noihin lukuihin, että niistä ei saa vertailu kelpoisia autojen välillä.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • adr-jouni
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2006
                          • 103
                          • Near uleåborg

                          #27
                          Originally posted by adr-jouni View Post
                          Tuli tökrä.. Tuli duunis paussi ja eiku äkkie lähimmälle konttorille..... Nooh ,ei muutaku leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.... Muttei kaakkuriin ennään tartte mennä kuitenskaa.....
                          Noniin päivitystä tähän iskarihommaan.... Kävinpäs toisella asemalla pelkästään ottamassa sen iskaritestin.... Nooh 31-34 oli rossat ja eikun kaakkurin asemalle uuvestaan ja esitin asian asiallisesti ja nyt sattukin kaveri joka osas asiansa.. Katottiin raijetangonpää sekä käsjarru joka oli hylkäkyksen syynä edellisellä kerralla mutta ei iskareita kun kaveri totesi myös että aivan turha niitä enää ottaa... Olipas asiallinen katsuri, jäikin positiivinen mieli vielä kun ei maksuakaan ottannu... Että näinkin joskus

                          Comment

                          • Driver22
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 2093
                            • *

                            #28
                            Kannattaa laittaa vaikka hiekkasäkkejä peräkonttiin jos ei muuten mene läpi ihan vitsi koko "testaus".
                            F31 330D Xdrive M-Sport

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 9990
                              • KVLA

                              #29
                              Originally posted by Driver22 View Post
                              Kannattaa laittaa vaikka hiekkasäkkejä peräkonttiin jos ei muuten mene läpi ihan vitsi koko "testaus".
                              Tai tiputtaa rengaspaineet 1,5bar...

                              Comment

                              • Jani_88
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2010
                                • 367
                                • jkl

                                #30
                                Sama mitä höpötätte, mutta kyllä noilla testeillä oikeasti rikkinäiset iskarit pystyy huomaamaan. Rikkinäiset osathan katsastuksessa pitäisi vaihdattaakin, eikö vain? Se on sitten katsurin ammattimattomuutta, jos ei osaa erottaa ehjää iskaria rikkinäisestä tai tulkita testereitä oikein.

                                Tässäkin ketjussa mainittu miten käytetty autoja jossa kaikki iskarit paskoja, mutta katsastuksessa ei mainittu mitään. Väitän ettei ole sitten kaikki neljä iskaria aina olleet rikki

                                Itse olen sitä mieltä, että auto mikä on hyväksytty katsastuksessa ja auto mikä on 'täysin' kunnossa ovat kaksi täysin eri asiaa jossain mielessä. Se katsastettu auto kertoo mun mielestä siitä, että siinä nyt jarruja on jokaisessa pyörässä, ei sellasia väljiä/rikkinäisiä niveliä tai puslia mitkä olisi vaaraksi liikenteessä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎