Semmonen ongelma, polttoainetta ei tule kuskin allaolevalle siirtopumpulle asti joten ei lähden pyörimään. Tankin pumppu vaihdettu sekä, auton alla oleva siirto pumppu uusiin. Mistä lähteä vikaa etsimään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw e39 530D polttoaineongelma
Collapse
X
-
Eikös se siirtopumppu pyöri tuli ainetta tai ei? Ainakin omasta pääs kerran tankki jostain syystä kuivaksi niin kyllä se rahisi sen minuutin siellä penkin alla. Tosin mulla taisi tankin pumppu hörppiä ilmaa, koska konehuoneessa meni ilmakuplia eli ainettakin tuli.. Ootko kattonut että kaikki sulakkeet ja rele, joka pumppuja ohjaa on kunnossa. Että siirtopumpulle tulee virtaa? Eikös noita molempia pumppuja ohjata samaan releen kautta?e39 530dA 1999.
-
-
Originally posted by MOH85 View PostEikös se siirtopumppu pyöri tuli ainetta tai ei? Ainakin omasta pääs kerran tankki jostain syystä kuivaksi niin kyllä se rahisi sen minuutin siellä penkin alla. Tosin mulla taisi tankin pumppu hörppiä ilmaa, koska konehuoneessa meni ilmakuplia eli ainettakin tuli.. Ootko kattonut että kaikki sulakkeet ja rele, joka pumppuja ohjaa on kunnossa. Että siirtopumpulle tulee virtaa? Eikös noita molempia pumppuja ohjata samaan releen kautta?
Comment
-
-
Originally posted by Dirtsi View PostMistä lähteä vikaa etsimään?'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
-
Sori, luin ehkä liian kirjaimellisesti Jotenkin käsitin että pumppu ei lähde pyörimään Mutta joo. Kuten yllä, se tankin pumppu kuullostaa, vaikka uusittu, aika loogiselta paikalta. Koska molempia pumppuja ohjataan yhdessä -> toinen toimii niin ohjaus ok eli joko itse laite tai esim. johdotus. Minkäs verran ainetta tankissa? Eikös se niin ole, että tankki täynnä niin ei vaadi toimivaa tankin pumppua? Että puolen välin / vartin verran dieseliä > sitten alkaa meno tökkiä.. Salavalikkokin kertoo miten aineet siellä jakautuneet jos ei ole täys tankki..e39 530dA 1999.
Comment
-
-
Originally posted by MOH85 View PostSori, luin ehkä liian kirjaimellisesti Jotenkin käsitin että pumppu ei lähde pyörimään Mutta joo. Kuten yllä, se tankin pumppu kuullostaa, vaikka uusittu, aika loogiselta paikalta. Koska molempia pumppuja ohjataan yhdessä -> toinen toimii niin ohjaus ok eli joko itse laite tai esim. johdotus. Minkäs verran ainetta tankissa? Eikös se niin ole, että tankki täynnä niin ei vaadi toimivaa tankin pumppua? Että puolen välin / vartin verran dieseliä > sitten alkaa meno tökkiä.. Salavalikkokin kertoo miten aineet siellä jakautuneet jos ei ole täys tankki..
Vielä toi salavalikki kahtoa
Comment
-
-
Jos ainetta on tosiaan reilusti yli puolen välin ei salavalikolla oikeastaan tee tässä kohtaa mitään. Ja tankatessa aine menee vielä sinne oikealle puolelle, josta siirtopumppu ottaa ainetta. Oletko varma ettei sitten tuo siirtopumppu ole viallinen? Ostitko siihen siis uuden ja oliko tarvike vai OEM, Bosch tai Pierburg? Käsittääkseni siirtopumppu imee aineen tankista ja siirtää sen korkeapanepumpulle. Erikseen sitä siis ei pumpata siirtopumpulle. Korjatkaa jos väärässä. (siksi auto toimii vaikka tankin pumppu hajoaa, jos on siis ainetta tarpeeksi.) Kun laittaa virrat päälle millasta ääntä tuo siirtopumppu pitää? Sitähän voi hiukan koputella (omalla vastuulla). Jos olisi jostakin syystä vetänyt jumiin tms.
Sen verran voin kokemuksesta sanoa, että hirveesti ei sitten kannata konetta pyöritellä kuivana. Omasta todennäköisesti hajosi juuri sen takia korkeapainepumppu, koska mekaanisen pumpun voitelua tekee juuri diesel.. Kuivana ei kauheesti ilmeisesti kestä käyttää.. Toki tuo oma kp-pumpun hajoaminen voi olla vain huonoa tuuria, ei syytä ja seurausta.. :think
Tuolla jotakin settiä asiasta, vaikkakin menee hiukan erilailla, kun tässä ongelmassa. Mutta sieltä voi hiukan saada vinkkiä.. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=168475Last edited by MOH85; 09-09-2017, 16:37.e39 530dA 1999.
Comment
-
-
Originally posted by MOH85 View PostJos ainetta on tosiaan reilusti yli puolen välin ei salavalikolla oikeastaan tee tässä kohtaa mitään. Ja tankatessa aine menee vielä sinne oikealle puolelle, josta siirtopumppu ottaa ainetta. Oletko varma ettei sitten tuo siirtopumppu ole viallinen? Ostitko siihen siis uuden ja oliko tarvike vai OEM, Bosch tai Pierburg? Käsittääkseni siirtopumppu imee aineen tankista ja siirtää sen korkeapanepumpulle. Erikseen sitä siis ei pumpata siirtopumpulle. Korjatkaa jos väärässä. (siksi auto toimii vaikka tankin pumppu hajoaa, jos on siis ainetta tarpeeksi.) Kun laittaa virrat päälle millasta ääntä tuo siirtopumppu pitää? Sitähän voi hiukan koputella (omalla vastuulla). Jos olisi jostakin syystä vetänyt jumiin tms.
Sen verran voin kokemuksesta sanoa, että hirveesti ei sitten kannata konetta pyöritellä kuivana. Omasta todennäköisesti hajosi juuri sen takia korkeapainepumppu, koska mekaanisen pumpun voitelua tekee juuri diesel.. Kuivana ei kauheesti ilmeisesti kestä käyttää.. Toki tuo oma kp-pumpun hajoaminen voi olla vain huonoa tuuria, ei syytä ja seurausta.. :think
Tuolla jotakin settiä asiasta, vaikkakin menee hiukan erilailla, kun tässä ongelmassa. Mutta sieltä voi hiukan saada vinkkiä.. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=168475
Comment
-
-
Originally posted by Dirtsi View PostTankin pumppu pyörii kyllä mutta ei lähde imemään oikealta puolelta vasemmalle puolelle ollenkaan vaikka pyörii se pumppu.. mulla on kuskin puolen tankin reikä tyhjänä pitäisikö siellä olla joku pumppu kanssa? Siellä ei ole mitään. Tyhjä letku vaan roikkuu
Öö, jos oikein ymmärsin niin vasemmalla on kuuluu olla lappopumppu (left sucking jet pump) eli joka tasaa aineen vasemmalta oikealle ja oikealla puolella pitäisi olla inline tank pump eli polttoaineen syöttöpumppu, joka pumppaa aineen siirtopumpulle. Onko tää auto jossakin välissä siis ollut ihan ajossa vai onko tää tullut sulle tässä kunnossa? Nyt on pakko sanoa etten ole varma mutta ainakin ku tästä tutkii asiaa: http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...sor/#1183178_1
Edit: ja siellä vasemmalla kuuluisi olla myös dieselin vasemman puolen tasoanturi.. Eli se reikä ei kuuluisi olla tyhjä. Salavalikosta näkyy kyllä mitä näyttää vai näyttääkö mitään..
Edit2: ja se lappopumppu joka tasaa aineita ei ilmeisesti ole varsinaisesti pumppu. Mä en osaa sen toiminnasta sanoa, mutta sitä ei kannata sekoittaa varsinaiseen polttoainepumppuun. Toiminnasta löytyy varmasti tietoa googlella / täältä.. Mutta periaatteessa sen kanssa ei ole ongelmaa jos ainetta on. Enempi se oikea puoli ja sen polttoainesyöttö/siirtopumppu syyniin..Last edited by MOH85; 09-09-2017, 19:03.e39 530dA 1999.
Comment
-
-
Originally posted by MOH85 View PostSe pumppu tasaa vasemmalta oikealle. Eli siirtopumppu ottaa oikealta puolelta. Jossakin vaiheessa diesel siis jakautuu esim. 00.0l(vas)/31.0l(oik). Mä en ole koskaan joutunut tutkimaan sitä tankin pumppusysteemiä eli en osaa sanoa mitä siellä kuuluu olla.
Öö, jos oikein ymmärsin niin vasemmalla on kuuluu olla lappopumppu (left sucking jet pump) eli joka tasaa aineen vasemmalta oikealle ja oikealla puolella pitäisi olla inline tank pump eli polttoaineen syöttöpumppu, joka pumppaa aineen siirtopumpulle. Onko tää auto jossakin välissä siis ollut ihan ajossa vai onko tää tullut sulle tässä kunnossa? Nyt on pakko sanoa etten ole varma mutta ainakin ku tästä tutkii asiaa: http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...sor/#1183178_1
Edit: ja siellä vasemmalla kuuluisi olla myös dieselin vasemman puolen tasoanturi.. Eli se reikä ei kuuluisi olla tyhjä. Salavalikosta näkyy kyllä mitä näyttää vai näyttääkö mitään..
Edit2: ja se lappopumppu joka tasaa aineita ei ilmeisesti ole varsinaisesti pumppu. Mä en osaa sen toiminnasta sanoa, mutta sitä ei kannata sekoittaa varsinaiseen polttoainepumppuun. Toiminnasta löytyy varmasti tietoa googlella / täältä.. Mutta periaatteessa sen kanssa ei ole ongelmaa jos ainetta on. Enempi se oikea puoli ja sen polttoainesyöttö/siirtopumppu syyniin..
Comment
-
-
Kannattaa silti tutkia sitä tankin pumppua, vaikka onkin vaihdettu. Ja että kaikki on mennyt siellä oikein kasausvaiheessa. Vaikka se pumppu ääntää ei tarkoita, että se toimii. Myös uudessa voi olla jo tehtaalta kotoisin vika.. Ja tosiaan jos on sen 40 litraa niin aivan varmasti pumpulle on ainetta tarjolla. Se, että sieltä vasemmalta puuttuu jotain ei kuitenkaan vaikuta siihen, ettei siirtopumpulle asti tule ainetta.
Saatko syötettyä suoraan pumpulle virtaa niin että näkisit päästääkö pumppu dieseliä läpi. Sekin auttas jo jonkin verran.. Nappaa siihen vaikka jonkun letkun pätkän ja sen pulloon.. Saisi nyt tuon uuden pumpun sitten ruksattua pois vikalistalta..
Välillä nää vaatii pitkää pinnaa ja yrittämistä. Tässä kohtaa hiukan huono, koska tuosta ei taida saada mitään järkevää vikakoodia ulos. Koska herjaa varmasti rail/pre supply paineista sun muista.. Itelläkin kun se korkeapainepumppu kosahti niin hetken sai pohtia mistä kannattaa lähteä liikkeelle. Koska ainoa vikakooodi oli matalasta rail paineesta. Se kun voi jpohtua niin monesta syystä eikä sitä mielellään heti lähde kp pumppua vaihtamaan.. Joten eiköhän tääkin keissi vielä ratkea jotenkinLast edited by MOH85; 09-09-2017, 20:26.e39 530dA 1999.
Comment
-
-
Originally posted by MOH85 View Post
Saatko syötettyä suoraan pumpulle virtaa niin että näkisit päästääkö pumppu dieseliä läpi. Sekin auttas jo jonkin verran.. Nappaa siihen vaikka jonkun letkun pätkän ja sen pulloon.. Saisi nyt tuon uuden pumpun sitten ruksattua pois vikalistalta.
Comment
-
-
Originally posted by Dirtsi View PostTarkoitatko nyt tankin pumppua vai pohjassa olevaa?E87 118d
E70 3.0d
Ex: E36 M3
Ex: E36 cabriolet m60b40
Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar
Comment
-
-
Originally posted by -kalevi- View PostTankin pumppu tarkastukseen, jos pohjassa olevalle pumpulle ei tule ollenkaan ainetta. Jos tankissa oleva oikeesti toimii (tulee sähkö ja pumppaa ainetta), niin silloin vika on tukkeutuneessa pa-putkessa
Comment
-
Comment