Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e39 530D polttoaineongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MOH85
    Bimmer Fanatic
    • May 2009
    • 241
    • Rauma

    #16
    En kyllä ole törmännyt vastaavaan, että linja olisi päässyt noin tukkoon. Tankin pumpussa kun on myös suodatin.. Entä jos irrottaisi letkun niin tankin päästä kuin siirtopumpun päästä ja kokeilisi esim. paineilmalla kulkeeko läpi. Sitä en osaa sanoa miten tuon vaihtaminen tapahtuu ja onko millanen homma. Ei ole tullut vastaan..
    e39 530dA 1999.

    Comment

    • hietase
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2012
      • 543
      • Espoo

      #17
      Mulla vaihdettiin polttoaineputket tankilta siirtopumpulle asti. Ei siinä tankkia irrotettu, sen verran pienestä tuntimäärästä laskuttivat.

      Itse olen vaihtanut tankin sisällä olleen pumpun kerran. Alkuperäinen piti kovaa meteliä ja alkoi oireilla tunnetulla tavalla. Laitoin hölmöyksissäni ns. laadukkaan saksalaisen osan, merkki oli minulle entuudestaan tuntematon ja nilkoillehan tuo tuli. Kesti kolme kuukautta ja jätti vajaalla tankilla oikealle kaartavassa mutkassa tielle, eikä lähtenyt käyntiin. Hinaus pajalle ja original teile-osa paikoilleen.

      Se tankin pumppu voi oikeasti olla ihan susi, vaikka olisikin juuri vaihdettu.

      Comment

      • MOH85
        Bimmer Fanatic
        • May 2009
        • 241
        • Rauma

        #18
        Ääni täältäkin edelleen pumpulle.. Lukenut myös että ne kait on ihan muovia ja se runko saattaa uutuuttaan vuotaa. Ja tosiaan noiden "laadukkaiden" tarvikeosien kanssa. Voihan se original ja luotettava merkkikin olla maanantai kappale. Ja yleensähän nuo polttoainelinjat alkaa vuotaa ulos päin, ei siis vedä tukkoon ellei pumpun vaihdossa ole hernettä linjaan unohtanut
        e39 530dA 1999.

        Comment

        • MOH85
          Bimmer Fanatic
          • May 2009
          • 241
          • Rauma

          #19
          Onko tässä päästy eteen päin? Tuolla oli samanlainen ongelma ettei polttoainetta tullut suodattimelle asti ja laitan sen tähän: On malliin 525d -01 joten luulisin sopivan tähänä kohtaan vinkkinä:

          Asentotunnistimien kunnosta riippumatta polttoainepumput pyörivät bmw dieseleissä 30 sekuntia kun kääntää virrat päälle, jos tällöin ei ainetta suodattimelle tule /läpinäkyvässä letkussa liiku niin jossain on vikaa, joko moottorinohjain ei herää ja anna käskyä pumpun releelle tai sitten siirtopumppu on rikki tai piuha päässyt irti (tullut huonosti paikalleen pumpun vaihdossa). Katsoisin ekana sinne pohjan alle, onko johto kiinni, ja ottaa sitten samalal sen irti ja kokeilee suoraan johdoilla haluaako pumppu pyöriä. Sitten jos nämä ok, niin sininen rele eboxista tutkintaan tai hyppylankaa 87-30 väliin, saako moottorin ecu sähköjä. itse pumpun relettä ei ole ikänä vielä mennyt yhtään, niin se ei ole kovin todennäköinen (muutamaa tuhatta kolemysiä olen korjannut). Jos ainetta on yli 15 litraa niin tankin pumpun toiminnalla ei ole mitään merkitystä käynnistymiseen tai ajamiseen. Toki testerin nokassa nämä selviää todella nopeasti jos testeriä käyttää semmoinen henkilö joka ymmärtää mitä on tekemässä.

          Tässä nyt painotetaan ettei tuolla tankin pumpulla ole väliä. Eli onko mitään selvinnyt?
          e39 530dA 1999.

          Comment

          • Dirtsi
            Bimmer Rookie
            • Jul 2016
            • 33
            • Kuopio

            #20
            Originally posted by MOH85 View Post
            Onko tässä päästy eteen päin? Tuolla oli samanlainen ongelma ettei polttoainetta tullut suodattimelle asti ja laitan sen tähän: On malliin 525d -01 joten luulisin sopivan tähänä kohtaan vinkkinä:

            Asentotunnistimien kunnosta riippumatta polttoainepumput pyörivät bmw dieseleissä 30 sekuntia kun kääntää virrat päälle, jos tällöin ei ainetta suodattimelle tule /läpinäkyvässä letkussa liiku niin jossain on vikaa, joko moottorinohjain ei herää ja anna käskyä pumpun releelle tai sitten siirtopumppu on rikki tai piuha päässyt irti (tullut huonosti paikalleen pumpun vaihdossa). Katsoisin ekana sinne pohjan alle, onko johto kiinni, ja ottaa sitten samalal sen irti ja kokeilee suoraan johdoilla haluaako pumppu pyöriä. Sitten jos nämä ok, niin sininen rele eboxista tutkintaan tai hyppylankaa 87-30 väliin, saako moottorin ecu sähköjä. itse pumpun relettä ei ole ikänä vielä mennyt yhtään, niin se ei ole kovin todennäköinen (muutamaa tuhatta kolemysiä olen korjannut). Jos ainetta on yli 15 litraa niin tankin pumpun toiminnalla ei ole mitään merkitystä käynnistymiseen tai ajamiseen. Toki testerin nokassa nämä selviää todella nopeasti jos testeriä käyttää semmoinen henkilö joka ymmärtää mitä on tekemässä.

            Tässä nyt painotetaan ettei tuolla tankin pumpulla ole väliä. Eli onko mitään selvinnyt?

            kiitos paljon! Pitää selvittää kunhan pääsee pajalle olen ollut kipeänä tässä!

            Comment

            • Dirtsi
              Bimmer Rookie
              • Jul 2016
              • 33
              • Kuopio

              #21
              Originally posted by Dirtsi View Post
              kiitos paljon! Pitää selvittää kunhan pääsee pajalle olen ollut kipeänä tässä!
              Vika selvisi! Kuskin puolella oleva tankin reikä siellä oli letku vapaana tukin letkun niin ei ottanut enää ilmoja! Kiitoksia kaikille! Nyt semmonen ongelma että kaasu ei toimi ollenkaan mitenhän mahdollista painaa kaasua ei tapahdu mitään.

              Comment

              • MOH85
                Bimmer Fanatic
                • May 2009
                • 241
                • Rauma

                #22
                Originally posted by Dirtsi View Post
                Vika selvisi! Kuskin puolella oleva tankin reikä siellä oli letku vapaana tukin letkun niin ei ottanut enää ilmoja! Kiitoksia kaikille! Nyt semmonen ongelma että kaasu ei toimi ollenkaan mitenhän mahdollista painaa kaasua ei tapahdu mitään.
                Voisiko olla kaasupolkimen asentotunnistin nyt jostain syystä pois pelistä? Jos ei siis mitään tapahdu.. Inpalla näkee kaasupolkimen asennon eli tuleeko sieltä mitään ulos. Suosittelen kattomaan muutenkin koodeja, jos ei ole ollut hetkeen piuhan päässä..

                Tuosta letkusta, ettei se kuuluisi tankin lappopumpusysteemiin? Eli jos nyt käy niin että meno stoppaa kun ainetta on sen alle puol tankkia (yleensä alle varttitankki) niin se voi sitten liittyä tähän. Eli rohkeesti antaa mennä niin että polttoainevalo syttyy, tosin mukana ainetta että pääsee sit taas ainakin jonkin matkaa eteen päin.. Tietty ei sitten ihan kuivaksi.. Mutta jotenkin hämää että olisi joku ylimääräinen letku siellä..
                e39 530dA 1999.

                Comment

                • Dirtsi
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2016
                  • 33
                  • Kuopio

                  #23
                  Originally posted by MOH85 View Post
                  Voisiko olla kaasupolkimen asentotunnistin nyt jostain syystä pois pelistä? Jos ei siis mitään tapahdu.. Inpalla näkee kaasupolkimen asennon eli tuleeko sieltä mitään ulos. Suosittelen kattomaan muutenkin koodeja, jos ei ole ollut hetkeen piuhan päässä..

                  Tuosta letkusta, ettei se kuuluisi tankin lappopumpusysteemiin? Eli jos nyt käy niin että meno stoppaa kun ainetta on sen alle puol tankkia (yleensä alle varttitankki) niin se voi sitten liittyä tähän. Eli rohkeesti antaa mennä niin että polttoainevalo syttyy, tosin mukana ainetta että pääsee sit taas ainakin jonkin matkaa eteen päin.. Tietty ei sitten ihan kuivaksi.. Mutta jotenkin hämää että olisi joku ylimääräinen letku siellä..
                  Jees pitää tehdä näin! Joo joku ihme rassaaja ollut purkanut kaiken eikä mitään kasannut takasin. Entinen omistaja siis

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎