Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 jarrupalojen kulumisen valo palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eeilla
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 314
    • Tampere

    E39 jarrupalojen kulumisen valo palaa

    Siis se valo jossa huutomerkki ja jarrupalat ympärillä (punainen)

    Jarrunestettä säiliössä melkein maksimi määrä, eteen vaihdettu uudet jarrupalat ja tunnistinjohto, takaa tarkistettu että tunnistejohto on ehjä.

    Akun kengän kun irrottaa vähäksi aikaa valo sammuu mutta syttyy hetken päästä ajossa uudelleen.

    Kysymys kuuluukin tarvitseeko vikakoodit nollata, jotta valon saisi sammumaan?
  • habaracing
    BTCF Member
    • Dec 2002
    • 1043
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by eeilla
    Siis se valo jossa huutomerkki ja jarrupalat ympärillä (punainen)

    Jarrunestettä säiliössä melkein maksimi määrä, eteen vaihdettu uudet jarrupalat ja tunnistinjohto, takaa tarkistettu että tunnistejohto on ehjä.

    Akun kengän kun irrottaa vähäksi aikaa valo sammuu mutta syttyy hetken päästä ajossa uudelleen.

    Kysymys kuuluukin tarvitseeko vikakoodit nollata, jotta valon saisi sammumaan?
    Ei tarvitse yleensä nollata. Onko tunnistejohto edessä varmasti kunnolla kiinni liittimessä (pohjassa) sekä palassa?? Takapalat missä kunnossa?? kulumistunnarin nasta ehjä takana?? Jos kaikki on kunnossa, niin kokeile auttaako kun laitat virrat päälle ja pois n. 5-10 kertaa peräkkäin.. pitäs valon sammua...
    EX Bimmers: e30 318, e30 316i, e36 325i coupe,
    e30 325i Touring, e30 316i bavaria, e30 316i, e30 318i, e30 320i, e34 520i, e36 M3, e36 325i Xtreme, e36 325i "xtreme"/jäärata, e91 325d, f31 320d msport

    https://www.facebook.com/carbonracingteam/

    Comment

    • eeilla
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2002
      • 314
      • Tampere

      #3
      Originally posted by habaracing
      Ei tarvitse yleensä nollata. Onko tunnistejohto edessä varmasti kunnolla kiinni liittimessä (pohjassa) sekä palassa?? Takapalat missä kunnossa?? kulumistunnarin nasta ehjä takana?? Jos kaikki on kunnossa, niin kokeile auttaako kun laitat virrat päälle ja pois n. 5-10 kertaa peräkkäin.. pitäs valon sammua...

      Edessä liitin kunnolla kiinni, takapalat kohtalaisessa kunnossa. Kulumisen tunnarin nasta tarkistettu yleismittarilla on ehjä.

      Tämä valo palanut siis jo kuukauden päivät.

      Jos ei nollaannu pitää ottaa mittaristosta polttimo pois

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #4
        Kyllä se valo pitää nollata:
        Attached Files
        E39 528iA

        Comment

        • eeilla
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2002
          • 314
          • Tampere

          #5
          Originally posted by TJJ
          Kyllä se valo pitää nollata:


          Yritin nollata valoa siten että avain ykkös asennossa, ei sammunut

          Valo sammuu kun pitää virrat 2 asennossa noin 30s mutta syttyy ajossa hetken päästä uudelleen.

          Olisiko muita vinkkejä?

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #6
            Kai sitten kuitenkin on joku vika tunnistinjohdoissa. Onhan niissä antureissa se metallikontakti paikallaan edessä ja takana? Sehän putoaa helposti jarrupalojen väliin kun anturin irrottaa. Eikä takana ole liian kuluneen jarrupalat?
            E39 528iA

            Comment

            • shield
              Newbiemmer
              • Nov 2010
              • 1
              • oulu

              #7
              jarrupalojen kuluneisuus merkkivalo

              jos se valo palaa koetaulussa (jarrupalojen kuluneisuus merkkivlo) voiko olla mahdllista että ei saa luiston estoa ja sutimisenestoa pois päältä??? e46 2002:think

              Comment

              • Pemu
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 134
                • Uusimaa

                #8
                vaihdoitko palat myös taakse? En tiedä miten tuossa e39.ssä on mutta ainakin e90:ssä piti uusia noi anturit palojen yhteydessä vaikka olivat ns. ehjät. Muuten tuo huoltovalon kuittaus ei onnistu. Ainakin e90:ssa anturi kuluu palojen myötä...

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  #9
                  Originally posted by Pemu View Post
                  vaihdoitko palat myös taakse? En tiedä miten tuossa e39.ssä on mutta ainakin e90:ssä piti uusia noi anturit palojen yhteydessä vaikka olivat ns. ehjät. Muuten tuo huoltovalon kuittaus ei onnistu. Ainakin e90:ssa anturi kuluu palojen myötä...
                  Ei tarvi vaihtaa kolmeysis ehjää anturia, seuraavan polven autot eri juttu monessakin jutussa
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎