Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 touring etuiskarit vaihdettiin ja kolinat alkoi..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ex-VAG
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 408
    • Tampere

    #31
    OT, mutta kuitenkin..

    Originally posted by Jusamies
    Kokemuksia Motonetin jarrupaloista.
    Ei kovin hyviä..
    Lähdin n. kk sitten vaihtamaan jarrupaloja ja hain ne motonetistä.
    Kyseessä on 530D (-00), ja myyjä antoi 540:sen jarrupalaboksin. Ihmettelin, että mahtaako olla sama jarrupala, mutta heidän kataloogien 530D:ssä on samat palat.
    No aloin sitten vaihtamaan paloja, eikä ne sopineetkaan.. Takaisin motonettiin ja ottamaan rahoja takaisin. Motonetistä ei muuten sitten saa rahoja takaisin, juttelin asiasta jopa jonkun päällikön kanssa, mutta hän vaan tarjosi hyvityskuittia (kivaa pakkomyyntiä), tai sitten arvuutellaan jotain muita paloja tilalle.
    Otin sitten kuitenkin sen toisen jarrupalamallin, mitä heillä e39:iin (523, 525, 528..) oli tarjolla + muutaman euron hyvityskuitin. No ne sitten sattumalta sopivatkin.

    Ensimmäiset pari sataa kilometriä palat jyristi jonkin verran, mutta nyt ne sitten vinkuu sopivan lämpöisinä ihan tolkuttomasti.
    Voipi olla että heitän nämäkin palat vielä pois ja vaihdan Juridit tilalle...

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6324
      • P-Pohjanmaa

      #32
      Originally posted by ex-VAG
      OT, mutta kuitenkin..



      Ei kovin hyviä..
      Lähdin n. kk sitten vaihtamaan jarrupaloja ja hain ne motonetistä.
      Kyseessä on 530D (-00), ja myyjä antoi 540:sen jarrupalaboksin. Ihmettelin, että mahtaako olla sama jarrupala, mutta heidän kataloogien 530D:ssä on samat palat.
      No aloin sitten vaihtamaan paloja, eikä ne sopineetkaan.. Takaisin motonettiin ja ottamaan rahoja takaisin. Motonetistä ei muuten sitten saa rahoja takaisin, juttelin asiasta jopa jonkun päällikön kanssa, mutta hän vaan tarjosi hyvityskuittia (kivaa pakkomyyntiä), tai sitten arvuutellaan jotain muita paloja tilalle.
      Otin sitten kuitenkin sen toisen jarrupalamallin, mitä heillä e39:iin (523, 525, 528..) oli tarjolla + muutaman euron hyvityskuitin. No ne sitten sattumalta sopivatkin.

      Ensimmäiset pari sataa kilometriä palat jyristi jonkin verran, mutta nyt ne sitten vinkuu sopivan lämpöisinä ihan tolkuttomasti.
      Voipi olla että heitän nämäkin palat vielä pois ja vaihdan Juridit tilalle...
      No shit ja shit,ja mulla kanssa sama tilanne eli motonetin paketissa lukee että 540.Autoni on 530d vm 99 joten ei taida siihen sopia nuo 540 palat,jotka tosin voisi varmaan sopia facelift 530d kun niissä on suuremmat levyt kuin näissä vanhemmissa.
      Eli jokseenkin sama tilanne kuin sulla..toivottavasti mulla on edes kuitti tallella.
      Vähän hankala toimia noitten vaihtojen kanssa kun lähin motonet on +300 km päässä.
      Last edited by veku; 15-07-2005, 09:40.
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • Jusamies
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 60
        • Pirkanmaa

        #33
        Originally posted by ex-VAG
        OT, mutta kuitenkin..



        Ei kovin hyviä..
        Lähdin n. kk sitten vaihtamaan jarrupaloja ja hain ne motonetistä.
        Kyseessä on 530D (-00), ja myyjä antoi 540:sen jarrupalaboksin. Ihmettelin, että mahtaako olla sama jarrupala, mutta heidän kataloogien 530D:ssä on samat palat.
        No aloin sitten vaihtamaan paloja, eikä ne sopineetkaan.. Takaisin motonettiin ja ottamaan rahoja takaisin. Motonetistä ei muuten sitten saa rahoja takaisin, juttelin asiasta jopa jonkun päällikön kanssa, mutta hän vaan tarjosi hyvityskuittia (kivaa pakkomyyntiä), tai sitten arvuutellaan jotain muita paloja tilalle.
        Otin sitten kuitenkin sen toisen jarrupalamallin, mitä heillä e39:iin (523, 525, 528..) oli tarjolla + muutaman euron hyvityskuitin. No ne sitten sattumalta sopivatkin.

        Ensimmäiset pari sataa kilometriä palat jyristi jonkin verran, mutta nyt ne sitten vinkuu sopivan lämpöisinä ihan tolkuttomasti.
        Voipi olla että heitän nämäkin palat vielä pois ja vaihdan Juridit tilalle...

        Jos haluaisin vinkuvat jurrupalat, ajaisin Volvolla . Täytynee sijoittaa hieman lisää ja ostaa "kunnon" palat.

        Comment

        • Mr. Z
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 943
          • Manse

          #34
          Originally posted by advance
          Kyllä uusi avensis farmarina, mustana, on nätin näköinen. Kertoisitko tarkemmin minkä ikäinen touring sulla on ja millä koneella.
          Avensis on ihan ok näöltään, mutta siihen ei saa yhtään järkevää mooottoria. Kaikki alitehoisia.
          E38 740ia
          E39 530 dAT
          ex. E34 520i sedan
          ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
          ex. E36 325i sedan
          ex. E36 328i touring
          ex. E36 318 iS qp
          ex. E36 325i qp -R.I.P-
          ex. E21 320i sedan
          ex. E30 318i sedan
          ex. E3 2500 sedan

          Comment

          • Jusamies
            Bimmer Rookie
            • Oct 2004
            • 60
            • Pirkanmaa

            #35
            Originally posted by veku
            Itse tilasin äskettäin motonetin m\sport iskarit,ne on lähinnä tarkoitettu madalletulle\m-alustalle.Itsellä on tällä hetkellä edessä uudet ko tuubit ja takana 200 tkm kelatut ja hyvin pelaa,tietysti takapää on löysempi verrattuna keulaan mutta tiellä pysytään
            Takaiskarit toki vaihdan vielä tämän vuoden puolella..
            Oma auto on siis madallettu n ed 30\taka20 jonka vuoksi päädyin noihin "sport tuubeihin jotka muuten on nämä.
            http://www.rengastienautotarvike.fi/tuotteet/bogetg.htm

            Millaiset nämä iskarit ovat käytössä, jäykkyys yms. Sachsin sivuilla näyttävät olevan samat pumput kuin Sachs Advantaget?

            Mitkä jouset sulla on alla? Motonetissä ei näytä olevan kuin vakiojousia ja hakusessa on maltillinen madallus (about 20-30 mm).

            Kuinka kauan menee asennukseen, eteen ja taakse?

            Onko kenelläkään tietoa näiden ja Performancen erosta käytännössä? Entä mitkä jouset on Performance setissä?
            Last edited by Jusamies; 21-07-2005, 15:03.

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6324
              • P-Pohjanmaa

              #36
              Originally posted by Jusamies
              Millaiset nämä iskarit ovat käytössä, jäykkyys yms. Ovatko nämä Bogen Super Gasit samat kuin Sachs Super Touring iskarit? Hinta Motonetissä ei ole kovin paha...

              Mitkä jouset sulla on alla? Motonetissä ei näytä olevan kuin vakiojousia ja hakusessa on maltillinen madallus (about 20-30 mm)

              Onko kenelläkään tietoa Sachsin Super Touringin ja Performancen erosta käytännössä? Entä mitkä jouset on Performance setissä?
              Eiköhän boge ja sachs tule samalta linjalta ulos,joku saa korjata jos olen väärässä.
              Ei tule mieleen mitään negatiivistä ominaisuutta iskareista varmasti hinta\laatusuhde ok ei kovat mutta ei aivan pehmiätkään,toki jousillakin on osuutensa.
              Jousieni merkki on muistaakseni Ap,jos itse saisin valita valitsisin eibachit
              niistä on hyviä kokemuksia(maltillinen madallus ja tukeva mutta silti mukava kyyti)
              Eli laita eibachit ja nuo motonetin tuubit niin kelpaa
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3117
                • Välisuomi

                #37
                Yksi kokemus Sachseista: Ostin Super Touringit ja Advantaget emännyksen IX:ään muokatuille (lämpökäsittelyllä ja teräskuulapuhalluksella) alkuperäis M-jousille. Tuli aivan surkea lopputulos. Auto tekee laivamaisia joustoliikkeitä hidastetöyssyjen jälkeen ja pienet nypytykset saavat mutkassa ajolinjan muuttumaan. Olisinpa ostanut Bilsteinit, hintaa olisi ollut vain aavistus enemmän..
                ---

                Comment

                • KFZ-Koenig
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2900

                  #38
                  Originally posted by ex-VAG
                  Ensimmäiset pari sataa kilometriä palat jyristi jonkin verran, mutta nyt ne sitten vinkuu sopivan lämpöisinä ihan tolkuttomasti.
                  Voipi olla että heitän nämäkin palat vielä pois ja vaihdan Juridit tilalle...
                  OT: Hain omaan vessaan palat kans Motonetista ja sain Juridit ja ne vasta vinkuu! Samalla tuli vaihdettuu Motonetista ostetut levyt. Orkkisosaa jäljellä enää palojen ohjuritapit ja paloilla (nyk. viistottu) ajettu monta tuhatta kilsaa, mutta vinkuna ei oo poistunut kuitenkaan lopullisesti!!! Jos siis vika ei ole hyväkuntosissa ohjuritapeissa, niin en voi suositella noita Jurideja, vaikkei ne Motonetissa montaa euroa maksa. Taidan kokeilla jotain Bilteman paloja seuraavaks
                  Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #39
                    Originally posted by KFZ-Koenig
                    OT: Hain omaan vessaan palat kans Motonetista ja sain Juridit ja ne vasta vinkuu! Samalla tuli vaihdettuu Motonetista ostetut levyt. Orkkisosaa jäljellä enää palojen ohjuritapit ja paloilla (nyk. viistottu) ajettu monta tuhatta kilsaa, mutta vinkuna ei oo poistunut kuitenkaan lopullisesti!!! Jos siis vika ei ole hyväkuntosissa ohjuritapeissa, niin en voi suositella noita Jurideja, vaikkei ne Motonetissa montaa euroa maksa. Taidan kokeilla jotain Bilteman paloja seuraavaks
                    Bemarin alkuperäiset varaosaetupalat oli myös Juridit eikä ne ainakaan minulla vingu, takapalat taisi olla Textar-merkkiset. Tulihan palojen asennus tehtyä BMW:n ohjeiden mukaisesti?
                    E39 528iA

                    Comment

                    • jms-btcf
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 696
                      • Tampere

                      #40
                      Vaihdoin just takalevyt, jarrupalat ja käsijarrukengät e39:n. Jarrupalat ja kässärikengät oli boschin (KL-Varaosat) ja levyt Motonetista (oli loppu KL-Varaosilta). Tein tuon TIS:n mukaan, ainut mikä puuttuu oli "anti squeak compound". Tuota näytettiin ohjeissa leviteltävän vähän sinne sun tänne.
                      Nyt on noin 300km sisäänajoa takana uusilla osilla, eikä ainakaan vielä vikise tai jyrise.
                      e61 535d

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #41
                        Originally posted by jms-btcf
                        Vaihdoin just takalevyt, jarrupalat ja käsijarrukengät e39:n. Jarrupalat ja kässärikengät oli boschin (KL-Varaosat) ja levyt Motonetista (oli loppu KL-Varaosilta). Tein tuon TIS:n mukaan, ainut mikä puuttuu oli "anti squeak compound". Tuota näytettiin ohjeissa leviteltävän vähän sinne sun tänne. Nyt on noin 300km sisäänajoa takana uusilla osilla, eikä ainakaan vielä vikise tai jyrise.
                        Luulisi, että vinkumisen eston kannalta tuo anti squeak jo nimensäkin takia olisi aika oleellinen aine... Tutkin BMW:n "oman" tahnan tietoja ja laitoin sitten Wurthin kuparitahnaa.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Jusamies
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2004
                          • 60
                          • Pirkanmaa

                          #42
                          Originally posted by veku
                          Eiköhän boge ja sachs tule samalta linjalta ulos,joku saa korjata jos olen väärässä.
                          Ei tule mieleen mitään negatiivistä ominaisuutta iskareista varmasti hinta\laatusuhde ok ei kovat mutta ei aivan pehmiätkään,toki jousillakin on osuutensa.
                          Jousieni merkki on muistaakseni Ap,jos itse saisin valita valitsisin eibachit
                          niistä on hyviä kokemuksia(maltillinen madallus ja tukeva mutta silti mukava kyyti)
                          Eli laita eibachit ja nuo motonetin tuubit niin kelpaa
                          Sachsin sivujen mukaan e39 525i:n normaalialustan iskarit ovat Sachs 556 832 (Super Touring) = Boge 36-A60-A (Automatic). Advantage on numerosarjalla SA 556 834 = Bogen Turbo Gas, 36-A-61-A. Siis sama tavara, eri kuosi. Adavantage ja Turbo Gas on ' for vehicles with sports suspensions', 'for vehicles with M-technics'. Tarkoittaako 'sport suspension' vain matalampaa alustaa vai jotain muuta?



                          Haluan siis vielä varmistaa ennen tilausta, että käyhän nämä Bogen Super Gasit (Motonetin 85-4278 eteen ja 85-4279 taakse) normaalialustaan, käyhän? Motonetissä ei selvittelyn jälkeen osannut sanoa varmasti.

                          Jousiksi ajattelin valita Eibachin Pro-Kitit.

                          Comment

                          • KFZ-Koenig
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2900

                            #43
                            Originally posted by TJJ
                            Bemarin alkuperäiset varaosaetupalat oli myös Juridit eikä ne ainakaan minulla vingu, takapalat taisi olla Textar-merkkiset. Tulihan palojen asennus tehtyä BMW:n ohjeiden mukaisesti?
                            Joo Juridia ja Textariahan ETK mullekin näytti ja sen takia tollaset panostin. Mitenkäs BMW kehottaa palat asentamaan muuten? En kattonut mistään ohjeita, kun luulin ettei siinä mitään ihmeellistä ole. Ne tapit kiillotin paskasta hienolla vesihiomapaperilla ja "rasvasin" teflonsprayllä, kun kuulin ettei kuparitahnaa kannattaisi laittaa skeidankeräysominaisuuksien takia, eikä grafiittispraytä ollut käsillä. Vinkumisenestorasvaa laitoin palojen takapuolelle jne. Mitäköhän tuli tehtyä väärin???
                            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                            Comment

                            • Maestro
                              Newbiemmer
                              • Mar 2013
                              • 14
                              • Savonlinna

                              #44
                              Onko kellään kokemusta, että etuiskari tai joku muu paikka eturipustuksessa olisi juminut? Auto on -00 530DA touring ja ongelma on, että kuskin puolen etukulma on todella pintakova ajettaessa ja auto keikkuu isommissa heitoissa kuin kiikkulauta.

                              Kun etupäätä nostaa tunkilla, niin rengas nousee jo parin pumppauksen jälkeen ilmaan, eli "ulosjoustoa" ei tunnu olevan juuri lainkaan. Toisella puolella kori nousee yli 10 cm ennenkuin rengas alkaa nousta lattiasta. Pari kertaa ajaessa on edestä kuulunut kolahdus, jonka jälkeen jousitus on tuntunut toimivan normaalisti, kunnes taas jossain vaiheessa jumii...

                              Olipahan varsin sekava selostus, mutta toivottavasti sai edes jotain selvää...
                              525d touring -06

                              Ex. 318i -94, 525 tdsA touring -97

                              Comment

                              • Havis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 1835
                                • Kotona/Poissa

                                #45
                                Originally posted by Maestro View Post
                                Onko kellään kokemusta, että etuiskari tai joku muu paikka eturipustuksessa olisi juminut? Auto on -00 530DA touring ja ongelma on, että kuskin puolen etukulma on todella pintakova ajettaessa ja auto keikkuu isommissa heitoissa kuin kiikkulauta.

                                Kun etupäätä nostaa tunkilla, niin rengas nousee jo parin pumppauksen jälkeen ilmaan, eli "ulosjoustoa" ei tunnu olevan juuri lainkaan. Toisella puolella kori nousee yli 10 cm ennenkuin rengas alkaa nousta lattiasta. Pari kertaa ajaessa on edestä kuulunut kolahdus, jonka jälkeen jousitus on tuntunut toimivan normaalisti, kunnes taas jossain vaiheessa jumii...

                                Olipahan varsin sekava selostus, mutta toivottavasti sai edes jotain selvää...
                                Näin käy kun iskunvaimennin jäätyy pakkasessa. Tietty jähmettyminen on oikein kovilla pakkasilla kyllä osittain normaali ilmiö, mutta peruskeleillä jähmintää ja varsinkaan totaali jumia ei saisi tapahtua. Ilmiö on yksi merkki iskunvaimentimen saapumisesta vaihtoikään koska iskarin sisään on päässyt vettä joka jäätyy.
                                Last edited by Havis; 13-03-2013, 17:24.
                                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                                E60 523iA -08

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎