Announcement

Collapse
No announcement yet.

öljyn vaihto ongelma automaattilaatikossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arheip
    Newbiemmer
    • Apr 2015
    • 13
    • suomi

    öljyn vaihto ongelma automaattilaatikossa

    vaihdoin "toimivan automaattilaatikon" bmw e39 zf5hp18 autooni
    ensin huuhtelin laatikkoo ohjeiden mukaan, siinä hässäkässä sytty jossain vaiheessa vaihteiston vika valo(ratas). no luin vikakoodit ,näytti jotain vikakoodeja ,kuittasin pois ,ei löydy enään vikakoodeja,kysymys kuuluukin
    laatikko ottaa vastaan vain sen öljy määrän mitä öljypohjaan mahtuu,kun käynnistää auton ei silti ime öljyä yhtään onko ideoita mikä ois vikana,kun ei ole tarpeeksi öljyä ei myöskään oo mitään vaihteita,mistähän vois johtua.?
    tämä öljyn uppoomattomuus.
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10055
    • KVLA

    #2
    Kaikki irroitetut putket kiinni ja täytät laatikon moottorin käydessä,niin ei muka vedä öljyä? Vaihteita voit välillä käydä läpi. Sitten vaan täytät "korkkia myöten". Pitäisi toimia.

    Comment

    • arheip
      Newbiemmer
      • Apr 2015
      • 13
      • suomi

      #3
      Vetää öljyä vaan sen, mitä ilman et auto käynnissä ja kun laittaa auton käyntiin
      Ei mee yhtään enempää öljyä ,alkaa olla keinot vähissä, voiko olla joku vikakoodi
      Joka estää öljyn vetäminen.

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10055
        • KVLA

        #4
        Täytä se laatikko moottorin käydessä. Vaihteita vähän läpi käyden. Lämpötila n.30-50C. Ja sitten tulppa kiinni,kun alkaa reiästä tulemaan ulos.
        Last edited by Heguli 31; 30-09-2016, 20:19.

        Comment

        • arheip
          Newbiemmer
          • Apr 2015
          • 13
          • suomi

          #5
          Onko vaihteiston jossain sulatettu olemassa?

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8262
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Tämä kuulostaa ihan öljypumppuvialta. Oliko turbiini asentaessa kiinni laatikossa vai vetolevyssä?
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10055
              • KVLA

              #7
              Originally posted by peto2 View Post
              Tämä kuulostaa ihan öljypumppuvialta. Oliko turbiini asentaessa kiinni laatikossa vai vetolevyssä?
              Näin. Minä aluksi ymmärsin ekasta postauksesta (väärin),että kyseessä oli vain pelkkä öljynvaihto.
              Last edited by Heguli 31; 01-10-2016, 17:04.

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #8
                ^^ Jep. Joko öljypumppu on alunalkaenkin ollut viallinen, tai laatikko punottu kiinni niin, että momentinmuunnin ei ole ollut oikein hahloissaan ja rikkonut öljypumpun.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • arheip
                  Newbiemmer
                  • Apr 2015
                  • 13
                  • suomi

                  #9
                  kyllä turbiini oli laatikossa kiinni kun asensin laatikon,työnsin käsin laatikon noin parin millin päähän kiinnitys pisteestä ennenkuin laitoin pultit kiinni asti,
                  turbiinikin oli ihan pohjassa asennus vaiheessa.

                  Comment

                  • arheip
                    Newbiemmer
                    • Apr 2015
                    • 13
                    • suomi

                    #10
                    missä päin se öljypumppu laatikossa sijaitsee.

                    Comment

                    • arheip
                      Newbiemmer
                      • Apr 2015
                      • 13
                      • suomi

                      #11
                      kyllä ihan laatikon vaihto siis oli kyseessä

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10055
                        • KVLA

                        #12
                        Originally posted by arheip View Post
                        kyllä turbiini oli laatikossa kiinni kun asensin laatikon,työnsin käsin laatikon noin parin millin päähän kiinnitys pisteestä ennenkuin laitoin pultit kiinni asti,
                        turbiinikin oli ihan pohjassa asennus vaiheessa.
                        Mutta oliko laatikko 100% varmasti ehjä ostovaiheessa? Jos se oli jo pumppuviallinen ostettaessa. Näitkö sitä toiminnassa ennen kappoja?

                        Comment

                        • arheip
                          Newbiemmer
                          • Apr 2015
                          • 13
                          • suomi

                          #13
                          En nähnyt toiminnassa , mut kuvia näin irrotus vaiheista ,jos jollain ois toimivaa laatikkoo,
                          Saattaisin olla kiinnostunut tai sit myyn muuten hyvässä kunnossa olevan BMW jossa laatikko vika

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Minkälaisen vian vuoksi laatikko jouduttiin vaihtamaan ja vaihdettiinko myös turbiini?

                            Comment

                            • arheip
                              Newbiemmer
                              • Apr 2015
                              • 13
                              • suomi

                              #15
                              Alkuperäinen laatikko luisti,muuten toimi hyvin. Tehtiin siihenkin liikkeessä huuhtelu öljyn vaihto mut ei luisto loppunut joten mutta ostin toisen laatikon ,piti olla toimiva.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎