150km ajon jälkeen moottoritieltä rampille valoihin ja siittä kun olin lähdössä alkoi laatikko luistaa. Ja tätä ennen tuli mittaristoon teksti trans failsafe prog. No valoista pääsin pois sen jälkeen sammutin auton ja teksti hävisi mittaristosta. Ja auto toimii n1 min normaalisti kunnes laatikko taas luistaa. ja kun sammuttaa ja käynnistää niin laatikko toimii sen 1min. tekstiä ei ole enään ilmestynyt. Autossani on GM laatikko. Mitään ääntä laatikosta ei kuulu ja vaihtaa nätisti eikä myöskään mikään käry haise. Mittarissa 318tkm auto ollut minulla 3kk. Mitään tietoa ei ole että onko laatikkoon koskaan öljyjä vaihdettu. Onko ehdotuksia mikä voisi olla mennyt rikki?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 530D Laatikko luistaa
Collapse
X
-
Lukaise vikakoodit. Tuon failsafe-tilan voi aiheuttaa miljoona eri asiaa. Vian ei tarvitse välttämättä olla edes laatikossa, joku häikkä nopeustiedossakin voi riittää.'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
-
-
Eikös se ratas valo ja luistaminen näissä tarkoita kutakuinkin että turbiini paskana. Kauheesti ei kannata ajella jos haluat selvitä pelkällä turbiinin vaihdolla, muuten koko laatikko selvä.. Mutta ehkä se kannattaa alotella vikakoodeilla ja toivoa parasta.EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
-
Originally posted by A^A View PostEikös se ratas valo ja luistaminen näissä tarkoita kutakuinkin että turbiini paskana.
Toivottavasti et nyt rupea kuitenkaan liian toiveikkaaksi, eiköhän siellä ole sökö turbiiniLast edited by Jii_Koo; 12-09-2016, 12:21.'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
-
Turbiini
Ei tuossa pala mikään valo. En ole ajanut metriäkään kun alkoi luistaa. Tänään käy ammattimies testerillä katselemassa. On meinannut moni joka enempi rassannut näitä. Että turbiini menee eka ja samalla hajoaa laatikko. Kytkin pakka luistaa. Siksi toimii kylmänä vähän aikaa. Lämpeää niin ei enään pidä. Ja sitähän on vaikea sanoa ja nähdä että alkaisko toimimaan pelkällä turbiinin vaihdolla.
Comment
-
-
Originally posted by Black-Smoke 530D View PostEi tuossa pala mikään valo. En ole ajanut metriäkään kun alkoi luistaa. Tänään käy ammattimies testerillä katselemassa. On meinannut moni joka enempi rassannut näitä. Että turbiini menee eka ja samalla hajoaa laatikko. Kytkin pakka luistaa. Siksi toimii kylmänä vähän aikaa. Lämpeää niin ei enään pidä. Ja sitähän on vaikea sanoa ja nähdä että alkaisko toimimaan pelkällä turbiinin vaihdolla.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Black-Smoke 530D View PostOk. Epäilen että molemmat ovat sökönä. Jos jollakin halpa ja ehjä gm laatikko sekä turbiini sopii kaupata. Pitäs olla lisäksi laatikosta joku historiikki.
Nykyisessä laatikossa kun ei välttämättä yhtään mitään vikaa, mutta saahan näitä toki vaihdella ihan vaihtamisen ilostakin?
Comment
-
-
Hei kohtalotoverini.
Aivan samanlainen keissi. Laatikko toimi moitteetta, mutta alkoi luistaa ensimmäisen kerran kun koitin ajaa nyrkkipajan rampille. Ei mennyt kauan kun kaikki vaihteet veti veltoksi eli liikkumaan ei pääse. Samanlainen setti kuin sulla ja laatikon vaihto.
Tiedän, että se voi olla turbiini pelkästään mutta jotenkin tämän ikäisissä (omaa ajatettu 340tkm) niin tuntui paremmalta vaihtaa koko roska. Varsinkin kun ja jos muljua on jo liikkeellä ja turbiininvaihtokin on remontiltaan melkein yhtä kallis. Vaikka turbiinin löytöisikin halvemmalla joutuu se nyrkkipaja tms laskemaan koko paketin sieltä pois. Totta kai jokaisella on valinnan vapaus, mutta tahdoin vain kertoa, että täysin samanlailla kaikki alkoi eikä epäilystä mikä on. Katsottiin ja todettiin että öljyt on pinnassaan mutta niin mustaa ja haisi pahalta. Tietenkin jos olet fiksu etkä joudu / ole autoa diagnoosin jälkeen käyttänyt voi turbiinin vaihtokin olla jees, niitä kun löytyy helpommin. En voi muuta sanoa kuin tsemppiä!
Ja olen samaa mieltä, jos auto ei ole pakkokäytössä ja voi seistä hetken, on fiksua napata tuo öljypohja pois ja katsoa mitä siellä näkyy. Ilmeisesti niistä romuista, joita öljyn seassa / öljypohjassa seisoo voi päätellä onko koko laatikko vaihdettava vai pelkkä turbiini. Ja öljyjen väristä/hajusta pohtia mikä on fiksuinta..e39 530dA 1999.
Comment
-
-
Originally posted by Black-Smoke 530D View PostKyllä päätös on nyt tietenkin se että jos jostain löydän ehjän laatikon niin se laitetaan paikalleen. Sehän se järkevintä tässä tapauksessa on. Tuollakin ajettu se 318tkm. Eikä varmaan ole koskaan öljyjä vaihdettu niin sen tietää miltä ne öljyt näyttävät.
Turbiinirempan tekee kuitenkin satasilla jos käyttää hieman omaa aikaansa sen turbiinin löytämiseen.
Comment
-
-
Itsellä juuri samantapainen tapaus käsillä, eli alkoi luistamaan laatikko eikä meinannut päästä eteenpäin. Jouduin ajamaan n. 2km matkan että sain auton talliin, matkalla ajotietokone ilmoitti "transmission fail safe" tms. Nyt öljyt valutettu pois ja pohja irti.
Öljypohjassa oli metallihilettä melko paljon ja öljy haisi palaneelle. Onko turha enää toivoa että selviäisi pelkällä turbiinin vaihdolla ja huuhtelemalla laatikon?
Comment
-
Comment