Iskari takoo Mc/Phersonin sisällä. Iskari vääränlainen, "tuubi"osa liian lyhyt. Tai sitten se iso mutteri jäänyt löysälle phersonissa. Nämä ois mun veikkaukset, näin kävi mulle aikoinaan.
E39:ssä rakenne erilainen ja iskari ei ole tuubissa vaan on itse se tuubi.
Ymmärskö tosta nyt mitään.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069 Current E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Ehdottomasti järkevä homma. Eipä tarvi toista kertaa avata niin kuin minun..
Jos itse vaihtaa niin kannattaa suosiolla hommata/lainana kunnollinnen jousipuristin. Tuo homma ei ainakaan minulta onnistunut ilman kunnon puristinta. Ei kannata leikkiä millään Bilteman puristimilla, ne meinaan ampuu itsensä irti melko äkäisesti..
Onko kenelläkään kokoonpanokuvaa tuosta iskarijousilautas hommasta. Kun muistaakseni toisella puolella ei ollut laakerin alla ollenkaan prikkaan ja samassa järjestyksessä minä sen kasasin.. Joten pelkäänpä, että tuokin osaltaan pahentaa kolinaa...
Onko kenelläkään kokoonpanokuvaa tuosta iskarijousilautas hommasta. Kun muistaakseni toisella puolella ei ollut laakerin alla ollenkaan prikkaan ja samassa järjestyksessä minä sen kasasin.. Joten pelkäänpä, että tuokin osaltaan pahentaa kolinaa...
Hain juuri ne yläpään laakerit..ihmettelen vaan että missä se laakeri on ,vai pitääköhän noihin ostaa vielä se laakeri erikseen
Ohessa kuvat,niin että onko se edes tuollainen osa ?
Sulle on käynyt "köpsästi" sillä tarvikeosassa ei ole laakeria, alkuperäisessä se kuuluu kiinteästi siihen yläpään murkulaan. Tuota pelkkää laakeria ei ainakaan myöskään irtoversiona aivan mistä tahansa tarvikeliikkeestä saa, eikä myöskään alkuperäisenä...
By the way orggisosa lienee useassa tapauksessa vielä tarviketta edullisempi (33,50€)
Sulle on käynyt "köpsästi" sillä tarvikeosassa ei ole laakeria, alkuperäisessä se kuuluu kiinteästi siihen yläpään murkulaan. Tuota pelkkää laakeria ei ainakaan myöskään irtoversiona aivan mistä tahansa tarvikeliikkeestä saa, eikä myöskään alkuperäisenä...
By the way orggisosa lienee useassa tapauksessa vielä tarviketta edullisempi (33,50€)
Sanoisinko että voi v...u
Joo 30e\kpl maksoi nuo paskat,harmi kun asun hevon kuusessa niin lähin bmw liike on 70km:n päässä.
Taidanpa soittaa varaosaliikkeeseen jotta rahat takaisin,haen alkuperäiset kun ei noissa laakeria ole..sitä vähän mielessään ihmettelinkin..voi hevonpaska soikoon
edit
No niin ,varaosaliike ottaa romunsa takaisin ja palauttaa rahat.
Sitten vaan hakeen alkup.tilalle jotka maksoi tällä kertaa 32.5e \kpl
Kyllä omastani on toisen puolen prikka kokonaan pois.. Kummaltakaa puolelta ei löydy noita "laakerin pölysuojapirkkoja". Mihin lie ionisoitunee matkan varrella tai sitten eteen on joskus ennen vaihdettu iskarit ja osia on jäänyt jo silloin pois...
Kiitokset hyvästä kokoonpanokuvasta... Eikun osat tilaukseen...
Joo ja mulla tyssäs koko homma.
On uudet iskarit(boge turbot näytti olevan) on bmw orggis yläpään hilut,mutta miten helkutissa sen iskarin saa sieltä pois.
Löysäsin 2 ruuvia (samassa hässäkässä on koiranluukin kiinni) mutta en saanut sitä tipahtamaan,vaikka kuminuijaa sille tarjosin.
Ilmesti jonkin meni reisille joten vinkkiä kaivataan.
Ilmesesti ensin alapää irti ja sitten vasta yläpää vai ?
edit
No joo nyt on keulan hilut vaihdettu.
Keulan kolinat loppui siihen paikkaan.
Molemmista tuubeista oli mehut ulkona ja keula oli pelkästään jousten varassa,mielestäni keula nousi noilla uusilla pumpuilla n sentin..
Nyt vaan ajoa
Itse otin ensin kallistuksenvakaajan koiranluun yläpään irti, jotta ei toisen puolen jousitus ahdista..(Ei ollut kuin toinen puoli tunkilla)
Sitte vain iskarin alapään "puristin" auki ja iskarin yläpää irti konehuoneen puolelta.. Iskari + alaripustus tipahtaa alaspäin, ainaki vähä painamalla. Iskari + juosi paketti mahtuu kyllä tulemaan pyöränkotelosta pois, mutta kannattaa olla varovainen, ettei kriittisellä hetkellä ote lipsahda ja saa mukavia levennyksiä pyörän kaariin... ps. läheltä piti. Tosin vanha iskari voi olla alapäästään vähä jumissa, joten voi vaatia suostuttelua..
Avot... Iskari-jousi -paketti on pyödällä, eikä aikaa mene kuin 10-15min...
Sitten vaan kunnon puristimella jousi täysin kasaan ja iskarin ylämutteri auki..
Uudet iskarit + ylätuet kehiin ja paketti kasaan..
Tosiaan sen ylämutterin kiristyksessä kannattaa olla huolellinen, jotta menee kunnolla kiinni... (Itse käytin 22mm hylsyä, josta sai ulkokehältä lenkillä kiinni ja 6mm kuusioavainta, jolla pidin iskarin vartta paikoillaan)
Paketti takaisin alle... Yläpää ensin kiinni ja sitte vähä tunkilla alaripustusta ylöspäin, jotta iskari menee varmasti perille "alakuppiinsa" ja "puristin" kiinni...
Eipä siinä sen ihmeenpää... Kallistuksenvakaaja kiinni..
Siinäpä tuo pääpiirteissä... Tuo ei ole paha homma. Eikä aikaakaan mene tuntia enempää.. Kahvitauon kans...
E39 525 eilen huollossa, toinen etuiskari vuotaa ja yläpäästä kuuluu kolinaa...
Ajattelin tilata Motonetistä M-Sport iskarit. Käykö sellaisenaan vai tarviiko jotain muuta vaihtaa? Autossa tällä hetkellä normaali alusta. Mitä tekee yhdistelmä Sport iskarit ja normaalit jouset? Onko ihan idioottimaista vaihtaa iskarit vain eteen vai pitääkö vaihtaa taakse kanssa?
Mitä muuta kannattaa vaihtaa kuin iskarit ja mitä pitää vaihtaa jotta kolina loppuisi? Yläpään laakerit...
E39 525 eilen huollossa, toinen etuiskari vuotaa ja yläpäästä kuuluu kolinaa...
Ajattelin tilata Motonetistä M-Sport iskarit. Käykö sellaisenaan vai tarviiko jotain muuta vaihtaa? Autossa tällä hetkellä normaali alusta. Mitä tekee yhdistelmä Sport iskarit ja normaalit jouset? Onko ihan idioottimaista vaihtaa iskarit vain eteen vai pitääkö vaihtaa taakse kanssa?
Mitä muuta kannattaa vaihtaa kuin iskarit ja mitä pitää vaihtaa jotta kolina loppuisi? Yläpään laakerit...
Kokemuksia Motonetin jarrupaloista.
Itse tilasin äskettäin motonetin m\sport iskarit,ne on lähinnä tarkoitettu madalletulle\m-alustalle.Itsellä on tällä hetkellä edessä uudet ko tuubit ja takana 200 tkm kelatut ja hyvin pelaa,tietysti takapää on löysempi verrattuna keulaan mutta tiellä pysytään
Takaiskarit toki vaihdan vielä tämän vuoden puolella..
Oma auto on siis madallettu n ed 30\taka20 jonka vuoksi päädyin noihin "sport tuubeihin jotka muuten on nämä.
Samallahan ne uusii ne yläpään laakerit kun kaikki on irrallaan, ettei käy niin että 20 tkm päästä saat purkaa ja uusia ne yläpään laakerit.
Osta siiten alkup. yläpään laakerit ettei käy kuten mulla..tarvikkeet ensin ostin ja niistä puuttuu ne laakerit ainoastaan kuppiosa tuli uutta.No onneksi sain niistä rahat takaisin ja bemulta orggis yläpään laakerit hain tilalle 32.5e\kpl
Joo jarrupalat kanssa tilasin sieltä samalla,on vaan vielä asentamatta kun on ollut niin kuumaa tms
Comment