Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530D Laatikko luistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Black-Smoke 530D
    Bimmer Rookie
    • Sep 2016
    • 62
    • lappi

    e39 530D Laatikko luistaa

    150km ajon jälkeen moottoritieltä rampille valoihin ja siittä kun olin lähdössä alkoi laatikko luistaa. Ja tätä ennen tuli mittaristoon teksti trans failsafe prog. No valoista pääsin pois sen jälkeen sammutin auton ja teksti hävisi mittaristosta. Ja auto toimii n1 min normaalisti kunnes laatikko taas luistaa. ja kun sammuttaa ja käynnistää niin laatikko toimii sen 1min. tekstiä ei ole enään ilmestynyt. Autossani on GM laatikko. Mitään ääntä laatikosta ei kuulu ja vaihtaa nätisti eikä myöskään mikään käry haise. Mittarissa 318tkm auto ollut minulla 3kk. Mitään tietoa ei ole että onko laatikkoon koskaan öljyjä vaihdettu. Onko ehdotuksia mikä voisi olla mennyt rikki?
  • Jii_Koo
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 785
    • Jkl

    #2
    Lukaise vikakoodit. Tuon failsafe-tilan voi aiheuttaa miljoona eri asiaa. Vian ei tarvitse välttämättä olla edes laatikossa, joku häikkä nopeustiedossakin voi riittää.
    '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

    Comment

    • Black-Smoke 530D
      Bimmer Rookie
      • Sep 2016
      • 62
      • lappi

      #3
      Millä testerillä näkee laatikon toimintaa.

      Millä testerillä pääsee laatikon tietoihin käsiksi? Jostakin luin että tuo gm laatikko suunniteltu 360nm. Sillähän se ei kestä. Ja vielä on koukkukin autossa.

      Comment

      • A^A
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 2168
        • Seinäjoki

        #4
        Eikös se ratas valo ja luistaminen näissä tarkoita kutakuinkin että turbiini paskana. Kauheesti ei kannata ajella jos haluat selvitä pelkällä turbiinin vaihdolla, muuten koko laatikko selvä.. Mutta ehkä se kannattaa alotella vikakoodeilla ja toivoa parasta.
        EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

        Comment

        • Jii_Koo
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2013
          • 785
          • Jkl

          #5
          Originally posted by A^A View Post
          Eikös se ratas valo ja luistaminen näissä tarkoita kutakuinkin että turbiini paskana.
          Ratasvalosta en tiedä, mutta on itselläkin lukenut näytössä "TRANSMISSION FAIL SAFE PROG." ja luistanut niin, ettei uskaltanut ajaa. Tämä johtui seonneesta ABS-yksiköstä.

          Toivottavasti et nyt rupea kuitenkaan liian toiveikkaaksi, eiköhän siellä ole sökö turbiini
          Last edited by Jii_Koo; 12-09-2016, 12:21.
          '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

          Comment

          • Black-Smoke 530D
            Bimmer Rookie
            • Sep 2016
            • 62
            • lappi

            #6
            Turbiini

            Ei tuossa pala mikään valo. En ole ajanut metriäkään kun alkoi luistaa. Tänään käy ammattimies testerillä katselemassa. On meinannut moni joka enempi rassannut näitä. Että turbiini menee eka ja samalla hajoaa laatikko. Kytkin pakka luistaa. Siksi toimii kylmänä vähän aikaa. Lämpeää niin ei enään pidä. Ja sitähän on vaikea sanoa ja nähdä että alkaisko toimimaan pelkällä turbiinin vaihdolla.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Black-Smoke 530D View Post
              Ei tuossa pala mikään valo. En ole ajanut metriäkään kun alkoi luistaa. Tänään käy ammattimies testerillä katselemassa. On meinannut moni joka enempi rassannut näitä. Että turbiini menee eka ja samalla hajoaa laatikko. Kytkin pakka luistaa. Siksi toimii kylmänä vähän aikaa. Lämpeää niin ei enään pidä. Ja sitähän on vaikea sanoa ja nähdä että alkaisko toimimaan pelkällä turbiinin vaihdolla.
              Turbiinin antautumisen näkee öljyistä. Jos turbiini on paskana, niin siellä on metalli silppua öljyjen joukossa (tästä voi vielä selvitä pelkällä turbiininn vaihdolla ja huuhtelulla). Sitten jos öljyt lisäksi haisevat palaneelle, niin kytkinpakatkin on ottaneet itseensä, jolloin menee laatikko vaihtoon.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Black-Smoke 530D
                Bimmer Rookie
                • Sep 2016
                • 62
                • lappi

                #8
                Ok. Epäilen että molemmat ovat sökönä. Jos jollakin halpa ja ehjä gm laatikko sekä turbiini sopii kaupata. Pitäs olla lisäksi laatikosta joku historiikki.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by Black-Smoke 530D View Post
                  Ok. Epäilen että molemmat ovat sökönä. Jos jollakin halpa ja ehjä gm laatikko sekä turbiini sopii kaupata. Pitäs olla lisäksi laatikosta joku historiikki.
                  Kuten tuossa jo tulikin, eiköhän nyt kannata ihan ensin selvittää vikaa kuin edes ajatella uutta laatikkoa?
                  Nykyisessä laatikossa kun ei välttämättä yhtään mitään vikaa, mutta saahan näitä toki vaihdella ihan vaihtamisen ilostakin?

                  Comment

                  • Black-Smoke 530D
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2016
                    • 62
                    • lappi

                    #10
                    Vika koodit luettu

                    Vika olisi 5 vaihteen solenoidissa. Ovatko solenoidit öljypohjan ja suodattimen takana? eli olisi helposti vaihdettavissa. Ainakin näin olen asian ymmärtänyt. Mistä saa kohtuu halvalla uuden solenoidin.

                    Comment

                    • MOH85
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2009
                      • 241
                      • Rauma

                      #11
                      Hei kohtalotoverini.

                      Aivan samanlainen keissi. Laatikko toimi moitteetta, mutta alkoi luistaa ensimmäisen kerran kun koitin ajaa nyrkkipajan rampille. Ei mennyt kauan kun kaikki vaihteet veti veltoksi eli liikkumaan ei pääse. Samanlainen setti kuin sulla ja laatikon vaihto.

                      Tiedän, että se voi olla turbiini pelkästään mutta jotenkin tämän ikäisissä (omaa ajatettu 340tkm) niin tuntui paremmalta vaihtaa koko roska. Varsinkin kun ja jos muljua on jo liikkeellä ja turbiininvaihtokin on remontiltaan melkein yhtä kallis. Vaikka turbiinin löytöisikin halvemmalla joutuu se nyrkkipaja tms laskemaan koko paketin sieltä pois. Totta kai jokaisella on valinnan vapaus, mutta tahdoin vain kertoa, että täysin samanlailla kaikki alkoi eikä epäilystä mikä on. Katsottiin ja todettiin että öljyt on pinnassaan mutta niin mustaa ja haisi pahalta. Tietenkin jos olet fiksu etkä joudu / ole autoa diagnoosin jälkeen käyttänyt voi turbiinin vaihtokin olla jees, niitä kun löytyy helpommin. En voi muuta sanoa kuin tsemppiä!

                      Ja olen samaa mieltä, jos auto ei ole pakkokäytössä ja voi seistä hetken, on fiksua napata tuo öljypohja pois ja katsoa mitä siellä näkyy. Ilmeisesti niistä romuista, joita öljyn seassa / öljypohjassa seisoo voi päätellä onko koko laatikko vaihdettava vai pelkkä turbiini. Ja öljyjen väristä/hajusta pohtia mikä on fiksuinta..
                      e39 530dA 1999.

                      Comment

                      • Black-Smoke 530D
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2016
                        • 62
                        • lappi

                        #12
                        Kyllä päätös on nyt tietenkin se että jos jostain löydän ehjän laatikon niin se laitetaan paikalleen. Sehän se järkevintä tässä tapauksessa on. Tuollakin ajettu se 318tkm. Eikä varmaan ole koskaan öljyjä vaihdettu niin sen tietää miltä ne öljyt näyttävät.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Originally posted by Black-Smoke 530D View Post
                          Kyllä päätös on nyt tietenkin se että jos jostain löydän ehjän laatikon niin se laitetaan paikalleen. Sehän se järkevintä tässä tapauksessa on. Tuollakin ajettu se 318tkm. Eikä varmaan ole koskaan öljyjä vaihdettu niin sen tietää miltä ne öljyt näyttävät.
                          Tässä on nyt paljon "mutua" joka nyt vain maksaa ihan turhaan, mutta kukin toki tekee omat valintansa niin kuin parhaaksi näkee. Tuo 318tkm ei kuitenkaan ole ko.laatikolle yhtään mitään ja siitä ei todellakaan ole mitään tietoa onko laatikon öljyjä vaihdeltu vai ei. Kuitenkin se pääosin on nimenomaan turbiini joka näistä antautuu, ei itse laatikko (väitän että 80% laatikonvaihtoja ihan turha).
                          Turbiinirempan tekee kuitenkin satasilla jos käyttää hieman omaa aikaansa sen turbiinin löytämiseen.

                          Comment

                          • Jari11
                            BTCF Member
                            • Feb 2010
                            • 225
                            • Imatra

                            #14
                            Itsellä juuri samantapainen tapaus käsillä, eli alkoi luistamaan laatikko eikä meinannut päästä eteenpäin. Jouduin ajamaan n. 2km matkan että sain auton talliin, matkalla ajotietokone ilmoitti "transmission fail safe" tms. Nyt öljyt valutettu pois ja pohja irti.
                            Öljypohjassa oli metallihilettä melko paljon ja öljy haisi palaneelle. Onko turha enää toivoa että selviäisi pelkällä turbiinin vaihdolla ja huuhtelemalla laatikon?

                            Comment

                            • Black-Smoke 530D
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2016
                              • 62
                              • lappi

                              #15
                              Turha toivo

                              Olen käsittänyt asian näin että jos rauta silppua ja haisee pahalle niin laatikosta kytkin pakka kulunut loppuun sekä turbiini rikki.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎