Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorin vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #16
    Originally posted by Hemi View Post
    Imuvuotoa? Eli edelleen kannattaa tsekata se öljynsuodattimen jalka?
    Jos moottori hävittää oikeasti 1-2 litraa öljyä tonnilla, niin kyllä sellainen vuoto olisi varmaan jo huomattu. Ei varmasti häviä ajoviiman mukana tuuleen tuollainen määrä.


    Comment

    • Anabol
      Bimmer Rookie
      • Jul 2016
      • 32
      • Imatra

      #17
      Onkos kukaan kuullut tai kokeillut sellasesta menetelmästä, että otetaan tulpat auki, kaadetaan petroolia (ehkä pari korkillista) sylintereihin, tulpat kiinni ja annetaan olla vaikka vuorokauden? Sen jälkeen auto käyntiin ja matka jatkuu.

      Lukenut jostain aikaisemmin, että joskus on auttanut karstan poistoon ja sitä kautta jumittuneisiin männänrenkaisiin ja sitä kautta vähentänyt öljynkulutusta. Onko ihan huuhaata? Tekis nyt mieli vain kokeilla kaikki mahdolliset "kikat" ennen kuin ryhtyisi moottorin vaihtoon tai muihin isompiin remontteihin

      Comment

      • Jasuuu
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2011
        • 773
        • Oulu

        #18
        Originally posted by Anabol View Post
        Onkos kukaan kuullut tai kokeillut sellasesta menetelmästä, että otetaan tulpat auki, kaadetaan petroolia (ehkä pari korkillista) sylintereihin, tulpat kiinni ja annetaan olla vaikka vuorokauden? Sen jälkeen auto käyntiin ja matka jatkuu.

        Lukenut jostain aikaisemmin, että joskus on auttanut karstan poistoon ja sitä kautta jumittuneisiin männänrenkaisiin ja sitä kautta vähentänyt öljynkulutusta. Onko ihan huuhaata? Tekis nyt mieli vain kokeilla kaikki mahdolliset "kikat" ennen kuin ryhtyisi moottorin vaihtoon tai muihin isompiin remontteihin
        Voihan se jotain liottaa, kannattaa vaan ne petroolit ottaa pois sieltä ennekuin käynnistelee.

        Comment

        • Anabol
          Bimmer Rookie
          • Jul 2016
          • 32
          • Imatra

          #19
          Originally posted by Jasuuu View Post
          Voihan se jotain liottaa, kannattaa vaan ne petroolit ottaa pois sieltä ennekuin käynnistelee.
          Kattelin, että Opel-foorumilla tuosta on ainakin jonkin verran keskusteltu. Täytynee varmaan kokeilla. Löpöä sylintereihin vuorokaudeks ja sit öljyt vaihtoon. Kahellaan kui käy :think

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1325
            • Tornio

            #20
            Originally posted by Anabol View Post
            Onkos kukaan kuullut tai kokeillut sellasesta menetelmästä, että otetaan tulpat auki, kaadetaan petroolia (ehkä pari korkillista) sylintereihin, tulpat kiinni ja annetaan olla vaikka vuorokauden? Sen jälkeen auto käyntiin ja matka jatkuu.

            Lukenut jostain aikaisemmin, että joskus on auttanut karstan poistoon ja sitä kautta jumittuneisiin männänrenkaisiin ja sitä kautta vähentänyt öljynkulutusta. Onko ihan huuhaata? Tekis nyt mieli vain kokeilla kaikki mahdolliset "kikat" ennen kuin ryhtyisi moottorin vaihtoon tai muihin isompiin remontteihin
            On tuota DIESEL kikkaa tullut käytettyä. Varsinkin tojotan koneissa missä männänrenkaat tuppaa jumittumaan.
            Aja kone kunnolla kuumaksi ja tulpat pois. Kääntele männät noin puoleenväliin iskun pituuttaan ja kaadat n. 1dl /pytty dieseliä ja anna yön yli liota.
            Kurkkaat onko valunut öljytilaan männänpäältä lähes kaikki diesel. pyöritä konetta ilman tulppia hetken jotta tulpan reiästä lentää ylimääräiset dieselit pois.
            öljyn vaihto ja kone käyntiin. SAVUA on sitten seutukunta täynnä hetken aikaa!!
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • Matias A
              Newbiemmer
              • Feb 2017
              • 3
              • Lahti

              #21
              koneen vaihtoedessä?

              Moro. Mulla tässä edessä joko kannen hitsaus tai kokonaan koneen vaihto 523ia m52b25.. kumpi on järkevämpi vaihtoehto ja jos koneen vaihto niin mistä sais kys. koneen automaatti vaihteiselle toukalle? ja onko tuolla merkitystä mikä vaihteisto jos on saman tyypin kone?

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                #22
                Originally posted by Matias A View Post
                Moro. Mulla tässä edessä joko kannen hitsaus tai kokonaan koneen vaihto 523ia m52b25.. kumpi on järkevämpi vaihtoehto ja jos koneen vaihto niin mistä sais kys. koneen automaatti vaihteiselle toukalle? ja onko tuolla merkitystä mikä vaihteisto jos on saman tyypin kone?
                Ei ole väliä onko vaihtokone automaatista vai manuaalista. Kunhan katsot, että on samanlainen kone. Voi ottaa vaikka 3-sarjalaisesta koneen.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎