Announcement

Collapse
No announcement yet.

530ia kone hajosi! (M54B30)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #46
    Nyt rupeaa juttu olemaan sitä tasoa kuin joskus markkavuosina Raision tee se itse pesuhallissa.. Pesin ja vahasin autoa kun viereisen paikan ukko tuli selittämään että saan paremman kiillon autoon vaihtamalla vahan levitys suuntaa pyörivästä liikkeestä auton suuntaisiin pitkiin vetoihin...
    Aprilia RSV4

    Comment

    • Bomb5
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2011
      • 726
      • Kivijärvi

      #47
      Originally posted by HTK12 View Post
      Itse mietin ihan samaa kun tuon lukaisin. Enemmin ajan jollain corollalla, kun alan tuollaisia rituaaleja harrastamaan. Auto on ajamista varten. Talveksi munuaiset tukkoon ja rauhallista ajoa kunnes kone on kunnolla lämmin, sitten reippaasti kaasua. Välillä voi käydä pidemmän lenkin heittämässä, jos muuten tulee paljon pätkäajoa. Mutta mitään ihme rituaaleja en ala harrastamaan.
      No, olihan tuo hieman pilke silmäkulmassa kirjotettu analyysi. Sulla on tässä sama asia sanottu paljon lyhyemmin. Ei E39:llä niska jäykkänä tartte sentään ajaa.
      Last edited by Bomb5; 06-01-2017, 01:28.
      E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #48
        Originally posted by Bomb5 View Post
        No, olihan tuo hieman pilke silmäkulmassa kirjotettu analyysi. Sulla on tässä sama asia sanottu paljon lyhyemmin. Ei E39:llä niska jäykkänä tartte sentään ajaa.
        Itse tarjoan sitä kaasua reilummin talvella ja kesällä, kunhan kone on kunnolla lämmin, kylmänä en kehtaa kiusata, joten sinällään en muuta ajamistani talveksi juurikaan. BMW ajamisesta kuuluu mielestäni nauttia. Turha auton kyttääminen kyllä tappaa ajonautinnon tehokkaasti.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • S.P.R
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 1009
          • Oulu area

          #49
          Nyt on uusi huohotin ja letkut vaihdettu. Kone käy ja kukkuu hyvin, mutta moottorin vikavalo syttyi taas. En ole ehtinyt vielä lukea koodeja, mutta sitä lambdaa se varmaan edelleen herjaa. Kulutus on reilun puoleista. Onkohan siellä edelleen imuvuotoa jossain vai voiko oikeasti olla lambda vikaa? Entä onko öljyä voinut joutua mafiin ja seokset sitä kautta pielessä?

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            #50
            Originally posted by S.P.R View Post
            Nyt on uusi huohotin ja letkut vaihdettu. Kone käy ja kukkuu hyvin, mutta moottorin vikavalo syttyi taas. En ole ehtinyt vielä lukea koodeja, mutta sitä lambdaa se varmaan edelleen herjaa. Kulutus on reilun puoleista. Onkohan siellä edelleen imuvuotoa jossain vai voiko oikeasti olla lambda vikaa? Entä onko öljyä voinut joutua mafiin ja seokset sitä kautta pielessä?
            Kävitkös kaikki imuvuotoon liittyvä putket läpi? Jotenki en usko että lamdat olisi rikki, mutta toki mahdollista.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • ApriliaMan
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 235
              • Lohja

              #51
              Originally posted by janke View Post
              Kävitkös kaikki imuvuotoon liittyvä putket läpi? Jotenki en usko että lamdat olisi rikki, mutta toki mahdollista.
              Ja se pienet kumitulpat (vai oliko niitä vaan yksi) imusarjan takana...
              e39 530iA ///M Sport -02
              Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

              ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

              Comment

              • S.P.R
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 1009
                • Oulu area

                #52
                Täytyy tsekata kaikki nuo putket vielä vuotojen varalta. Vikakoodit saatiin luettua ja siellä oli koko lista:

                202 Lambda regulating limit bank 1
                203 Lambda regulating limit bank 2
                189 Lambda probe heating upstream sensor 2
                227 Lambda regulating limit bank 1
                228 Lambda regulating limit bank 2

                Nollasin koodit ja kun auto kävi jonkun aikaa niin tuo 203 koodi tuli takaisin ensimmäisenä. Muita ei parin minuutin käytön aikana ilmaantunut.

                Nappasin inpasta pari screen shottia jos joku avulias niistä ymmärtäisi jotain
                edit. inpasta taitaa löytyä lisää infoa lambdoista, pitääpä kaivaa nekin esille..
                Attached Files
                Last edited by S.P.R; 16-01-2017, 19:44.

                Comment

                • Sakari Jatkosota
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2016
                  • 31
                  • Järvenpää

                  #53
                  Kävipä itselleni E39:n kanssa samanlainen tilanne, kuin ketjun aloittajalla. Ensimmäisenä tuli mieleen, että kone levisi totaalisesti. Hinautin auton huoltoon ja selvisi, että huohotinongelma ja sylintereissä öljyä yms. Auto korjattiin aika nopeasti ja vaikuttaa toimivan, mutta semmoinen öljynkatku tulee edelleen auton läheisyydestä, kun astuu autosta ulos. Tämä on kait normaalia tuon episodin jälkeen ja menee ohi? Autolla on myöskin ollut öljynkulutusongelmaa viime aikoina ja mietin, että voiko tuo alkava huohotinongelma kasvattaa öljynkulutusta ennenkö tapahtuu tuo, että imaiseet öljyt sisäänsä?

                  Comment

                  • BMW_Harrastaja
                    BTCF Member
                    • Dec 2012
                    • 819
                    • Oulu area

                    #54
                    En tiedä miten lambdat on muilla vastaavissa tilanteissa käyttäytyneet, mutta jos ne lambdat on saanu paksun kerroksen karstaa öljystä päälleen, niin tuskin ne kovin oikein näyttää, vaikka toimisivatkin. Itse saattaisin vaan antaa kenkää oikein kunnolla jonkun aikaa.
                    BMW driver and owner since 2000.

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      #55
                      Originally posted by Sakari Jatkosota View Post
                      Kävipä itselleni E39:n kanssa samanlainen tilanne, kuin ketjun aloittajalla. Ensimmäisenä tuli mieleen, että kone levisi totaalisesti. Hinautin auton huoltoon ja selvisi, että huohotinongelma ja sylintereissä öljyä yms. Auto korjattiin aika nopeasti ja vaikuttaa toimivan, mutta semmoinen öljynkatku tulee edelleen auton läheisyydestä, kun astuu autosta ulos. Tämä on kait normaalia tuon episodin jälkeen ja menee ohi? Autolla on myöskin ollut öljynkulutusongelmaa viime aikoina ja mietin, että voiko tuo alkava huohotinongelma kasvattaa öljynkulutusta ennenkö tapahtuu tuo, että imaiseet öljyt sisäänsä?
                      Minkä mallin auto kyseessä? Ehtikö öljyä lennellä venttiilikopanvälistä? Haisee kauvan jos öljyä on lennellyt pitki konehuonetta.
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        #56
                        Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                        En tiedä miten lambdat on muilla vastaavissa tilanteissa käyttäytyneet, mutta jos ne lambdat on saanu paksun kerroksen karstaa öljystä päälleen, niin tuskin ne kovin oikein näyttää, vaikka toimisivatkin. Itse saattaisin vaan antaa kenkää oikein kunnolla jonkun aikaa.
                        Voi hyvin olla mahdollista että lamdat ihan paksussa mönjässä. Lambdat irti ja cleanerikylpyä ja paineilmaa perään.
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • naikou
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 1760
                          • vihti

                          #57
                          Vituttaa noi saatanan turaajat tuolla pajoilla jotka on bemarin konevioissa heti repimässä kantta ylös kun ei osaa oikeaa vikaa selvittää, ite sanoisin että joo avatkaa vaan mutta jos vika ei olekaan siellä niin korjaamon piikkiin kasaus uudella tiivisteellä. Johan nää bemarin kutoset on ollu yli 20v suomessakin.

                          Jännä ettei itellä oo koskaan käyny tämmöstä episodia m52 tai m54 kanssa, huohottimet on ollu ihan tavallisia eristämättömiä malleja ja lohkolämppäriä ei ole edes asennettuna autossa.
                          E39 523i Turbo

                          Comment

                          • Samee
                            BTCF Member
                            • Mar 2006
                            • 888
                            • Valkeakoski

                            #58
                            Sanoisin että pätkäajo ja kaikki muu mikä kondenssia lisää, nostaa tuon jäätymisriskin korkealle. Itsekin sain yhden m52b28 koneen pullauttamaan öljyt ulos kun säilytin autoa talvella ~+5 asteisessa tallissa yöt ja ajoin 2km työmatkaa.
                            E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
                            E30 316 4d '89
                            E36 M3 Coupe '93
                            F30 318d '13

                            Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

                            Comment

                            • S.P.R
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2003
                              • 1009
                              • Oulu area

                              #59
                              Taas vähän päivitystä. Sain tietoa, että ei löytynyt imuvuotoja. Seokset seilaa ja ei kuulema polta kunnolla? Katitkin nousee epäilyslistalle. Miten niiden toimintakunnon voisi tarkistaa?

                              Jollain täällä oli muistaakseni about vastaavanlaiset ongelmat ja syynä oli vialliset katit.

                              Tulpat on muuten vielä vaihtamatta, voisikohan niistä olla taikaa?
                              Last edited by S.P.R; 24-01-2017, 16:43.

                              Comment

                              • Sakari Jatkosota
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2016
                                • 31
                                • Järvenpää

                                #60
                                Originally posted by janke View Post
                                Minkä mallin auto kyseessä? Ehtikö öljyä lennellä venttiilikopanvälistä? Haisee kauvan jos öljyä on lennellyt pitki konehuonetta.
                                facelift E39 525i. Ei mielestäni, kun konetila oli täysin puhdas episodin jälkeen eikä huoltoliike mitään sanonut. Auto on nyt toiminut huohotinremontin jälkeen hyvin. Samassa remontissa vaihdettiin jokin hajalla oleva ilmaputki uuteen sekä kone sai uudet öljyt (mobil1 new life 0w-40). Autossa oli aikaisemmin öljynkulutusongelmaa ja se vaikuttaa nyt loppuneen myös kokonaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎