Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 keulan liian matalalla.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakkeri530d
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 231
    • Oulu

    E39 keulan liian matalalla.

    Eli semmoinen ongelma että, autoon laitettu vogtlandin -30mm. jousisarja. Keula kuitenkin tippui ainakin 50mm. Jousien maahantuoja väitti että käy kaikkiin 6-sylinterisiin e39:hin. Onkohan olemassa jotain jousilautasia tai muita kikkoja millä tuota keulaa nostais n.15mm? ainakin Shmiedmannilla näkyi madaltavia mutta ei korottavia! Auto on E39 530d -99.
    Last edited by jakkeri530d; 26-05-2005, 20:26.
    Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
    Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
    Ex. MB C 200cdi farkku -03
    Ex. Bmw 540iA T -98/99
    Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
    Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
  • tumppu86
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 900
    • E-pohjanmaa

    #2
    Miksi keulaa pitäisi saada korotettua?

    Comment

    • jakkeri530d
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 231
      • Oulu

      #3
      MIKSIKÖ!! Auto näyttää ihan joltain vanhalta mannemosselta ku lösöttää tollain, ja edessä renkaan ja lokasuojan väli (ts. ei ole väliä) paljon pienempi kuin takana. oiskohan jollain ideoita...
      Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
      Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
      Ex. MB C 200cdi farkku -03
      Ex. Bmw 540iA T -98/99
      Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
      Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

      Comment

      • Bmw_e30
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1260
        • joutseno

        #4
        vaiha uudet iskarit
        ex 325i -85 325i
        325i soupe -92 325i

        Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Miten iskarit vaikuttaa tuohon korkeuteen?
          Eiköhän nyt kuitenkin 530D:ssä pidä olla ihan eri vieterit kuin bensakoneisissa?

          Comment

          • Bmw_e30
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1260
            • joutseno

            #6
            jos o iskarit paskana nii ne on koko aja pohjassa.. uudet iskarit nostaa taas koria ylös päi.
            ex 325i -85 325i
            325i soupe -92 325i

            Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

            Comment

            • henri
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 5752
              • Kiuruvesi/Iisalmi

              #7
              Originally posted by Hemi
              Miten iskarit vaikuttaa tuohon korkeuteen?
              Eiköhän nyt kuitenkin 530D:ssä pidä olla ihan eri vieterit kuin bensakoneisissa?
              ainakin luulis olevan , kun onhan toi diisseli painavampi.

              tai sitten vain madaltaa takaa lisää...Kyllähän se takanen laskeentuu siitä kohtuu nopeesti.

              Tuskin on mitään korottavia jousilautasia
              Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
              Ex. E30 320i 2d GTS -88


              E46 330Cd (projekti V.2)


              ----------------------------

              Comment

              • vpernu
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 522
                • Kouvola

                #8
                Originally posted by Bmw_e30
                jos o iskarit paskana nii ne on koko aja pohjassa.. uudet iskarit nostaa taas koria ylös päi.
                no mitäs ne jouset sit tekee?

                Comment

                • Hevimies
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1456
                  • Savonlinna

                  #9
                  Kyllä Bmw_e30 on oikeassa siinä että terveet iskarit nostaa autoa vrt. loppuun ajetut. Tästä on kokemusta ja monesta autosta.

                  Tässä tapauksessa varmasti kannattaisi kuitenkin hankkia ne dieseliin tarkoitetut madallusjouset eikä lähteä iskareita vaihtelemaan.

                  Comment

                  • Bmw_e30
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2004
                    • 1260
                    • joutseno

                    #10
                    Originally posted by vpernu
                    no mitäs ne jouset sit tekee?
                    yleensä ne ainaki tehty et kori joustais paremmi ja iskari taas vaimentamaa iskuja... eiks toi ny pitäis tajuta jo loogisesti ajatellen
                    ex 325i -85 325i
                    325i soupe -92 325i

                    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                    Comment

                    • Moonshine
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 1018
                      • Järvenpää

                      #11
                      Originally posted by Hevimies
                      Kyllä Bmw_e30 on oikeassa siinä että terveet iskarit nostaa autoa vrt. loppuun ajetut. Tästä on kokemusta ja monesta autosta.
                      Jaa, onkos kantava iskari ihan normaali case, vai onko noissa tapauksissa ollut eriparin jouset ja iskunvaimentimet alla?
                      Kyllähän sen tietty pitää aavistus kantaa, mutta niin paljon että se muuttaa auton korkeutta... Ettei vaan olis ollu aivan lopussa/poikki/väärät jouset alla?
                      "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                      Comment

                      • Bmw_e30
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2004
                        • 1260
                        • joutseno

                        #12
                        iha paskana olevat iskarit voi madaltaa autoa n5-6senttii helposti
                        ex 325i -85 325i
                        325i soupe -92 325i

                        Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                        Comment

                        • Axu83
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 601
                          • Vantaa

                          #13
                          Mitäs jos iskari on poikki tai vuotaa, onko se silloin yhtä korkea kuin terve iskari.
                          E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
                          E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
                          Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
                          It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
                          And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

                          Comment

                          • Bmw_e30
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2004
                            • 1260
                            • joutseno

                            #14
                            no jos se vuotaa nii eiköhä sielt oo sit mehut pihalla ja taatusti kokoaja pohjassa...
                            ex 325i -85 325i
                            325i soupe -92 325i

                            Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Voin muuten luvata että e39:ssä iskari ei nosta alustaa milliäkään, vaan päinvastoin. Eli siellä on ns."negatiiviset" kaasut joissa toimiessaan on jatkuva veto alaspäin...ei siis ylöspäin.
                              Eli jos e39:ssä pumput kuoleentuu, keula nousee hieman ylemmäksi.
                              Tuo iskunvaimentimien jousitusta keventävä tai vetävä vaikutus pätee vain kaasuvaimentimiin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎