Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erikoinen ravistus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bringer00
    Bimmer Rookie
    • Sep 2012
    • 132
    • Siikalatva

    #31
    Seuraavaksi hommaan uuden orkkis tukilaakerin ja kokeilen sillä.
    Voisko joku jolla auto ei tärise, mitata vakionopeusnivelestä mitan kardaanin paksumpaan kohtaan.
    Käsin pyörittelin tota irtonaista kardaania ja huomasin että vakionopeusnivel ei tarvi olla kuin 5mm väärässä kohdassa pituus suunnassa niin alkaa tökkiin. 25mm on lepoasennossa mitta.

    Comment

    • Bringer00
      Bimmer Rookie
      • Sep 2012
      • 132
      • Siikalatva

      #32
      Vaihdoin style 66 alle ja täristeli vieläkin. Mutta sitten hoksasin kokeilla hemin vanteen kotikeskitystä. Rengas hipomaan maata ja pyöritteleen. Sehän otti vähän epätasaisesti kiinni. Pultteja löysälle ja katselemaan parempi kohta että pyörii tasaisesti. Tein kaikille saman. Nyt menee ilman tärinöitä!
      Voiko oikiasti olla nuin pienestä kiinni!?

      Monta vuotta vaihellu renkaita autoon ja aina päin persettä.
      E39 on tosin eka johon tullut tärinöitä
      Tämän teen tästä lähtien joka autoon johon renkaita vaihdan.

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1835
        • Kotona/Poissa

        #33
        Originally posted by Bringer00 View Post
        Vaihdoin style 66 alle ja täristeli vieläkin. Mutta sitten hoksasin kokeilla hemin vanteen kotikeskitystä. Rengas hipomaan maata ja pyöritteleen. Sehän otti vähän epätasaisesti kiinni. Pultteja löysälle ja katselemaan parempi kohta että pyörii tasaisesti. Tein kaikille saman. Nyt menee ilman tärinöitä!
        Voiko oikiasti olla nuin pienestä kiinni!?

        Monta vuotta vaihellu renkaita autoon ja aina päin persettä.
        E39 on tosin eka johon tullut tärinöitä
        Tämän teen tästä lähtien joka autoon johon renkaita vaihdan.
        Miten voi olla mahdollista että oikeella keskireiällä oleviin vanteisiin jäis muka pultteihin "säätövaraa"?

        Onko joku hionut navan ulokepinnasta tavaraa pois ja tehnyt napasovituksesta nyt siis liian väljän...

        Tai vanteet soikeet (mut se ei vaikuta keskireiän välykseen mitenkään)
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #34
          Originally posted by Havis View Post
          Miten voi olla mahdollista että oikeella keskireiällä oleviin vanteisiin jäis muka pultteihin "säätövaraa"?

          Onko joku hionut navan ulokepinnasta tavaraa pois ja tehnyt napasovituksesta nyt siis liian väljän...

          Tai vanteet soikeet (mut se ei vaikuta keskireiän välykseen mitenkään)
          Tämä

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 9988
            • KVLA

            #35
            Replikat? Ja keskireikä ihan jotain muuta,kuin 74,1mm?

            Comment

            • Bringer00
              Bimmer Rookie
              • Sep 2012
              • 132
              • Siikalatva

              #36
              En tiiä. Alkuperäiset msport vanteet. Fag merkkiset pyörän navat.
              Sen verran on heittoa että saa hitusen säädettyä pyöränpultteja kiristellen. 120nm laitoin kireydeksi.

              Kokeilkaapa itse onko teillä muilla joilla tärisee sama homma.
              Ei edes 140kmh vauhdissa saanut tuntumaan mitään.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎