-97 E39 528i Touringin kulutus kasvanut 2l/100km. VIKA KORJATTU

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppasika
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 769
    • Kempele

    #16
    Nyt on muutama vanne punnittu.
    1. Originaali "pelti" aluvanne varapyörä + Dunlop Sport 2000 225/60/15: 16,2kg
    2. 17" (Comp. II replica) alu + Bridgestone Potenza RE050 235/45/17: 22,8kg
    3. 15" orkkis alu (styling II) + continental kitka 225/60/15: 17kg

    Eli kylläpäs löytyi aika isoja eroja painoissa. Mitä painanee esim originaalit M5 vanteet 235/45/17 rengastuksella..
    En silti usko, että tuo ero vaikuttaa matka ajon kulutukseen. Talvirenkailla kulutuslukemat oli samaa luokka kuin nyt. Vierintäkitka saattaa olla SE tekijä?

    Kiihtyvyyteen ja hidastuvuuteen noilla jo saattaa olla jonkinlaista tekemistä. Etenkin, jos lähdetään alarekisteristä (n.1000r/min) kiihdyttämään, voi tuo massa jo jotain vaikuttaa??
    Last edited by Samppasika; 22-05-2005, 13:57.
    Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
    E61 530d M-sport -08
    E39 528i Touring -97

    Yhteydenotot: [email protected] !!

    Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

    Comment

    • Robi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 7606
      • Vantaa

      #17
      Originally posted by Keimo
      Löytyykö muuten BMW orggisventeiden painoja mistään?

      Edit: ETK antoi painoksi ~9.8 Kg, tuntuu pieneltä? (http://zoouz.free.fr/Wheels/style/style_086.htm)
      Itseasiassa melko painava nykypäivän mittapuun mukaan. 8x19" takoaluvanne 225/35-19 Michelin Pilot Sport kumilla painaa saman verran.
      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
      Tiedustelut priva tai 0452210069

      Current
      E61 530d
      E39 530d
      E39 520iA
      E46 330xd
      E28 528i

      Comment

      • Robi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 7606
        • Vantaa

        #18
        Originally posted by Samppasika
        Nyt on muutama vanne punnittu.
        1. Originaali "pelti" aluvanne varapyörä + Dunlop Sport 2000 225/60/15: 16,2kg
        2. 17" (Comp. II replica) alu + Bridgestone Potenza RE050 235/45/17: 22,8kg
        3. 15" orkkis alu (styling II) + continental kitka: 17kg

        Eli kylläpäs löytyi aika isoja eroja painoissa. Mitä painanee esim originaalit M5 vanteet 235/45/17 rengastuksella..
        En silti usko, että tuo ero vaikuttaa matka ajon kulutukseen. Talvirenkailla kulutuslukemat oli samaa luokka kuin nyt. Vierintäkitka saattaa olla SE tekijä?

        Kiihtyvyyteen ja hidastuvuuteen noilla jo saattaa olla jonkinlaista tekemistä. Etenkin, jos lähdetään alarekisteristä (n.1000r/min) kiihdyttämään, voi tuo massa jo jotain vaikuttaa??
        Talvirengaskulutukseen lukeutuu mukaan myös muutama muu tekijä...kylmäkäynnistys sekä kitkarenkaan kitka. Mutta kuitenkin kuutisen kiloa painavampi toi sun kesärengas sarja nyt kuin edeltävänä kesänä alla olleet.
        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
        Tiedustelut priva tai 0452210069

        Current
        E61 530d
        E39 530d
        E39 520iA
        E46 330xd
        E28 528i

        Comment

        • Samppasika
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 769
          • Kempele

          #19
          Originally posted by Robi
          Talvirengaskulutukseen lukeutuu mukaan myös muutama muu tekijä...kylmäkäynnistys sekä kitkarenkaan kitka. Mutta kuitenkin kuutisen kiloa painavampi toi sun kesärengas sarja nyt kuin edeltävänä kesänä alla olleet.
          6 kg/kulma... 24kg yht.. Aika paljon jousittamattomassa massassa
          Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
          E61 530d M-sport -08
          E39 528i Touring -97

          Yhteydenotot: [email protected] !!

          Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

          Comment

          • Samppasika
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 769
            • Kempele

            #20
            Originally posted by Keimo
            Tuli vielä ajeltua lisää autolla anturin vaihdon jälkeen ja kyllä se pirulainen vain toimii Kulutuskin lähti tippumaan, mutta katsotaan vielä pitemmällä ajolla. Noin äkkiseltään 1-1,5L tiputuksesta puhutaan.

            Yhdistelin eri saittien tietoja, kuten tämän http://www.passatplus.de/lmm/ ja sitten tuon ylemmän aikaisemman Pierburg -sivuston. JOs löydät Bosch-numeron, niin sitten varmasti löytynee myös Pierbirgin vastaava.
            Tässä se mittari on nyt sylissä, eikä tuosta oikeen mitään muuta saa irti, kuin BMW osanumeron 1 703 275 ja SIEMENS 5WK9 600 -tekstiä.
            Tuo itse anturi istuu aika vitun tiukasti tuossa muovirungossa ja tuntuu ettei se siitä taida ehjänä irrota... Liekö siinä sitten jotain tarkempaa osanumeroa?
            Last edited by Samppasika; 22-05-2005, 14:32.
            Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
            E61 530d M-sport -08
            E39 528i Touring -97

            Yhteydenotot: [email protected] !!

            Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

            Comment

            • loz
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 878
              • Helsinki

              #21
              ootko muistanu tarkistaa niinkin yksinkertaisen asian kuin ilmanpaineen renkaissa?
              "Ja btw ei muuten tuo sun kinneri oo nopeempi ku type-r. Type-R se nopein. -uber3"

              Comment

              • Samppasika
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 769
                • Kempele

                #22
                Originally posted by loz
                ootko muistanu tarkistaa niinkin yksinkertaisen asian kuin ilmanpaineen renkaissa?
                Useita kertoja. Samalla haettu optimaalista painetta suhteessa vetely/mukavuus/kuluminen...
                Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                E61 530d M-sport -08
                E39 528i Touring -97

                Yhteydenotot: [email protected] !!

                Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                Comment

                • KFZ-Koenig
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2900

                  #23
                  SAMPPA

                  Ootkos selvitelly lisää LMM-juttua? Sen LMM:n toiminnan voi kuulemani mukaan testata penarilla, vaikka se ei vikakoodia vielä pukkaakkaan. Eli siis jotain jännitteitä vertailtaisiin... Omasta vessasta käyn selvityttää nuo jännitteet tällä viikolla. Ootko saanu selville Pierburgin numeroa jo? Mulla on nimittäin sama osanumero kuin tossa sun autossa ja tarvetta ehkä sitten uudelle osalle.

                  EDIT:Pistin Kolbenschmidt-Pierburgille kans postia, jos jaksavat kertoa numeron...
                  Last edited by KFZ-Koenig; 23-05-2005, 11:28.
                  Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                  Comment

                  • jartsa02
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 1131
                    • Helsinki

                    #24
                    Mun mielestä tohon ilmamassamittariin ei oo saatavissa mitään Pierbourgin etc. vastaavia vaihto-osi, kun toi on Siemensin tekele eikä Boschin, johon saa noita eri valmistajien osia. Halvimmalla ton Siemensin LMM:n taitaa saada Motonetistä hintaan 288€, toinen vaihtoehto tohon on sitten käytetyt osat jostain ..

                    Toinen mahollinen vika, mikä mulla ainakin teki just tollasen polttoaineen kulutuksen nousun, oli pimahtanut Lambda, sitäkään ei oikeestaan ajossa huomannut mitenkään, kulutus vaan oli noussut ja sitten pakokaasupäästöt oli leimassa aivan päin p**settä ..
                    BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                    Comment

                    • KFZ-Koenig
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2900

                      #25
                      Originally posted by jartsa02
                      Mun mielestä tohon ilmamassamittariin ei oo saatavissa mitään Pierbourgin etc. vastaavia vaihto-osi, kun toi on Siemensin tekele eikä Boschin, johon saa noita eri valmistajien osia. Halvimmalla ton Siemensin LMM:n taitaa saada Motonetistä hintaan 288€, toinen vaihtoehto tohon on sitten käytetyt osat jostain ..

                      Toinen mahollinen vika, mikä mulla ainakin teki just tollasen polttoaineen kulutuksen nousun, oli pimahtanut Lambda, sitäkään ei oikeestaan ajossa huomannut mitenkään, kulutus vaan oli noussut ja sitten pakokaasupäästöt oli leimassa aivan päin p**settä ..
                      Eikös toi lambda ilmota kuitenkin heti olevansa rikki, jos vikakoodit lukee? Mites sellanen mahollisuus, että vanoksen solenoidi ois solmussa?
                      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                      Comment

                      • Moonshine
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 1018
                        • Järvenpää

                        #26
                        Originally posted by jartsa02
                        Toinen mahollinen vika, mikä mulla ainakin teki just tollasen polttoaineen kulutuksen nousun, oli pimahtanut Lambda, sitäkään ei oikeestaan ajossa huomannut mitenkään, kulutus vaan oli noussut ja sitten pakokaasupäästöt oli leimassa aivan päin p**settä ..
                        No päästötestin teettäminen nyt ei kovin kallista ole, että sen vois hoitaa alta pois.
                        "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                        Comment

                        • Samppasika
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 769
                          • Kempele

                          #27
                          Originally posted by Moonshine
                          No päästötestin teettäminen nyt ei kovin kallista ole, että sen vois hoitaa alta pois.
                          Päästöt on mitatu katsastuksessa aivan vasta... Ok..
                          Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                          E61 530d M-sport -08
                          E39 528i Touring -97

                          Yhteydenotot: [email protected] !!

                          Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                          Comment

                          • Samppasika
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 769
                            • Kempele

                            #28
                            Originally posted by KFZ-Koenig
                            SAMPPA

                            Ootkos selvitelly lisää LMM-juttua? Sen LMM:n toiminnan voi kuulemani mukaan testata penarilla, vaikka se ei vikakoodia vielä pukkaakkaan. Eli siis jotain jännitteitä vertailtaisiin... Omasta vessasta käyn selvityttää nuo jännitteet tällä viikolla. Ootko saanu selville Pierburgin numeroa jo? Mulla on nimittäin sama osanumero kuin tossa sun autossa ja tarvetta ehkä sitten uudelle osalle.

                            EDIT:Pistin Kolbenschmidt-Pierburgille kans postia, jos jaksavat kertoa numeron...
                            Ei oo nyt oikeen tullu panostetua asiaan, kun niin perkeleesti pihahommaa ja muuta kivaa rouva järjestänyt meikäläisen iloksi
                            Voishan nuo käydä mittauttamassa jossain, kun vaan löytyis joku asiantunteva pulju, jossa työskentelee autoasentaja eikä pelkkiä osanvaihtajia....
                            Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                            E61 530d M-sport -08
                            E39 528i Touring -97

                            Yhteydenotot: [email protected] !!

                            Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                            Comment

                            • bavaria:39
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 323
                              • Kotka

                              #29
                              Mulla samanlaista ongelmaa, keskikulutus nousi suuttimien huollon jälkeen noin 9l/100km lähes 12l/km ja autona on samalla moottorilla oleva -96 528i. Tasakaasulla oli myös havaittavissa nykimistä, lähinnä kylmällä koneella. Katsoin autosta vikakoodit, ei vikaa. Eilen vika osittain selvisi, vähän rankemman ajorupeaman jälkeen kulutus putosi ja nykiminen hävisi. Eli viittaisi lambdaan/lambdoihin? Milläs lailla noiden puhdistus onnistuisi, vai onnistuuko ollenkaan? Tänään töiden jälkeen pitäisi vähän mittailla, millaista signaalia ne antavat ulos.

                              Comment

                              • bavaria:39
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2004
                                • 323
                                • Kotka

                                #30
                                vieläkö ketjun aloittajalla on samanlaista vaivaa autossa?

                                Comment

                                Working...
                                X