Autosta vaikuttaisi olevan tehot+väännöt kateissa alle 3000 kierroksen. Normaali teho tuntuu iskevän vasta 3000 kierroksen kieppeillä. Automaattiboksilla moottoritienopeuksissa laite tiputtaa vaihdetta pienimmässäkin ylämäessä, jotta jaksaa puskea eteenpäin. Apua tarvittaisiin vian paikallistamiseen ![Eek](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_eek.gif)
Epäilin alkuun vian aiheuttajaksi MAF:ia, joten irroitin piuhan, mutta ei vaikutusta. Otin vielä varmuudeksi MAF:in irti ja putsasin CRC:n tökötillä - ei apua.
Normaalisti turbosta kuuluu jo matalemmilla kierroksilla selkeä vihellys/ilmavirran ääni, mutta nyt tuo ääni on kateissa. Pientä vinkumista on kuultavissa lähellä kerroslukumaksimia.
Voiko siis kokonaan rikki mennyt MAF johtaa siihen, että tuo normaali turbon vihellys ei kuulu? Ehdin tilamaan uuden Boschin MAF:in Saksasta, joten palautan sen, jos vika on jossain muualla.
Muissa threadeissä vastaavan ongelman aiheuttajaksi veikattiin mm. turbon alipaineletkun halkeamista tai ahtopainemittarin vikaa. Sopiiko tuo vihellyksen puute näihin vikoihin? Ovatko nämä ns. taviksen tarkistettavissa/korjattavissa, vai meneekö huoltoliikkeen puolelle? Miten tuohon hommaan kannattaa ryhtyä?
Auto on siisti, mutta pitkän seisotuksen jäljiltä kuntoon laitettavaa riittää. Eniten huolestuttaa esim. turbon tai vaihdelaatikon lahoaminen, joka muiden uusimiskustannusten kanssa tekee tästä projektista turhan kalliin ("Myydään 530d varaosiksi" -ilmoitusta odotellessa
)
![Eek](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_eek.gif)
Epäilin alkuun vian aiheuttajaksi MAF:ia, joten irroitin piuhan, mutta ei vaikutusta. Otin vielä varmuudeksi MAF:in irti ja putsasin CRC:n tökötillä - ei apua.
Normaalisti turbosta kuuluu jo matalemmilla kierroksilla selkeä vihellys/ilmavirran ääni, mutta nyt tuo ääni on kateissa. Pientä vinkumista on kuultavissa lähellä kerroslukumaksimia.
Voiko siis kokonaan rikki mennyt MAF johtaa siihen, että tuo normaali turbon vihellys ei kuulu? Ehdin tilamaan uuden Boschin MAF:in Saksasta, joten palautan sen, jos vika on jossain muualla.
Muissa threadeissä vastaavan ongelman aiheuttajaksi veikattiin mm. turbon alipaineletkun halkeamista tai ahtopainemittarin vikaa. Sopiiko tuo vihellyksen puute näihin vikoihin? Ovatko nämä ns. taviksen tarkistettavissa/korjattavissa, vai meneekö huoltoliikkeen puolelle? Miten tuohon hommaan kannattaa ryhtyä?
Auto on siisti, mutta pitkän seisotuksen jäljiltä kuntoon laitettavaa riittää. Eniten huolestuttaa esim. turbon tai vaihdelaatikon lahoaminen, joka muiden uusimiskustannusten kanssa tekee tästä projektista turhan kalliin ("Myydään 530d varaosiksi" -ilmoitusta odotellessa
![Neutral](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_neutral.gif)
Comment