Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528ia omituinen häiriö käynnissä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spekkeli
    Newbiemmer
    • Nov 2016
    • 5
    • imatra

    e39 528ia omituinen häiriö käynnissä?

    elikkäs auto on siis e39 528ia vuosimallia -97 ja nyt talven tullen alkoi oireilemaan siten että, kun käynnistän auton aamulla niin kierrokset hyppää 3000rpm ja sitten sammuu kuin seinään. tekee tämän noin 3 perättäisellä startilla.
    sen jälkeen auto käy vajailla pytyillä ja puputtaa tyhjäkäynnillä, ajossa vikaa ei huomaa mutta tyhjäkäynnillä tuo puputus jatkuu niin kauan ennen kuin kone on kunnolla lämmin ja sittenkin vielä välillä saattaa toisinaan supsauttaa putkessa.

    alkaa jo epätoivo iskemään ja vikakoodin lukuun ei korjaamolle pääse vielä hetkeen -.-
    searchilla ja juttuja selaamalla muutaman tunnin, en löytänyt vastaavaa threadia saati ratkaisua suuntaan tai toiseen.
    nykyset e39 528ia, mitsubishi galant stw ja pari imprezaa.

    entiset bemarit: e30 318i, e36 316i, e36 318i, e28 518i, e34 520ia, e34 525i 24v, e34 520i 24v, e34 525i 24v, e34 535i m-sport, e34 525ia touring, e32 730ia, e32 735ia, e39 523i, e36 328ia touring, 528ia touring.

    ja sit on muita merkkejä ollut reilu 200kpl
  • Jax_KiBez
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 2061
    • Pirkanmaa

    #2
    Iso veikkaus on todella raju imuvuoto. Ilmanoton kumihaitari saattaa olla puhki.
    Todennäköisesti lämpimänä paranee kun lambda yrittää tiettyyn rajaan asti korjata seosta.

    Autolla ei hirveästi kannata ajaa ennenkuin toi on selvitetty, menee kohta muutakin remonttiin laihalla seoksella. Koitappa kysellä alueen joltain aktiivilta vikakoodien lukua niin näkis sieltä adaptiot ja mahdolliset vikakoodit.

    Täältä ketjusta saat vähän osviittaa mistä vuotoja etsiä.
    http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...11&postcount=3
    Last edited by Jax_KiBez; 19-11-2016, 07:49.
    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

    _____________________________________
    Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
    Tästä mun kaluston showroomiin
    Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

    Comment

    • Gize
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 551
      • Tampere

      #3
      Originally posted by Jax_KiBez View Post
      Iso veikkaus on todella raju imuvuoto. Ilmanoton kumihaitari saattaa olla puhki.
      Todennäköisesti lämpimänä paranee kun lambda yrittää tiettyyn rajaan asti korjata seosta.

      Autolla ei hirveästi kannata ajaa ennenkuin toi on selvitetty, menee kohta muutakin remonttiin laihalla seoksella. Koitappa kysellä alueen joltain aktiivilta vikakoodien lukua niin näkis sieltä adaptiot ja mahdolliset vikakoodit.

      Täältä ketjusta saat vähän osviittaa mistä vuotoja etsiä.
      http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...11&postcount=3
      Tälle ääni... aika varmasti haitarikumi

      Saa kyllä olla raju imuvuoto jo noilla oireilla
      Kulkineet:
      BMW 730dA -03
      BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
      BMW 323i -95
      Honda CBR600Fighter
      EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

      3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

      Comment

      • MikaSS
        BTCF Member
        • Sep 2010
        • 202
        • Kokkola

        #4
        Lainataan topiccia

        Eli itellä aivan vastaava ongelma omassa 528i:ssa joka tosin vm. -95 ja manuaali laatikolla mutta tekee tosin aivan samaa eli kun kylmänä käynnistää niin kierrokset nousee heti sinne likemmäs 3000rpm jonka jälkeen tipahtaa tosi matalle ja joskus jopa sammuu. Käy kylmänä myös vajailla eli puksuttaa. Tekee myös ajossa samaa eli kun laitat vaikka vauhdissa kytkimen pohjaan niin kierrokset käy joskus niin matalalla että saattaa sammahtaa.

        Itekkin epäilin isoa imuvuotoa ja vaihdoinkin jo uuden haitarikumen mutta ei auttanut. Oisko muita mahdollisia vuoto paikkoja esim. imusarjan alla joitain letkuja? Imusarjan tiivisteitä myös epäilin mutta en usko että niissä vuotoa
        nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
        Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i

        Comment

        • Tuukkaw
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2015
          • 745
          • Tre

          #5
          61 Ford
          79 HD

          Comment

          • spekkeli
            Newbiemmer
            • Nov 2016
            • 5
            • imatra

            #6
            irrotin ja tarkistelin sen haitarikumin yms, haitarikumissa oli pieni halkeama ja siit lähtevässä letkussa myös, ne vaihdoin uusiin, eikä mitään vaikutusta. seuraavaks sitten käyn sen separaattorihässäkän ja sen letkujen kimppuun kunhan aika antaa myöden sen verran. ilmoittelen tänne kuinka käy. vikakoodeja ei vieläkään oo katottu, mut koitetaan järkätä..
            nykyset e39 528ia, mitsubishi galant stw ja pari imprezaa.

            entiset bemarit: e30 318i, e36 316i, e36 318i, e28 518i, e34 520ia, e34 525i 24v, e34 520i 24v, e34 525i 24v, e34 535i m-sport, e34 525ia touring, e32 730ia, e32 735ia, e39 523i, e36 328ia touring, 528ia touring.

            ja sit on muita merkkejä ollut reilu 200kpl

            Comment

            • MikaSS
              BTCF Member
              • Sep 2010
              • 202
              • Kokkola

              #7
              Originally posted by spekkeli View Post
              irrotin ja tarkistelin sen haitarikumin yms, haitarikumissa oli pieni halkeama ja siit lähtevässä letkussa myös, ne vaihdoin uusiin, eikä mitään vaikutusta. seuraavaks sitten käyn sen separaattorihässäkän ja sen letkujen kimppuun kunhan aika antaa myöden sen verran. ilmoittelen tänne kuinka käy. vikakoodeja ei vieläkään oo katottu, mut koitetaan järkätä..
              Ilmoitteleppa kuinka kävi. Ihteäkin kiinnostaa tosiaan kun oireet täysin vastaavat. Ite en oo kerinny vielä kans muuta tehdä ku haitarikumen vaihtaa ja vika ei sillä ainakaan poistunut. Laitoin varalta imusarjan tiivisteet ja kaasuläpänkotelon tiivisteen tilaukseen.
              nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
              Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i

              Comment

              • spekkeli
                Newbiemmer
                • Nov 2016
                • 5
                • imatra

                #8
                nyt pääs käymään niin että auto vaihtui ennen ku sain vibaa selville kun oli noita tärkeempiäkin projekteja meneillään eiköhän seuraava omistaja täällä kohta kysele tai jatka ketjua..
                nykyset e39 528ia, mitsubishi galant stw ja pari imprezaa.

                entiset bemarit: e30 318i, e36 316i, e36 318i, e28 518i, e34 520ia, e34 525i 24v, e34 520i 24v, e34 525i 24v, e34 535i m-sport, e34 525ia touring, e32 730ia, e32 735ia, e39 523i, e36 328ia touring, 528ia touring.

                ja sit on muita merkkejä ollut reilu 200kpl

                Comment

                • Pöndeix
                  Newbiemmer
                  • Dec 2016
                  • 5
                  • Finland

                  #9
                  Oletan, että minä olen se kuka osti spekkelin kärryn Omalta puolelta nyt siis loput höpinät.

                  Tosiaan, eilen illalla pääs ekan kerran kylmänä kokeilee mitä tapahtuu. +13 asteisessa tallissa käynnistin, nosti kierrokset vähän reilun tonnin yläpuolelle, putos parin sekunnin päästä siihe 500 ja alko hömpöttää. Hömpötys ja vajaalla käyminen loppu sillä samalla sekunnilla kun lämpömittari nousi sinisen yläviivalle. Sen jälkeen käynti taas aivan normaalia.

                  Minäkin tarkistelin sen maffin jälkeisen haitariputken valon kaa ja ehjältä näytti. Iskin takas kasaan, käynnistin ja jäin tarkemmin kuuntelemaan. Huomasin, että välillä kuuluu sellanen aika kova *BLOB* ääni, jostain imusarjan alta? Oisko se separaattori rikki?

                  Tuossa kuvan 1. letkussa on kyl reikä, paikkailtu ainakin kahenlaisella teipillä eli varmasti reikä alla. Mut vaikka kokeilin vielä käydessä puristaa hanskan tiukasti päälle niin käynti muuttunu kyllä yhtään.


                  Kävi kyllä mielessä bensasuodattimen vaihtokin, pumppu vaihdettu 60tkm sitten muttei mainintaa suodattimesta missään.
                  Last edited by Pöndeix; 04-12-2016, 12:53.

                  Comment

                  • Jax_KiBez
                    BTCF Member
                    • Jan 2010
                    • 2061
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Voisin kuvitella että kylmärikastus loppuu tuossa sinisen jälkeen jolloin käynti muuttuu. Lähtisin tosiaan vikakoodeja katsomaan ja adaptaatio-arvoja. Separaattori saattaa olla letkuineen uusinnan tarpeessa kuvauksestasi päätellen.
                    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                    _____________________________________
                    Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                    Tästä mun kaluston showroomiin
                    Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      #11
                      Originally posted by Pöndeix View Post
                      Oletan, että minä olen se kuka osti spekkelin kärryn Omalta puolelta nyt siis loput höpinät.

                      Tosiaan, eilen illalla pääs ekan kerran kylmänä kokeilee mitä tapahtuu. +13 asteisessa tallissa käynnistin, nosti kierrokset vähän reilun tonnin yläpuolelle, putos parin sekunnin päästä siihe 500 ja alko hömpöttää. Hömpötys ja vajaalla käyminen loppu sillä samalla sekunnilla kun lämpömittari nousi sinisen yläviivalle. Sen jälkeen käynti taas aivan normaalia.

                      Minäkin tarkistelin sen maffin jälkeisen haitariputken valon kaa ja ehjältä näytti. Iskin takas kasaan, käynnistin ja jäin tarkemmin kuuntelemaan. Huomasin, että välillä kuuluu sellanen aika kova *BLOB* ääni, jostain imusarjan alta? Oisko se separaattori rikki?

                      Tuossa kuvan 1. letkussa on kyl reikä, paikkailtu ainakin kahenlaisella teipillä eli varmasti reikä alla. Mut vaikka kokeilin vielä käydessä puristaa hanskan tiukasti päälle niin käynti muuttunu kyllä yhtään.


                      Kävi kyllä mielessä bensasuodattimen vaihtokin, pumppu vaihdettu 60tkm sitten muttei mainintaa suodattimesta missään.
                      Olettaisin myös, että separaatori on tukossa/rikki. Kannattaa ostaa uusi. Icv (tyhjäkäyntiluisti)kannattaa ottaa irti ja myös puhdistaa huolella. Samalla tuossa hommassa näkee muidenkin letkujen kunnon.
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • Pöndeix
                        Newbiemmer
                        • Dec 2016
                        • 5
                        • Finland

                        #12
                        Mistäs saa halvimmalla letkuineen?

                        Tänään pääs kokeilee kylmältä pihalta (-10) niin samat oireet. Hieman sinertävää savua ja bensankäry. Heti kun lämpee niin loppuu.

                        Kiitti vinkeistä!

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by Pöndeix View Post
                          Mistäs saa halvimmalla letkuineen?

                          Tänään pääs kokeilee kylmältä pihalta (-10) niin samat oireet. Hieman sinertävää savua ja bensankäry. Heti kun lämpee niin loppuu.

                          Kiitti vinkeistä!
                          No halvemmasta en tiedä, mutta motonetistä ainakin saa separaattorin. Ei noi letkut hirveän kalliita ole marmorillakaan.
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • Jax_KiBez
                            BTCF Member
                            • Jan 2010
                            • 2061
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Tää oli halvin, mutta ei todellakaan nopein.

                            http://www.ebay.ie/itm/181157404896?...%3AMEBIDX%3AIT
                            Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                            Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                            _____________________________________
                            Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                            Tästä mun kaluston showroomiin
                            Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                            Comment

                            • Pöndeix
                              Newbiemmer
                              • Dec 2016
                              • 5
                              • Finland

                              #15
                              Pääs ebay unohtumaan sekunniks.. tilattu on ja katellaa viikonpäästä muuttuuko käynti.

                              Last edited by Pöndeix; 04-12-2016, 23:59.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎