Originally posted by S.P.R
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530ia kone hajosi! (M54B30)
Collapse
X
-
Omasta m54b52 meni kans aikoinaaan öljyt mäntien päälle, vauhtia ei toki ollut kuin 30kmh sillä hetkellä, kun tuon teki. moottori oli totaalisen jumissa, muttei kuitenkaan hajottanut mitään. Ainoastaan uudet huohottimen osat letkuineen paikoille, öljyt pois sylintereistä ja kovaa ajoa.
Vaikka siellä olisi kuinka uudet huohottimen osat ne voivat siltikin jäätyä, lyhyet ajot --> moottori ei lämpene kunnolla ja pakkaset tuon enimmäkseen aiheuttaa.
Ite irrotan venakopasta tuon yhden huohotinletkun talveksi, niin että pysyy alipaineen avulla kuitenkin paikoillaan. Ja pahvia/ jotain muuta munuaisten taakse suojaksi.Last edited by Nuuskis; 16-12-2016, 13:20.E39 525i -01
Comment
-
-
Ja nyt kun siellä on nestettä männän päällä niin ei saa yrittää väkisin pyörittää, menee kanki solmuun tai tulee muuta mekaanista vauriotasigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Ccccc View PostAjatko paljon pätkäajoa? Mitkä öljyt koneessa on?
Comment
-
-
Originally posted by S.P.R View PostTäällä foorumilla kehutut teboilit on/oli koneessa ja työmatka on 30km suuntaansa. Eli ei oikeastaan ole pätkäajoa. Työpaikalla auto on aina lämmityksessä ja tolppa pätkii sähköä jotenkin lämpötilan mukaan - voikohan tuolla olla merkitystä? Mistähän sinne öljyn sekaan olisi kertynyt sitä vettä?
Comment
-
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostTuntuu melko kaukaa haetulta. En oikein jaksa uskoa, että lämpötila seilaa niin paljon, että kondesoitumista tapahtuisi merkittävästi enemmän, kuin normaalisti kuuman koneen jäähtyessä.
Tämä siis vain pahin mahdollinen skenaario.
Lohkolämmitin/säteilylämmitin kun ei kuitenkaan lämpöjä kovin ylös edes nosta ja huonolla tuurilla pyörii just kastepisteessä.
Tällöinhän kosteutta on mahdollista kertyä lohkon sisäpintoihin.
Mutta onhan se utopististä, muttei silti mahdotonta oikeissa olosuhteissa.Last edited by jannmann; 16-12-2016, 20:45.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Toi bemarin käyttämä putkieristus ei oo paras tapa ehkäistä jäätymistä, lisäksi osilla jo ikää 6-7 vuotta ja nyt näin älyttömän kosteaa ilmaa.
Parempi tapa laittaa keulan aukkoja umpeen, esim ne munuaiset. Konehuoneeseen menee tällöin kylmää ilmaa vähemmän ja koko konehuoneen lämpötila nousee eikä jäätymistä enää tapahdu ellei osat ole jo valmiiksi puolitukossa.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Ja tosiaan öljyn merkillä on väliä. Omassa oli Saksan päässä ostohetkellä majoneesia korkissa ja öljytikussa. Vaihdoin öljyt Castroliin, majoneesit hävisi ja öljynkulutus tippui, lisäystarve nykyisin 1litra/10tkm. Huohotinsysteemi Saksan orkkis (16 vuotta), kuskin puolen munuainen tukossa talvella, öljyillä ajan n. 15tkm/2 vuotta, päivittäinen ajo ollut motaria lokakuusta alkaen 20km suunta etelärannikolla, lämpötila ollut nollan molemmin puolin, auto aina käyntiin pihalta ilman mitään esilämmitystä, ei ongelmia toistaiseksi.
Ajatuksena on ollut teettää huohotinremppa jo vuosia, mutta näkyvän majoneesin puute ja kaulan tukkiminen ovat lykänneet päätöstä. Maksan osat ja korvauksen työstä jos löytyy kiinostusta ja tilat tehdä remppa pääkaupunkiseudulla, samalla vois tutkia vanhojen osien kunnon ja dokumentoida foorumille. Privaa saa laittaa.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Päivitystä topicin aloitukseen; Auto on taas ajossa. Homma meni niin kuin täällä ennakoitiin. Ylimääräiset öljyt pois koneesta ja kone käyntiin järkyttävän savupilven kera. Siitä se sitten pikkuhiljaa tokeni. Autoon ei ole vielä vaihdettu mitään muuta kuin uudet öljyt. Käynti on hyvä kaikin puolin, joten huohotin on varmaan ehjä? Onko sitä nyt tarvetta vaihtaa tai edes putsata? Autolla on ajettu vasta noin 100km ja keltainen moottorinvikavalo on syttynyt kahdesti. Molempia lambdoja herjasi. Voisiko tuo johtua vain putkistossa vielä olevasta öljystä?
Comment
-
-
Originally posted by S.P.R View PostPäivitystä topicin aloitukseen; Auto on taas ajossa. Homma meni niin kuin täällä ennakoitiin. Ylimääräiset öljyt pois koneesta ja kone käyntiin järkyttävän savupilven kera. Siitä se sitten pikkuhiljaa tokeni. Autoon ei ole vielä vaihdettu mitään muuta kuin uudet öljyt. Käynti on hyvä kaikin puolin, joten huohotin on varmaan ehjä? Onko sitä nyt tarvetta vaihtaa tai edes putsata? Autolla on ajettu vasta noin 100km ja keltainen moottorinvikavalo on syttynyt kahdesti. Molempia lambdoja herjasi. Voisiko tuo johtua vain putkistossa vielä olevasta öljystä?Aprilia RSV4
Comment
-
Comment