^ jaksa alkaa säätämään.
Korjaus toisaalla ja maali toisaalla...
Jos vielä jotain vanhojen kunnostamista mietit niin rimpulalla onnistuu vanteen korjaus, pohjatyöt ja pulverimaalaus saman katon alla, käytin omat schnitzer type 2 siellä, vanne-showroomissa kuva lopputuloksesta
Tuli ostettua kesävanteiksi E39:n spekseillä 17" vannesarja, 8,5" leveät edessä ja 9,5" takana. Onko tuohon passeli rengaskoko edessä 235/45/17 ja takana 255/40/17, vai meneekö liian venyksi / onko joku toinen koko parempi? Autoa miedosti madallettu Eibachin Pro-Kit -jousisatsilla.
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Tuli ostettua kesävanteiksi E39:n spekseillä 17" vannesarja, 8,5" leveät edessä ja 9,5" takana. Onko tuohon passeli rengaskoko edessä 235/45/17 ja takana 255/40/17, vai meneekö liian venyksi / onko joku toinen koko parempi? Autoa miedosti madallettu Eibachin Pro-Kit -jousisatsilla.
Menisin itse tuolla kombolla.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Tuli ostettua kesävanteiksi E39:n spekseillä 17" vannesarja, 8,5" leveät edessä ja 9,5" takana. Onko tuohon passeli rengaskoko edessä 235/45/17 ja takana 255/40/17, vai meneekö liian venyksi / onko joku toinen koko parempi? Autoa miedosti madallettu Eibachin Pro-Kit -jousisatsilla.
Tolla combolla eturenkaassa on isompi vierintäkehä kuin takarenkaassa, mutta toki kolmeysejä on rullannut tehtaalta tollasilla kumeilla
225/45 edessä
255/40 takana
tai
235/45 edessä
265/40 takana on vierintäkehiltään samankokoiset keskenään ja aina kun vannekokoa kasvatetaan tuosta 17” pykälän ylemmäs niin renkaiden korkeus täytyy tiputtaa pykälän matalammiksi
Edittiä: alkuperäiseen kyssäriin niin tuo 255 levyinen on pieni veny jo 9” vanteella niin siitä voi ehkä päätellä että ysipuokilla vanteen reuna törröttää renkaasta ulkona
No tota just mietin, eli tuo 235/45 & 265/40 -kombo voisi olla aika passeli. Kiitos!
Edit. Taitaa vaan olla tuo 265/40/17 jokseenkin mahdoton koko löytää nykyään, ainakaan en pikagooglailulla löytänyt oikein mitään?
Se 255/40 on ihan fine. On tuo 265 niin hankala koko löytää.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Olis mielessä laittaa alle 18” vanteet mitkä 72,6mm keskireiällä ja niitten kaveriksi 20mm lätyt että saa kr puolesta alle, kyseiset vanteet 8,5 et30 ja 9,5 et35 niin tulisko näyttämään ihan hölmölle vai oisko jopa toteuttamisen arvoinen idea ? Toki vinkkejä otetaan vastaan ilomielin, sais aika likelle kaarta tulla kumminkin
Nuo pitäs käydä aika hyvin tommosilla spacereilla eikä tarvi edes mitään pieniä renkaita laittaa, mulla 4cm vakiosta madallettu e39 ja edessä 18x8,5 et15 tilaa olis vielä reilusti ennen kun olis edes lähellä lokasuojan kaarta
Tuossa sun setissä kannattaa taakse laittaa mielummin ehkä vaan 15mm spaceri että varmasti jää tilaa
Homma se että huollossa samalla varaosanumerolla tuli uudet iskarin yläpäät, mutta nämä uudet olivat isommat, joten keula nousi jonnin verran... 10-20mm
Alla ovat m-sport 20mm jouset, joten nyt pitäisi vähän päätellä mimmoset uudet jouset ostaa jotta keuliminen loppuu.
Ohjeen mukaan mitataan vanteen alareunasta kaareen ja 605 +-10mm ainaki M5 tehtaan speksi mitta 18” vanteella
E: ja googlaamalla löyty vielä jonkun mittaama 37cm navasta kaareen 528i manuaali oem sport jousituksella, ja kyllä ne jouset näköjää väsyy ihan vähilläkin metreillä ajan saattelemana kun itsellä eibach prokit eli pitäisi olla vaan 10mm m-sporttia malalampi niin on etupää tipahtanut 2cm lisää
Comment