Announcement

Collapse
No announcement yet.

520D Ruiskutuspumpun kiertokulmatunnistin oikosulussa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gartney
    Newbiemmer
    • Jan 2017
    • 16
    • Tampere

    520D Ruiskutuspumpun kiertokulmatunnistin oikosulussa

    Käytin auton vikakoodin luvussa kun auto sammuu moottorin lämmitessä tietyn lämpötilan yli. Vikadiagnoosin tuloksena oli, että sammumiseen liittyvä vika on "ruiskutuspumpun kiertokulmatunnistin oikosulussa" --> autoliikkeen mielestä se korjaantuun vaihtamalla ruiskutuspumppu ja ohjainyksikkö, mutta tuo on aika kallis harjoitus 500tkm ajettuun autoon. Katsoin räjäytyskuvia tuosta autosta ja kävin miettimään riittäisikö vähäisempi korjaaminen / voisiko vika korjaantua pelkästään tunnistimen vaihdolla? Tästä pidemmälle en osannut louhia osia, olisiko tarve siis vaihtaa DDE control unit vai joku muu tunnistin / lähetin?

    (VIN: GU47880 --> http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...BMW-520d&mg=13)

    Kiitti vinkeistä.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    Tuo auto käyttää sitä surullisen kuuluisaa vp44 pumppua, josta kärähtää aivot. Miten liikkeessä päädyttiin tuohon vikadiagnoosin ja mitä vikakoodeja sieltä löytyi? Nuo aivot voi korjauttaa ja selviää kohtuu edullisesti.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • gartney
      Newbiemmer
      • Jan 2017
      • 16
      • Tampere

      #3
      Ohessa on vikakoodien lista. Näyttäisi olevan pitkä, mutta toisaalta 500tkm mittarissa ja ainoa käyttöä estävä vika on tuo sammuminen lämpimällä moottorilla.:think Kannattaisiko noihin muihin koskea?
      Attached Files

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #4
        Lukisin ensimmäisenä jollain BMW diagnostiikkasoftalla nuo koodit. Eihän tuolla ollut juuri mitään vikakoodeja testerin omaa diipadaapaa lähinnä kaikki. Tuon perusteella en kyllä vielä alkaisi pumppua vaihtamaan, sammuminen kun voi johtua muustakin kun tuosta koodista. Kannattaa jonkun foorumilaisen luona käydä koodit lukemassa, niin saa jotain tolkkua niihin.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎