Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 nypyttää 2000rpm(KORJATTU!!!!)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BiimerM5
    Newbiemmer
    • Jan 2017
    • 16
    • finland

    E39 M5 nypyttää 2000rpm(KORJATTU!!!!)

    Moikka elikkäs itsellä tuollainen ongelma. M5 ajaa vajaa 2000rpm esim maantiellä tasasella kaasulla autoon ilmenee pientä nypytystä,mutta heti kun hipaiset hiukan kaasua vika poistuu. Vanokset rempattu 2014 ja juuri vaihdoin uudet sytytystulpatkin. Bensapumputkin jossain kohtaa uusittu. Testerin päähän en ole vielä päässyt autoa näyttämään. Auto myös juuri katsastettu eli päästöt ok. Olisiko vinkkejä mitä lähtisi tutkimaan ? Itselle tuore tapaus koko auto.:think
    Last edited by BiimerM5; 15-01-2017, 11:38.
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3665
    • seinäjoki

    #2
    Originally posted by BiimerM5 View Post
    Moikka elikkäs itsellä tuollainen ongelma. M5 ajaa vajaa 2000rpm esim maantiellä tasasella kaasulla autoon ilmenee pientä nypytystä,mutta heti kun hipaiset hiukan kaasua vika poistuu. Vanokset rempattu 2014 ja juuri vaihdoin uudet sytytystulpatkin. Testerin päähän en ole vielä päässyt autoa näyttämään. Auto myös juuri katsastettu eli päästöt ok. Olisiko vinkkejä mitä lähtisi tutkimaan ? Itselle tuore tapaus koko auto.:think
    Vaikea arpoa mahdollista vikaa. Täytyy vain odottaa että pääset lukemaan mahdolliset vikakoodit. Jos ei niistä löydy mitään ihmeellistä, niin palaa tänne ja aletaan sitten tutkimaan asiaa.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • jumbo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 6603
      • Lappeenranta

      #3
      Nokka-akselin asentotunnistin hyvin mahdollinen, mutta koodeilla selviää
      M550d

      Comment

      • jakeluvesimies
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2010
        • 2726
        • On the road @ Laplandia

        #4
        Myös kampiakselin tunnistin nypyttää juuri tasa-ajolla. Piuhaan

        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10512
          • Saaressa

          #5
          Vanoksen solenoidi mykkä. Joko juotos murtunut tai itse solenoidi rikki.

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • BiimerM5
            Newbiemmer
            • Jan 2017
            • 16
            • finland

            #6
            Päivitellääs välillä.. Eli eilen kävin testerissä ja vikakoodeja oli aika monta, Joten nollattiin ne ja tänään ajelin autolla n 30 kilometriä ja menin uusinta vikakoodin lukuun. Nyt vikakoodeja ei olluy muutakuin yksi, lisäilmapumppu ja luki että on hetkellinen vika. Mut voiko tuollainen aiheuttaa muka tuon käytöksen? Auto tosiaan seissyt edellisellä omistajalla pari vuotta. Mahtaako tämä käyttäytyminen olla syy siihen.

            Comment

            • Muurahainen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by BiimerM5 View Post
              Päivitellääs välillä.. Eli eilen kävin testerissä ja vikakoodeja oli aika monta, Joten nollattiin ne ja tänään ajelin autolla n 30 kilometriä ja menin uusinta vikakoodin lukuun. Nyt vikakoodeja ei olluy muutakuin yksi, lisäilmapumppu ja luki että on hetkellinen vika. Mut voiko tuollainen aiheuttaa muka tuon käytöksen? Auto tosiaan seissyt edellisellä omistajalla pari vuotta. Mahtaako tämä käyttäytyminen olla syy siihen.
              Ainakaan kampitunnistimen viat eivät välttämättä näy vikakoodeissa aina.
              Oma kokemus ei kyllä kotoisin M5:stä mutta 523i:ssä tuo oli havaittavissa.

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3665
                • seinäjoki

                #8
                Originally posted by BiimerM5 View Post
                Päivitellääs välillä.. Eli eilen kävin testerissä ja vikakoodeja oli aika monta, Joten nollattiin ne ja tänään ajelin autolla n 30 kilometriä ja menin uusinta vikakoodin lukuun. Nyt vikakoodeja ei olluy muutakuin yksi, lisäilmapumppu ja luki että on hetkellinen vika. Mut voiko tuollainen aiheuttaa muka tuon käytöksen? Auto tosiaan seissyt edellisellä omistajalla pari vuotta. Mahtaako tämä käyttäytyminen olla syy siihen.
                Millä testerillä lukasitte koodit?
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • BiimerM5
                  Newbiemmer
                  • Jan 2017
                  • 16
                  • finland

                  #9
                  En osaa sanoa boschin testeri muistaakseni oli. Kävin siis normikorjaamossa luketuttamassa. Tuli mieleen että vanos rempattu 2014 mutta kylmänä kun laittaa auton käymään kuuluu pyörähdys ääni.. voisiko olla liitännäinen tähän? Vai onko iha normi?
                  Last edited by BiimerM5; 17-01-2017, 17:26.

                  Comment

                  • BiimerM5
                    Newbiemmer
                    • Jan 2017
                    • 16
                    • finland

                    #10
                    Vanhasta e34 bemarista tuli äsken flash back kun ajelin ämmäläisellä. Voisiko kyseessä olla puolavika?
                    Last edited by BiimerM5; 17-01-2017, 23:18.

                    Comment

                    • duuk
                      Moderator
                      • Dec 2006
                      • 10512
                      • Saaressa

                      #11
                      Originally posted by BiimerM5 View Post
                      Vanhasta e34 bemarista tuli äsken flash back kun ajelin ämmäläisellä. Voisiko kyseessä olla puolavika?
                      Voi olla, mutta missfire vikakoodi kyllä jää muistiin. Omassa autossa oli juurikin kuivalemasi vika ja hanttarin puolen solenoidien piirilevyltä juotos irti piirilevyltä. Antoi toki vikakoodia mm missfire 1-4cyl

                      duke's garage:
                      Suzuki R50
                      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                      S38 S54 S62

                      instagram: _duuk

                      Comment

                      • BiimerM5
                        Newbiemmer
                        • Jan 2017
                        • 16
                        • finland

                        #12
                        Okei no tarvii asiaan perehtyä lisää.. katselin että youtubessa näyttää olevan aikamonta ohjeistus videota homman suorittamiseen. Että tarvisiko vaan lähteä liikenteeseen että tarkistaa vanoksen piirilevyistä juotokset...
                        Last edited by BiimerM5; 18-01-2017, 21:54.

                        Comment

                        • BiimerM5
                          Newbiemmer
                          • Jan 2017
                          • 16
                          • finland

                          #13
                          .....
                          Last edited by BiimerM5; 23-01-2017, 15:50.

                          Comment

                          • BiimerM5
                            Newbiemmer
                            • Jan 2017
                            • 16
                            • finland

                            #14
                            Vikakoodit:


                            Missfire 4-5-6-8
                            Oxygen sensor heater after cat
                            Oxygen sensor heater before cat

                            Comment

                            • mikkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1901
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by BiimerM5 View Post
                              Moikka elikkäs itsellä tuollainen ongelma. M5 ajaa vajaa 2000rpm esim maantiellä tasasella kaasulla autoon ilmenee pientä nypytystä,mutta heti kun hipaiset hiukan kaasua vika poistuu. Vanokset rempattu 2014 ja juuri vaihdoin uudet sytytystulpatkin. Bensapumputkin jossain kohtaa uusittu. Testerin päähän en ole vielä päässyt autoa näyttämään. Auto myös juuri katsastettu eli päästöt ok. Olisiko vinkkejä mitä lähtisi tutkimaan ? Itselle tuore tapaus koko auto.:think
                              Originally posted by BiimerM5 View Post
                              Päivitellääs välillä.. Eli eilen kävin testerissä ja vikakoodeja oli aika monta, Joten nollattiin ne ja tänään ajelin autolla n 30 kilometriä ja menin uusinta vikakoodin lukuun. Nyt vikakoodeja ei olluy muutakuin yksi, lisäilmapumppu ja luki että on hetkellinen vika. Mut voiko tuollainen aiheuttaa muka tuon käytöksen? Auto tosiaan seissyt edellisellä omistajalla pari vuotta. Mahtaako tämä käyttäytyminen olla syy siihen.
                              Voisko olla niin että ex-omistajalla mennyt joku pieleen tuossa kk-laakeri, jakopää sekä vanos rempassa silloin 2v sitten jonka jälkeen iskenyt motivaatiopuute koko autoa kohtaan ja heittänyt 2 vuodeksi talliin ja nyt laittanut vahingon kiertoon :think

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎