Originally posted by Hemi
View Post
Moottorin vaihto
Collapse
X
-
Jos moottori hävittää oikeasti 1-2 litraa öljyä tonnilla, niin kyllä sellainen vuoto olisi varmaan jo huomattu. Ei varmasti häviä ajoviiman mukana tuuleen tuollainen määrä.
-
Onkos kukaan kuullut tai kokeillut sellasesta menetelmästä, että otetaan tulpat auki, kaadetaan petroolia (ehkä pari korkillista) sylintereihin, tulpat kiinni ja annetaan olla vaikka vuorokauden? Sen jälkeen auto käyntiin ja matka jatkuu.
Lukenut jostain aikaisemmin, että joskus on auttanut karstan poistoon ja sitä kautta jumittuneisiin männänrenkaisiin ja sitä kautta vähentänyt öljynkulutusta. Onko ihan huuhaata? Tekis nyt mieli vain kokeilla kaikki mahdolliset "kikat" ennen kuin ryhtyisi moottorin vaihtoon tai muihin isompiin remontteihin
Comment
-
Voihan se jotain liottaa, kannattaa vaan ne petroolit ottaa pois sieltä ennekuin käynnistelee.Originally posted by Anabol View PostOnkos kukaan kuullut tai kokeillut sellasesta menetelmästä, että otetaan tulpat auki, kaadetaan petroolia (ehkä pari korkillista) sylintereihin, tulpat kiinni ja annetaan olla vaikka vuorokauden? Sen jälkeen auto käyntiin ja matka jatkuu.
Lukenut jostain aikaisemmin, että joskus on auttanut karstan poistoon ja sitä kautta jumittuneisiin männänrenkaisiin ja sitä kautta vähentänyt öljynkulutusta. Onko ihan huuhaata? Tekis nyt mieli vain kokeilla kaikki mahdolliset "kikat" ennen kuin ryhtyisi moottorin vaihtoon tai muihin isompiin remontteihin
Comment
-
Kattelin, että Opel-foorumilla tuosta on ainakin jonkin verran keskusteltu. Täytynee varmaan kokeilla. Löpöä sylintereihin vuorokaudeks ja sit öljyt vaihtoon. Kahellaan kui käy :thinkOriginally posted by Jasuuu View PostVoihan se jotain liottaa, kannattaa vaan ne petroolit ottaa pois sieltä ennekuin käynnistelee.
Comment
-
On tuota DIESEL kikkaa tullut käytettyä. Varsinkin tojotan koneissa missä männänrenkaat tuppaa jumittumaan.Originally posted by Anabol View PostOnkos kukaan kuullut tai kokeillut sellasesta menetelmästä, että otetaan tulpat auki, kaadetaan petroolia (ehkä pari korkillista) sylintereihin, tulpat kiinni ja annetaan olla vaikka vuorokauden? Sen jälkeen auto käyntiin ja matka jatkuu.
Lukenut jostain aikaisemmin, että joskus on auttanut karstan poistoon ja sitä kautta jumittuneisiin männänrenkaisiin ja sitä kautta vähentänyt öljynkulutusta. Onko ihan huuhaata? Tekis nyt mieli vain kokeilla kaikki mahdolliset "kikat" ennen kuin ryhtyisi moottorin vaihtoon tai muihin isompiin remontteihin
Aja kone kunnolla kuumaksi ja tulpat pois. Kääntele männät noin puoleenväliin iskun pituuttaan ja kaadat n. 1dl /pytty dieseliä ja anna yön yli liota.
Kurkkaat onko valunut öljytilaan männänpäältä lähes kaikki diesel. pyöritä konetta ilman tulppia hetken jotta tulpan reiästä lentää ylimääräiset dieselit pois.
öljyn vaihto ja kone käyntiin. SAVUA on sitten seutukunta täynnä hetken aikaa!!__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
koneen vaihtoedessä?
Moro. Mulla tässä edessä joko kannen hitsaus tai kokonaan koneen vaihto 523ia m52b25.. kumpi on järkevämpi vaihtoehto ja jos koneen vaihto niin mistä sais kys. koneen automaatti vaihteiselle toukalle? ja onko tuolla merkitystä mikä vaihteisto jos on saman tyypin kone?
Comment
-
Ei ole väliä onko vaihtokone automaatista vai manuaalista. Kunhan katsot, että on samanlainen kone. Voi ottaa vaikka 3-sarjalaisesta koneen.Originally posted by Matias A View PostMoro. Mulla tässä edessä joko kannen hitsaus tai kokonaan koneen vaihto 523ia m52b25.. kumpi on järkevämpi vaihtoehto ja jos koneen vaihto niin mistä sais kys. koneen automaatti vaihteiselle toukalle? ja onko tuolla merkitystä mikä vaihteisto jos on saman tyypin kone?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
Comment