Originally posted by bavaria:39
Announcement
Collapse
No announcement yet.
-97 E39 528i Touringin kulutus kasvanut 2l/100km. VIKA KORJATTU
Collapse
X
-
Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
-
-
Originally posted by KilpuriSama täällä, tai no kulutus ei ole ainakaan pienentynyt kun 195/65 15" gummit vaihtoi 235/40 17" :iin + ilmastointi. Tosin saattaa olla myös niin että kesällä antaa ehkä hieman herkemmin/rajummin happee kuin talvella.Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
-
Homma kondiksessa vihdoinkin...
Pitkän vatuloinnin (ja hyvän tuurin) avulla tämäkin homma viimein tuli kuntoon. Ilmamassamittarin vaihto auttoi kummasti asiaan. Löylyäkin löytyy mukavasti lisää, etenkin alakierroksilla.. 60-120 km/h kiihdytys 5 vaihteella nopeutui n.2,2 sekunnilla, 4 vaihteella 1,8s ja 3 vaihteella 0,8s.
Moottoritiellä 100km/h nopeudessa kulutus on nyt karvan alle 8l/100km
Kiitokset Spetkelle, jolta löytyi uusi ilmamassamittari todelliseen asevelihintaan. Merkkiliikkeestä tuskin olisin vieläkään sitä raskinut ostaa, koska ongelman aiheuttajasta ei ollut täyttä varmuutta...
Nyt vielä pitää harkita siirtymistä takaisin orkkis ilmansuodattimiin, jos nuo vaparit tosiaan päästävät hienoimman pölyn läpi, joka sitten palaa ilmamassaanturiin kiinni ja tuhoaa sen???Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
-
Originally posted by SamppasikaPitkän vatuloinnin (ja hyvän tuurin) avulla tämäkin homma viimein tuli kuntoon. Ilmamassamittarin vaihto auttoi kummasti asiaan. Löylyäkin löytyy mukavasti lisää, etenkin alakierroksilla.. 60-120 km/h kiihdytys 5 vaihteella nopeutui n.2,2 sekunnilla, 4 vaihteella 1,8s ja 3 vaihteella 0,8s.
Moottoritiellä 100km/h nopeudessa kulutus on nyt karvan alle 8l/100km
Kiitokset Spetkelle, jolta löytyi uusi ilmamassamittari todelliseen asevelihintaan. Merkkiliikkeestä tuskin olisin vieläkään sitä raskinut ostaa, koska ongelman aiheuttajasta ei ollut täyttä varmuutta...
Nyt vielä pitää harkita siirtymistä takaisin orkkis ilmansuodattimiin, jos nuo vaparit tosiaan päästävät hienoimman pölyn läpi, joka sitten palaa ilmamassaanturiin kiinni ja tuhoaa sen???
Comment
-
-
Originally posted by KeimoHeitä hiivattiin ne tuuninkikartiot, niistä on enemmän haittaa kuin hyötyäAlku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
-
Pitkän vatuloinnin (ja hyvän tuurin) avulla tämäkin homma viimein tuli kuntoon. Ilmamassamittarin vaihto auttoi kummasti asiaan. Löylyäkin löytyy mukavasti lisää, etenkin alakierroksilla.. 60-120 km/h kiihdytys 5 vaihteella nopeutui n.2,2 sekunnilla, 4 vaihteella 1,8s ja 3 vaihteella 0,8s.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31Onko tuo semmoinen öljyttävä malli vai joku pelkkä "paperihässäkkä??Itselläni on KL:n öljyttävä tuollainen eikä ainakaan moista ongelmaa ole vielä ilmennyt.Ihan vaan varmistelen...
Originally posted by tonitKauan nyt menee 60-120km/h pyrähdyksissä eri vaihteilla? Olisi kiva tietää mitä aikoja muut saavat kun oma 528i sedan tuntuu niin laiskalta alakierroksilla. Onhan se toisaalta raskas auto eli voi olla ettei mitään vikaa ole kun kulutus on ihan ok.
Suluissa vanhalla massamitarilla mitatut!
5- vaihteella:
60-120km/h 18,4s (20,6s)
60-80=6.4s(7.1s), 80-100=5.9s(6.4s), 100-120=6.1s(7.1s)
4- vaihteella:
60-120km/h 13,4s (15,2s)
60-80=4.7(5.3s), 80-100=4.1s(4.8s), 100-120=4.6s(5.1s)
3- vaihteella:
60-120km/h 8,9s (9,7s)
60-80=3.3s(3.8s), 80-100=2.6s(2.9s), 100-120=3.0s(3.0?s)
Nuo on mitattu kolmeen kertaan kännykän sekkari oikeasssa kädessä ja niistä keskiarvo. Ei mitään kovin virallisia, mutta kuitenkin. Sai niillä eron entiseen selvästi esille. Nopeusmittari on kalibroitu tutkan avulla ja neuloja siirtämällä.Last edited by Samppasika; 26-08-2007, 12:27.Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
-
Kuulin esson baarissa, että ilmamäärämittarin jännitearvot olisivat luettavissa BMW-huollossa DIS:llä ja sillä saisi selville, onko ilmamassamittarin toiminta huonontunut suhteessa uuteen mittariin. Eli testi ei kertoisi vain sitä, onko mittari rikki, vaan toimiiko se juuri niinkuin se on uutena toiminut.
Osaisko joku kertoa pitääkö tämä väite paikkansa ja montako miljardia tällainen testi kustantaa?Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Originally posted by KFZ-KoenigKuulin esson baarissa, että ilmamäärämittarin jännitearvot olisivat luettavissa BMW-huollossa DIS:llä ja sillä saisi selville, onko ilmamassamittarin toiminta huonontunut suhteessa uuteen mittariin. Eli testi ei kertoisi vain sitä, onko mittari rikki, vaan toimiiko se juuri niinkuin se on uutena toiminut.
Osaisko joku kertoa pitääkö tämä väite paikkansa ja montako miljardia tällainen testi kustantaa?Last edited by jartsa02; 18-09-2005, 18:19.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by jartsa02CS 6.1:n Live-Data näyttää myös tuon arvon .. ei tartte käydä Essolla ton takiaAutossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
Comment