Nyt on muutama vanne punnittu.
1. Originaali "pelti" aluvanne varapyörä + Dunlop Sport 2000 225/60/15: 16,2kg
2. 17" (Comp. II replica) alu + Bridgestone Potenza RE050 235/45/17: 22,8kg
3. 15" orkkis alu (styling II) + continental kitka 225/60/15: 17kg
Eli kylläpäs löytyi aika isoja eroja painoissa. Mitä painanee esim originaalit M5 vanteet 235/45/17 rengastuksella..
En silti usko, että tuo ero vaikuttaa matka ajon kulutukseen. Talvirenkailla kulutuslukemat oli samaa luokka kuin nyt. Vierintäkitka saattaa olla SE tekijä?
Kiihtyvyyteen ja hidastuvuuteen noilla jo saattaa olla jonkinlaista tekemistä. Etenkin, jos lähdetään alarekisteristä (n.1000r/min) kiihdyttämään, voi tuo massa jo jotain vaikuttaa??
1. Originaali "pelti" aluvanne varapyörä + Dunlop Sport 2000 225/60/15: 16,2kg
2. 17" (Comp. II replica) alu + Bridgestone Potenza RE050 235/45/17: 22,8kg
3. 15" orkkis alu (styling II) + continental kitka 225/60/15: 17kg
Eli kylläpäs löytyi aika isoja eroja painoissa. Mitä painanee esim originaalit M5 vanteet 235/45/17 rengastuksella..
En silti usko, että tuo ero vaikuttaa matka ajon kulutukseen. Talvirenkailla kulutuslukemat oli samaa luokka kuin nyt. Vierintäkitka saattaa olla SE tekijä?
Kiihtyvyyteen ja hidastuvuuteen noilla jo saattaa olla jonkinlaista tekemistä. Etenkin, jos lähdetään alarekisteristä (n.1000r/min) kiihdyttämään, voi tuo massa jo jotain vaikuttaa??
Comment