Minulta saisi suht edullisesti msport iskarit sedaniin. Puolivuotta vanhat sachs advantaget. Myös hr jouset löytyy. Yvtä tulemaan jos kiinnostaa.
E39 iskarien hinnoista ja korjaamoista
Collapse
X
-
Etuiskarit vaihdettiin
Noniin. Kaikkien vaiheiden jälkeen etuiskarit vaihdettiin BEMU Oy:ssä, samalla toki yläpäät. Heidän mukaan mitään kumiosia ei tarvinnut vaihtaa.
Bemuun menin kun Profiteilen lähetys alkoi kestämään ja Javel Oy ei ehtinyt. Javel teki todella hyvä tarjouksen etupään osien vaihdosta, mutta kiire tuli väliin. Bemukin tuli ilmeisesti välipäivien asiakaspuutteen takia hinnassa hyvin vastaan, joten Sachsia saatiin sentään alle.
Bemu Oy on tehnyt hyvää työtä tähän mennessä ja periaatteessa ei ole valittamista. Javel Oy:tä voin kuitenkin vilpittömästi suositella. Ehkä seuraava kerta minullakin on siellä.
Alusta ei vieläkään ole kyllä mitenkään äänetön vaikka nyt vaihdon yhteydessä ei kuulemma välyksiä löytynyt. Välillä kuuluu kumahduksia ja mukulakivellänkin vastaavaa kuminaa. Saako täysin hiljaiseksi tuota alustaa kun muuten on niin hiljainen? Vanhempien S40:n alustasta ei kuulu juuri mitään kaupunkiajossa. Matka-ajossa oma bemu on kyllä hiljaisempi.
Comment
-
Kyllä siellä jotain välystä on jos ääntä pitää. E39:ssä saa tarkkaan katsoa välykset, pienetkin aiheuttaa ääntä ja niitä ei esim. katsastuksessa monesti huomata.Originally posted by thebluenile View PostNoniin. Kaikkien vaiheiden jälkeen etuiskarit vaihdettiin BEMU Oy:ssä, samalla toki yläpäät. Heidän mukaan mitään kumiosia ei tarvinnut vaihtaa.
Bemuun menin kun Profiteilen lähetys alkoi kestämään ja Javel Oy ei ehtinyt. Javel teki todella hyvä tarjouksen etupään osien vaihdosta, mutta kiire tuli väliin. Bemukin tuli ilmeisesti välipäivien asiakaspuutteen takia hinnassa hyvin vastaan, joten Sachsia saatiin sentään alle.
Bemu Oy on tehnyt hyvää työtä tähän mennessä ja periaatteessa ei ole valittamista. Javel Oy:tä voin kuitenkin vilpittömästi suositella. Ehkä seuraava kerta minullakin on siellä.
Alusta ei vieläkään ole kyllä mitenkään äänetön vaikka nyt vaihdon yhteydessä ei kuulemma välyksiä löytynyt. Välillä kuuluu kumahduksia ja mukulakivellänkin vastaavaa kuminaa. Saako täysin hiljaiseksi tuota alustaa kun muuten on niin hiljainen? Vanhempien S40:n alustasta ei kuulu juuri mitään kaupunkiajossa. Matka-ajossa oma bemu on kyllä hiljaisempi.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-

Profiteilella kasasin ostoskoriin uutta iskaria hilppeineen. Autossa on S227A Sport Suspensionloweredride-Height, joten eikö tuo super touring ole oikea valinta? Kannattaisiko tuossa yhteydessä tilata jousetkin? Ei taida paljon halvemmalla saada mistään muualta tuota pakettia?
Comment
-
Väärät iskarit. Tuolle alustalle pitäisi olla Advantage, ei super touring. Toki voi sinne nuo vakio iskaritkin laittaa, jos haluaa pehmeämmän kyydin.Originally posted by Jamppa81 View Post
Profiteilella kasasin ostoskoriin uutta iskaria hilppeineen. Autossa on S227A Sport Suspensionloweredride-Height, joten eikö tuo super touring ole oikea valinta? Kannattaisiko tuossa yhteydessä tilata jousetkin? Ei taida paljon halvemmalla saada mistään muualta tuota pakettia?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Jos tuo on ko. autoon tarkoitettu iskari, niin kyllä (en ruvennut tarkistamaan BMW varaosaluettelosta numeroa). Kuten aiemmin sanoin jo tässä keskustelussa, niin katso BMW varaosaluettelosta numero ja hae sillä oikea osa. Paljon helpompi kun ei tarvitse arpoa mikä on oikea osa. Kaikkien isompien verkkokauppojen sivuilla toimii hyvin tuo alkuperäisnumerolla etsiminen.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Joo kyllä se on varaosanumerolla 31 31 1 096 865 oikea tuote.Originally posted by HTK12 View PostJos tuo on ko. autoon tarkoitettu iskari, niin kyllä (en ruvennut tarkistamaan BMW varaosaluettelosta numeroa). Kuten aiemmin sanoin jo tässä keskustelussa, niin katso BMW varaosaluettelosta numero ja hae sillä oikea osa. Paljon helpompi kun ei tarvitse arpoa mikä on oikea osa. Kaikkien isompien verkkokauppojen sivuilla toimii hyvin tuo alkuperäisnumerolla etsiminen.
Comment
-
Tuota... tyhmä kysymys, mutta onkohan tämä nyt oikea jousi eteen? Tuon profiteilen mukaan se olisi käypänen, mutta olen niin sekaisin tuosta S227A:sta.
RealOEM.com tai bmwfans.info ei anna mitään osanumeroa etujouselle. Ja kannattaako sinne vaihtaa jotkut toiset kuin alkuperäiset jouset? Vanhat on varmasti ihan hyvät vielä, mutta nyt menisi samalla vaivalla ja aika pienellä lisäkustannuksella uudet sinne. Onko kukaan tehnyt profiteilen ja pielmeierin välillä hintavertailua?
Comment
-
Niinkö? No enpäs tiennyt moista. Tuolla profiteilen ostoskorissa ei ainakaan kysellä mitään :think Nuo tosin ei taida ollakaan ihan OEM.Originally posted by Heguli 31 View PostOem jouset tilataan autoon VIN koodilla. Eli jokaiseen autoon tulee "henkilökohtaiset" jouset ruksattujen varusteiden mukaan. Siksi se osanumero on hukassa.
Comment
-
VIN koodilla ei suoraan löydy jousia, vaan varustelista pitää tarkistaa. Näitä tilattaessa, pitää huomioida myös retrofitit (sanoo BMW ETK). Tätä varten BMW:llä on jousilaskuri (tai miksi sitä nyt haluat kutsua)Originally posted by Heguli 31 View PostOem jouset tilataan autoon VIN koodilla. Eli jokaiseen autoon tulee "henkilökohtaiset" jouset ruksattujen varusteiden mukaan. Siksi se osanumero on hukassa.
OE Original Equipment (eli alkuperäiset) tilataan auton varusteiden mukaan. Tämän osanumeron löydät BMW-virallisen varaosaluettelon jousilaskurista. Näitä ei sitten saa tarvikkeena, vaan ne löytyy käsitääkseni vain alkuperäisenä. Jos Sachs on valmistanut jouset BMW, niin silloin ne on OEM (Orignal Equipment manufacturer)Originally posted by Jamppa81 View PostNiinkö? No enpäs tiennyt moista. Tuolla profiteilen ostoskorissa ei ainakaan kysellä mitään :think Nuo tosin ei taida ollakaan ihan OEM.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
No ilmeisesti tuo varustelista sitten aukeaa näytölle marmorilla,kun vin koodia tarjoaa??? En tiedä. Ainakin tutun E39:iin oem-jouset sai tilattua ihan tuolla,kun ei halunnut mitään tarvike sellaisia laitella.Originally posted by HTK12 View PostVIN koodilla ei suoraan löydy jousia, vaan varustelista pitää tarkistaa. Näitä tilattaessa, pitää huomioida myös retrofitit (sanoo BMW ETK). Tätä varten BMW:llä on jousilaskuri (tai miksi sitä nyt haluat kutsua
Comment
-
Juu saa sen itsekin auki, kun menee BMW.fi ja sieltä avaa virallisen varaosaluetteloon. Sieltä on se sama varaosaluettelo kun marmorilla. Sieltä sitten pitää itse tarkistaa mitä varusteita autossa on (tämä lukee ihan siellä ETK:ssa). Eihän sillä nyt käytännössä merkitystä ole onko sinne nyt lisätty/poistettu vaikka cd-vaihtaja, mutta kaikki ne pitäisi virallisesti sinne ruksata. Eli jokainen voi itse päättää alkaako hifistelemään vai ei. Kaikki varustemuutokset ei vaihda jousien osanumeroa, mutta osa vaihtaa. Siellä voidaan myös lisätä suuremmalle kuorman kantokykyä, jolloin ohjelma tarjoaa jäykemmät jouset. Jos kiinnostaa, niin käy katsomassa minkälainen systeemi.Originally posted by Heguli 31 View PostNo ilmeisesti tuo varustelista sitten aukeaa näytölle marmorilla,kun vin koodia tarjoaa??? En tiedä. Ainakin tutun E39:iin oem-jouset sai tilattua ihan tuolla,kun ei halunnut mitään tarvike sellaisia laitella.
Ellei se virallinen varaosaluettelo ottaisi varusteita huomioon, niin voisi huollossa olla hieman hankalaa tilata oikeita iskareita jne. kun myyjä ei tietäisi onko auto m-sport vai ei jne.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
Comment