Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 nakutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dandy
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 1438
    • ....

    #31
    Originally posted by Ville86 View Post
    ostin just viime vloppuna e39 528! vm-96...kone kävi nätisti ku olin autoa katsomassa ja tulin kotiin ja ajelin pari päivää ja sitte vaihdoin öljyt ja suodattimen...autossa aiemmin käytetty mobilia ja nyt laitoin Castrollin magnatecit sisään nii johan alko venttiilit naputtaa..aina kun kylmänä käynnistää nii venttiiliit hakkaa joskus aika kauankin ja joskus loppuu melkein heti...voi jopa 1,5km naputtaa ja siite kun vähä nostaa kierroksia niin sitte ääni lakkaa...mikä neuvoksi?
    Voi johtua ja todennäköisesti johtuukin öljymerkin vaihdosta. Suosittelisin tässäkin topicissa mainittua Forte käsittelyä ja sitten uudet öljyt koneeseen.

    Itselläni vei eräs 328 öljyä öljynvaihdon jälkeen runsaasti, mutta lakkasi noin 3000 km ajon jälkeen syömästä kokonaan. Pari huoltomiestä sanoivat johtuvan siitä, että uusi öljy muodostaa pinnoille erilaisen kalvon. Uskomattomalta tuntui, mutta noin vain oli. Sen jälkeen olen ajanut aina samalla öljymerkillä, kuin mitä autoon on aiemmin laitettu.

    Comment

    • Ville86
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 397
      • Lapua

      #32
      ville86

      Quote:
      Originally Posted by Ville86
      ostin just viime vloppuna e39 528! vm-96...kone kävi nätisti ku olin autoa katsomassa ja tulin kotiin ja ajelin pari päivää ja sitte vaihdoin öljyt ja suodattimen...autossa aiemmin käytetty mobilia ja nyt laitoin Castrollin magnatecit sisään nii johan alko venttiilit naputtaa..aina kun kylmänä käynnistää nii venttiiliit hakkaa joskus aika kauankin ja joskus loppuu melkein heti...voi jopa 1,5km naputtaa ja siite kun vähä nostaa kierroksia niin sitte ääni lakkaa...mikä neuvoksi?

      Voi johtua ja todennäköisesti johtuukin öljymerkin vaihdosta. Suosittelisin tässäkin topicissa mainittua Forte käsittelyä ja sitten uudet öljyt koneeseen.

      Itselläni vei eräs 328 öljyä öljynvaihdon jälkeen runsaasti, mutta lakkasi noin 3000 km ajon jälkeen syömästä kokonaan. Pari huoltomiestä sanoivat johtuvan siitä, että uusi öljy muodostaa pinnoille erilaisen kalvon. Uskomattomalta tuntui, mutta noin vain oli. Sen jälkeen olen ajanut aina samalla öljymerkillä, kuin mitä autoon on aiemmin laitettu.
      unohdin mainita että laitoin myös nuo mainitsemasi fortet koneeseen...en tiiä sit pitäiskö vaihtaa takaisit mobilit?
      -LapuaConnection-

      E30 320 cabriolet -91
      E46 320d touring -05
      E36 316 sedan -92
      ex:
      E36 325 cabriolet -94
      E39 520 touring -98
      E39 528 sedan -97
      E36 325 coupe -94


      Comment

      • Dandy
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 1438
        • ....

        #33
        Originally posted by Ville86 View Post
        unohdin mainita että laitoin myös nuo mainitsemasi fortet koneeseen...en tiiä sit pitäiskö vaihtaa takaisit mobilit?
        Öö.. Siis laitoit, vai toivottavasti vain käytit, kuten ohjeessa sanotaan?

        Forte-käsittelyn pitäisi kyllä puhdistaa systeemi ja sen jälkeen voi mielestäni vaihtaa huoletta öljymerkkiä ilman haittavaikutuksia. Kummallista, jos nakutus ei hävinnyt käsittelyllä. Oletko varma, että nakutus kuuluu nostimista? Epäilin kerran nostimia ja kuuluikin viallisesta ruiskusuuttimesta ja korjautui sen vaihdolla.

        Eipä tuo nostimien irrotus+puhdistuskaan älytön homma ole, mutta ei siihen huvikseen viitsi ryhtyä.

        Comment

        • Ville86
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 397
          • Lapua

          #34
          Originally posted by Dandy View Post
          Öö.. Siis laitoit, vai toivottavasti vain käytit, kuten ohjeessa sanotaan?

          Forte-käsittelyn pitäisi kyllä puhdistaa systeemi ja sen jälkeen voi mielestäni vaihtaa huoletta öljymerkkiä ilman haittavaikutuksia. Kummallista, jos nakutus ei hävinnyt käsittelyllä. Oletko varma, että nakutus kuuluu nostimista? Epäilin kerran nostimia ja kuuluikin viallisesta ruiskusuuttimesta ja korjautui sen vaihdolla.

          Eipä tuo nostimien irrotus+puhdistuskaan älytön homma ole, mutta ei siihen huvikseen viitsi ryhtyä.


          joo käytin vaan kyllä tuo ääni nostimista luultavasti kuuluu..
          -LapuaConnection-

          E30 320 cabriolet -91
          E46 320d touring -05
          E36 316 sedan -92
          ex:
          E36 325 cabriolet -94
          E39 520 touring -98
          E39 528 sedan -97
          E36 325 coupe -94


          Comment

          • herja
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1649

            #35
            Yks juttu mistä tulee mukavat nakutukset on löysällä oleva tulppa/tulpat. Ei ne onneks ylös pääse tulemaan kun siellä on puola pulteilla kiinni.
            Retard Member

            Comment

            • Mazokki
              Bimmer Rookie
              • Apr 2008
              • 75
              • Tornio

              #36
              Täälläki -96 528 nakuttelee kylmänä. Noh, tein forte käsittelyn, ja melko liejua oli kyllä se tavara mikä sieltä tuli. Sitten vielä magnatecit kehiin, ja nyt on tilanne se, että nakuttelu jatkuu paljon pidempään. Ennen se loppui n.5-10sek jälkeen, mutta nyt se loppuu vasta sitten kun kierroksia käyttää jossain 3000rpm tienoilla.

              Comment

              • bmw e34
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2002
                • 633
                • raahe

                #37
                Originally posted by Mazokki View Post
                Täälläki -96 528 nakuttelee kylmänä. Noh, tein forte käsittelyn, ja melko liejua oli kyllä se tavara mikä sieltä tuli. Sitten vielä magnatecit kehiin, ja nyt on tilanne se, että nakuttelu jatkuu paljon pidempään. Ennen se loppui n.5-10sek jälkeen, mutta nyt se loppuu vasta sitten kun kierroksia käyttää jossain 3000rpm tienoilla.

                tässäkin on todennäköisesti käynyt niin että tämä forte hässäkkä ei ole paljon muuta tehnyt kuin laittanut scheisset kiertoon ja nostimet nyt sitten enempi ja vähempi täynnä sitä ihteään joka huuhoutuu osin pois vasta kunnon ö-paineilla siinä 3000 rpm tienoilla. ei ole tässäkään hommassa oikotietä onneen sen enempää kuin niitä paljon puhuttuja ilmaisia lounaita. kyllä se niin on että jos "oikeasti" hyvän haluaisi, niin se kansi tarvisi käyttää levällään ja osia uusimalla ja käsin / mekaanisesti putsaamalla osat saisi sellaisen vaikutuksen kuin noilla ihme litkuilla yritetään jäljitellä menemällä sieltä mistä aita on matalin. tuommoisen käsittelyn jälkeen kaikista paras ratkaisuhan olisi nostaa motti pukille ja räjäyttää se ihan atomeiksi, joka varmaankaan ei yleensäkkään ole huono idea semmoiselle + 200 000 km ajetulle moottorille, se että onko se edes taloudellisesti kannattavaa tai järkevää käyttäautolle voi jokainen itsekseen ja keskenään pähkiä.

                Comment

                • Latexi81
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 157
                  • Seinäjoki

                  #38
                  Originally posted by Dandy View Post
                  Epäilin kerran nostimia ja kuuluikin viallisesta ruiskusuuttimesta ja korjautui sen vaihdolla.

                  Voisitko kuvailla tarkemmin, miten auto käyttäytyi, kun suutin oli hajalla?
                  Millaista ääntä sieltä konehuoneesta kuului?

                  Itsellä on -97 523 ja ihan kun ruiskun tietämiltä kuuluisi sellainen säksätys. Lisäksi auto kiihtyy seilaillen miten sattuu ja hieman nykien. Lisäksi väännöt ja tehot muutenkin hukassa!!

                  Olisi ensiarvoisen tärkeää kuulla mielipiteesi viasta!
                  sigpic

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎