Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw 530 kokemukset\viat yms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juhyny1
    Newbiemmer
    • Dec 2009
    • 7
    • Siilinjärvi

    #31
    BMW 530 turbo

    Originally posted by Keimo View Post
    Turbon vislaus meinaa vaihtoa. Normaalisti se ei vislaa. Oletko ajanut sillä kylmänä, jos vislaa silloin, niin menossa on?
    Minulla on vislannu nimenomaan kylmänä (alkumatkasta) pari vuotta. Silloin olisivat jo vaihdattaneet turbon. olen ajanut senkälkeen 150 tkm. Lisäksi ollut saman ajan että vuipputehoista saattaa pudottaa osan tehoista pois. jos on 183hv putoaa ehkö jonnekin 130hv teholle. siksi en ole påitänyt kiirettä vaihtaa ku ollut vielä kohtuullisesti tehoa sittenkin ja tehon pudotus ollut niin hetkellinen että kaaua löysääsmällä monesti tehot palanneet. Nyt kuitenkin teho häviä pitkittynyt ja siksi aion vaihtaa nyt turbon. Autolla ajettu nyt 350tkm eikä öljyä tartte vielä vaihdon välillä 15tkm lisätä joten on vielä niin hyvässä kunnossa että kannattaa turbo vaihtaa, kun vielä korikin on ruosteeton.

    Comment

    • juhyny1
      Newbiemmer
      • Dec 2009
      • 7
      • Siilinjärvi

      #32
      Originally posted by Keimo View Post
      Ei se vislaa silloin kun se on kunnossa (siis kuulet sen sisälle asti). Yleensä päittäisvälystä alkaa olla jo sen verran, jos kylmänä alkaa viheltämään ja saattaa alussa loppua kun paikat lämpenee. Lopun alkua...

      Minulla on vislannu jo kaksi vuotta ja 150tkm olen janut sen jälkeen lun olisivat jo vaihdettaneet. Ei kuulu monesti lämpimänä.

      Comment

      • juhyny1
        Newbiemmer
        • Dec 2009
        • 7
        • Siilinjärvi

        #33
        Mitkähän puslat ? taidat olla kuullut vain huhuja.

        Originally posted by ex-VAG View Post
        Nii ja niistä vioista:
        Puslat edessä ja takana (reaktiotangot edessä ja taka-akseli).
        Etu- ja takavakaajien tukitangot (koiranluut)
        Ilmamassamittarit herkästi vaihtoon.
        Ja kyllä niitä turbojakin on jouduttu vaihtamaan. Turbon tyyppi on jossain vaiheessa muuttunut parempaan, mutta en tiedä milloin.

        Vaihteiston pitäsi olla kuitenkin melko kestävä (GM:n tekele).
        Minä olen ajanut 350tkm BMW 530D 12/ 1999 ja autooni ei ole vaihdettu yhtään puslaa. Aen sijaan noita muutaman kympin maksavia koiranluita olen kolme vaihtanut 10v 350tkm aikana. Sensijaan tuossa on ollut niin vähän remonttia tähänmennessä että jos olisin ajanut sellasella autolla jossa on jakohihnan vaihto olisi kaikkiin remontteihin menneet rahat mennyt jo pelkästään hihnan vaihtoihin. Esim AUDI. tässä BMW.ssä kun ei tuota hihnan vaihtoa ole.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #34
          Originally posted by juhyny1 View Post
          Minä olen ajanut 350tkm BMW 530D 12/ 1999 ja autooni ei ole vaihdettu yhtään puslaa.
          Jos tuo tosiaan pitää paikkansa, niin mahtaa sinun autossa olla aika erilainen ohjaustuntuma kuin mikä E39:ssä alunperin oli.
          E39 528iA

          Comment

          • MakeJ
            BTCF Member
            • Jun 2005
            • 323
            • Hml

            #35
            Originally posted by juhyny1 View Post
            Minä olen ajanut 350tkm BMW 530D 12/ 1999 ja autooni ei ole vaihdettu yhtään puslaa. Aen sijaan noita muutaman kympin maksavia koiranluita olen kolme vaihtanut 10v 350tkm aikana. Sensijaan tuossa on ollut niin vähän remonttia tähänmennessä että jos olisin ajanut sellasella autolla jossa on jakohihnan vaihto olisi kaikkiin remontteihin menneet rahat mennyt jo pelkästään hihnan vaihtoihin. Esim AUDI. tässä BMW.ssä kun ei tuota hihnan vaihtoa ole.
            Oletko siis itse ajanut 350tkm autollasi? Vai onko mittarissa 350tkm? E39:n ajaettavuus on kyllä kaukana siitä mitä pitäis jos 350tkm ajettuun autoon ei ole vaihdettu yhtään puslaa tai palloniveltä. Itellä E39 jossa mittarissa 376tkm ja tästä itse ajettu 200tkm. Tällä ajomäärällä etupäähän on joutunut vaihtaan jo toiseen kertaan osia ja myös takapäähän on vaihdettu narinahelat noin 230tkm kohdalla. Osa vaihdetuista osista tosin ollu tarviketta, joiden kestävyys saattaa olla lyhyempi kuin alkuperäisten, mutta silti jos autolla ajettu 350tkm ilman puslajumppaa niin ihmettelen suuresti
            E60 535dA LCI -07 M-sport
            E39 530dAT -99 "M-sport"

            Comment

            • juhyny1
              Newbiemmer
              • Dec 2009
              • 7
              • Siilinjärvi

              #36
              Turbo pelittää edelleen

              Nyt autolla ajettu 433 000 km. Turbo vislaa samalla tavalla kylmänä mutta toimii edelleen hyvin. Puslia nyt jo vaihdettu eteen, alatukivarret ja koiranluut jo kahrteen kertaan mutta takapäähän ei mitään. Myös iskarit vauhdettu eteen mutta ei taakse. Auto käytetty juuri katsastuksella ilman moitteita läpi. Yksilöitä nämä autot on ja riippuu paljon ajosta, tien kunnosta ja ajotacvoista ym. Jokatapauksessa ruostetta alkanut jo tulemaan muutamaan paikkaan maalin alta ja Saksan reissu alkaa tulla ajankohtaisemmaksi. Sieltä aion käydä autoni hakemassa.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎