Nyt rupeaa juttu olemaan sitä tasoa kuin joskus markkavuosina Raision tee se itse pesuhallissa.. Pesin ja vahasin autoa kun viereisen paikan ukko tuli selittämään että saan paremman kiillon autoon vaihtamalla vahan levitys suuntaa pyörivästä liikkeestä auton suuntaisiin pitkiin vetoihin...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530ia kone hajosi! (M54B30)
Collapse
X
-
Originally posted by HTK12 View PostItse mietin ihan samaa kun tuon lukaisin. Enemmin ajan jollain corollalla, kun alan tuollaisia rituaaleja harrastamaan.Auto on ajamista varten. Talveksi munuaiset tukkoon ja rauhallista ajoa kunnes kone on kunnolla lämmin, sitten reippaasti kaasua. Välillä voi käydä pidemmän lenkin heittämässä, jos muuten tulee paljon pätkäajoa. Mutta mitään ihme rituaaleja en ala harrastamaan.
Sulla on tässä sama asia sanottu paljon lyhyemmin. Ei E39:llä niska jäykkänä tartte sentään ajaa.
Last edited by Bomb5; 06-01-2017, 01:28.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostNo, olihan tuo hieman pilke silmäkulmassa kirjotettu analyysi.Sulla on tässä sama asia sanottu paljon lyhyemmin. Ei E39:llä niska jäykkänä tartte sentään ajaa.
Turha auton kyttääminen kyllä tappaa ajonautinnon tehokkaasti.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Nyt on uusi huohotin ja letkut vaihdettu. Kone käy ja kukkuu hyvin, mutta moottorin vikavalo syttyi taas. En ole ehtinyt vielä lukea koodeja, mutta sitä lambdaa se varmaan edelleen herjaa. Kulutus on reilun puoleista. Onkohan siellä edelleen imuvuotoa jossain vai voiko oikeasti olla lambda vikaa? Entä onko öljyä voinut joutua mafiin ja seokset sitä kautta pielessä?
Comment
-
-
Originally posted by S.P.R View PostNyt on uusi huohotin ja letkut vaihdettu. Kone käy ja kukkuu hyvin, mutta moottorin vikavalo syttyi taas. En ole ehtinyt vielä lukea koodeja, mutta sitä lambdaa se varmaan edelleen herjaa. Kulutus on reilun puoleista. Onkohan siellä edelleen imuvuotoa jossain vai voiko oikeasti olla lambda vikaa? Entä onko öljyä voinut joutua mafiin ja seokset sitä kautta pielessä?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostKävitkös kaikki imuvuotoon liittyvä putket läpi? Jotenki en usko että lamdat olisi rikki, mutta toki mahdollista.e39 530iA ///M Sport -02
Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai)
ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f
Comment
-
-
Täytyy tsekata kaikki nuo putket vielä vuotojen varalta. Vikakoodit saatiin luettua ja siellä oli koko lista:
202 Lambda regulating limit bank 1
203 Lambda regulating limit bank 2
189 Lambda probe heating upstream sensor 2
227 Lambda regulating limit bank 1
228 Lambda regulating limit bank 2
Nollasin koodit ja kun auto kävi jonkun aikaa niin tuo 203 koodi tuli takaisin ensimmäisenä. Muita ei parin minuutin käytön aikana ilmaantunut.
Nappasin inpasta pari screen shottia jos joku avulias niistä ymmärtäisi jotain
edit. inpasta taitaa löytyä lisää infoa lambdoista, pitääpä kaivaa nekin esille..Last edited by S.P.R; 16-01-2017, 19:44.
Comment
-
-
Kävipä itselleni E39:n kanssa samanlainen tilanne, kuin ketjun aloittajalla. Ensimmäisenä tuli mieleen, että kone levisi totaalisesti. Hinautin auton huoltoon ja selvisi, että huohotinongelma ja sylintereissä öljyä yms. Auto korjattiin aika nopeasti ja vaikuttaa toimivan, mutta semmoinen öljynkatku tulee edelleen auton läheisyydestä, kun astuu autosta ulos. Tämä on kait normaalia tuon episodin jälkeen ja menee ohi? Autolla on myöskin ollut öljynkulutusongelmaa viime aikoina ja mietin, että voiko tuo alkava huohotinongelma kasvattaa öljynkulutusta ennenkö tapahtuu tuo, että imaiseet öljyt sisäänsä?
Comment
-
-
En tiedä miten lambdat on muilla vastaavissa tilanteissa käyttäytyneet, mutta jos ne lambdat on saanu paksun kerroksen karstaa öljystä päälleen, niin tuskin ne kovin oikein näyttää, vaikka toimisivatkin. Itse saattaisin vaan antaa kenkää oikein kunnolla jonkun aikaa.BMW driver and owner since 2000.
Comment
-
-
Originally posted by Sakari Jatkosota View PostKävipä itselleni E39:n kanssa samanlainen tilanne, kuin ketjun aloittajalla. Ensimmäisenä tuli mieleen, että kone levisi totaalisesti. Hinautin auton huoltoon ja selvisi, että huohotinongelma ja sylintereissä öljyä yms. Auto korjattiin aika nopeasti ja vaikuttaa toimivan, mutta semmoinen öljynkatku tulee edelleen auton läheisyydestä, kun astuu autosta ulos. Tämä on kait normaalia tuon episodin jälkeen ja menee ohi? Autolla on myöskin ollut öljynkulutusongelmaa viime aikoina ja mietin, että voiko tuo alkava huohotinongelma kasvattaa öljynkulutusta ennenkö tapahtuu tuo, että imaiseet öljyt sisäänsä?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostEn tiedä miten lambdat on muilla vastaavissa tilanteissa käyttäytyneet, mutta jos ne lambdat on saanu paksun kerroksen karstaa öljystä päälleen, niin tuskin ne kovin oikein näyttää, vaikka toimisivatkin. Itse saattaisin vaan antaa kenkää oikein kunnolla jonkun aikaa.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Vituttaa noi saatanan turaajat tuolla pajoilla jotka on bemarin konevioissa heti repimässä kantta ylös kun ei osaa oikeaa vikaa selvittää, ite sanoisin että joo avatkaa vaan mutta jos vika ei olekaan siellä niin korjaamon piikkiin kasaus uudella tiivisteellä. Johan nää bemarin kutoset on ollu yli 20v suomessakin.
Jännä ettei itellä oo koskaan käyny tämmöstä episodia m52 tai m54 kanssa, huohottimet on ollu ihan tavallisia eristämättömiä malleja ja lohkolämppäriä ei ole edes asennettuna autossa.E39 523i Turbo
Comment
-
-
Sanoisin että pätkäajo ja kaikki muu mikä kondenssia lisää, nostaa tuon jäätymisriskin korkealle. Itsekin sain yhden m52b28 koneen pullauttamaan öljyt ulos kun säilytin autoa talvella ~+5 asteisessa tallissa yöt ja ajoin 2km työmatkaa.E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
E30 316 4d '89
E36 M3 Coupe '93
F30 318d '13
Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport
Comment
-
-
Taas vähän päivitystä. Sain tietoa, että ei löytynyt imuvuotoja. Seokset seilaa ja ei kuulema polta kunnolla? Katitkin nousee epäilyslistalle. Miten niiden toimintakunnon voisi tarkistaa?
Jollain täällä oli muistaakseni about vastaavanlaiset ongelmat ja syynä oli vialliset katit.
Tulpat on muuten vielä vaihtamatta, voisikohan niistä olla taikaa?Last edited by S.P.R; 24-01-2017, 16:43.
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostMinkä mallin auto kyseessä? Ehtikö öljyä lennellä venttiilikopanvälistä? Haisee kauvan jos öljyä on lennellyt pitki konehuonetta.
Comment
-
Comment