Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 sport-sähköpenkit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    WTF... Ei minulla ainakaan ole mitään tällaista lepotilakulutusta kun käytin kiesin mittauksessa?

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by Hemi
      WTF... Ei minulla ainakaan ole mitään tällaista lepotilakulutusta kun käytin kiesin mittauksessa?
      Oliko se risteytysyksikkö, josta otit penkille sähköt, aina päällä oleva vai ainoastaan virtalukon 1. ja 2. asennossa päällä oleva? K72 on se rele (oikeasti myös elektroniikkaa sisällä) joka on ennen F13 sulaketta alkuperäisessä systeemissä ja tuota relettä ohjaa auton runkomoduli. Vakionahan lepotilassa taitaa virtaa kulua 10-15mA.
      E39 528iA

      Comment

      • Keimo
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2032
        • Kekkoslovakia

        #18
        Originally posted by Hemi
        WTF... Ei minulla ainakaan ole mitään tällaista lepotilakulutusta kun käytin kiesin mittauksessa?
        Jokos olet tarjonnut pullakahvit TJJ:lle Navin asennuksesta?

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          #19
          Originally posted by TJJ
          Ei siitä taida tulla kunnon 12v jännitettä koska se säätyy lämpöjen mukaan, lisäksi tuo voi hajottaa säätöyksikön. Jos muut johdot käy niin nopein ja helpoin väliaikainen ratkaisu olisi ottaa sähköpenkin liittimestä 13. johto irti (mikäli se on puna/ruskea paksu johto) ja vetää sille plussa jännite tupakansytyttimeltä. Siis johdon päähän sopiva pistoke ja sitten kun haluaa säätää penkkiä niin pistoke kiinni tupakansytyttimeen.
          Tein tuon väliaikaisen ratkaisun ja toimii loistavasti! Kiitos TJJ!!!
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Tarkoitin tuolla pullakahvitarjouksella lähinnä navin asennusta tuohon uudempaan/pikkuajotietokonelliseen/bisnesnauhuri systeemiin asennusta. Eli mm.itselleni jossa homma vaatii koko kiesin johdotuksen vaihtamisen. Edelleenkin on tarjous voimassa kun joku selvittää miten minulle tuo systeemi asennetaan. Kaikki palikat löytyy kyllä hyllystä yhdellä täydellisellä M5 johtosarjalla.
            Toki tuo TJJ:n suoritus on sekin jo sitä luokkaa, että taatusti tarjoan pullakahvit...

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #21
              Originally posted by Hemi
              Tarkoitin tuolla pullakahvitarjouksella lähinnä navin asennusta tuohon uudempaan/pikkuajotietokonelliseen/bisnesnauhuri systeemiin asennusta. Eli mm.itselleni jossa homma vaatii koko kiesin johdotuksen vaihtamisen.
              Ei se vaadi johdotuksen vaihtamista jos ostat tuollaisen retrofit-johtosarjan mikä minullakin tuli navin mukana. Eikä se muillakaan johtosarjoilla koko auton johdotuksen vaihtamista vaadi. Tuo navisysteemihän on periaatteessa aika yksinkertainen koska eihän se navin laitteet yhdistävän johtosarjan lisäksi vaadi kuin +, - ja ibus-signaalit ja tuolloin navi jo toimii vaikka ei vielä olekaan täysin kytketty.

              Minullahan oli alunperin vain business kasettisoitin ilman MID:iä ja pieni ajotietokone on yhä, senkin voisi vaihtaa isoon jos löytyisi paikka jossa koodaus varmasti onnistuu ja osaisi arpoa oikean tilausnumeron mittaristolle.

              Osaatko muuten sanoa mitä tapahtuu jos laittaakin käytetyn mittariston: käsittääkseni mittari näyttää siinä olevat toisen auton kilometrit ja ruuvauksen merkkivalo palaa mutta mitä tapahtuu sitten jos tuolla mittaristolla ajelee vaikka 1000km ja laittaa vanhan mittarin takaisin?
              Kopsautuuko siihen valomodulista nuo 1000 lisäkilometria vai jääkö se näyttämään tuon verran vähemmän ja ruuvauksen valo syttyy vanhaankin mittariin?
              E39 528iA

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Tiedä sitten...mutta ainakaan minulla ei tule radiolle yhtään samannäköistä piuhaa/liitintä mikä menee tuohon navisysteemiin. Eli jo pelkän radion asennus ei kyllä onnistu ilman "työstöä".
                Käsittääkseni eri mittaristolla ajaminen sytyttää=pitää "kilometrivikavalon" päällä vaikka orgkkis vaihdettaisiinkin takaisin, koska tällöinhän valonohjauksessa ja avaimissa on eri lukema kuin mittarissa.
                Joku tosin väitti että orggismittarin saisi uudelleen koodattua=synkronoitua valonohjaukseen ja avaimiin tallentuneen lukeman kanssa mikäli mittaristoon on poltettu oikea alustakoodi?
                Eipä ole tullut kokeiltua?

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Originally posted by Hemi
                  Tiedä sitten...mutta ainakaan minulla ei tule radiolle yhtään samannäköistä piuhaa/liitintä mikä menee tuohon navisysteemiin. Eli jo pelkän radion asennus ei kyllä onnistu ilman "työstöä".
                  Onko auto 9/00 jälkeen tehty ja navin piuhat on vanhemmat vai päinvastoin? BMW:ltä löytyy adapterikaapeli radion liittimeen molempiin tapauksiin. Entä onko autossa vahvistin peräkontissa (hifi-kaiutinjärjestelmä) vai pelkkä radio edessä?

                  Jos sinulla on vahvistin takana, niin ei tuosta alkuperäisestä radion johdotuksesta kannata välittää vaan jättää sen kokonaan käyttämättä ja lisää itse ne muutamat signaalijohdot mitkä tulee navin radion ja vahvistimen välille, muut navin radion tarvitsemat johdot löytyy peräkontin vasemmalla sivulla olevasta 6-piikkisestä liittimestä, tosin 9/99 uudemmissa pitää kai vetää nopeusmittarilta GAL:sia varten nopeustieto mutta sen voi lisätä ja tuoda samassa johtonipussa missä etupyörien abs-signaalit ja pakin päälläolotieto.

                  Mutta jos sinulla on vain radio edessä niin sitten tuo retrofit-kaapeli olisi järkevin ratkaisu, riippuen kaapelista se tarvitsee vain yhden sovittimen joko auton radiopistokkeeseen tai navin radiopistokkeeseen. Tuo myös olisi helpoin ratkaisu vahvistimenkin kanssa jos johdotusten muuttaminen ja uusien tekeminen ahdistaa. Materiaaliahan sinulla kuitenkin olisi jos koko M5:n johtosarja on käytettävissä.

                  Käsittääkseni eri mittaristolla ajaminen sytyttää=pitää "kilometrivikavalon" päällä vaikka orgkkis vaihdettaisiinkin takaisin, koska tällöinhän valonohjauksessa ja avaimissa on eri lukema kuin mittarissa.
                  Joku tosin väitti että orggismittarin saisi uudelleen koodattua=synkronoitua valonohjaukseen ja avaimiin tallentuneen lukeman kanssa mikäli mittaristoon on poltettu oikea alustakoodi?
                  Tuota minä pelkäsinkin, tuo uudelleensynkronointi voisi pitääkin paikkansa koska alustakoodi yhä on sama. Sehän juuri estää noiden käytettyjen uudelleenkoodauksen normaalissa huollossa koska DIS ei osaa sitä jo kerran ohjelmoidusta mittarista muuttaa.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Tässä kiesissä ei tosiaan ole vahvistinta eikä CD:tä takaluukussa. Eikä myöskään valmiina mitään johdotuksia näille. Kiesihän tosiaan on uudempi kuin 9/99 ja navit,puhelimet,"hifit"ym. on 2/99, cd-boxi+vahvari on 11/99.
                    Minullahan on hyllyssä valmiina vahvistin, CD-boxi, pienempi Navi+boxit, puhelinsysteemit, Bemun "hifikajaripaketti"+subbari, pari kottikärryllistä erilaista kokonaista johtosarjaa,ym,ym. pienempää sälää, mutta kun bemulta ei tunnu saavan minkäänlaisia kytkiksiä, niin siellähän edelleen lepäävät...
                    Eli kun näitä vertailee auton nykyisiin systeemeihin ja hommaa kaivaa hieman "syvemmältä" niin mikään...siis ei mikään tunnu sopivan mihinkään.
                    Olin itse asiassa aikeissa vaihtaa koko piuhaston, mutta kun kahta sähköiltään samanlaista e39:iä ei ole olemassakaan, alkaa sekin vaihtoehto pikku hiljaa loppumaan uskon puutteeseen. e39:ssähän koko johtosarja ei ole muuten ihan pikkunippu...
                    Last edited by Hemi; 24-06-2005, 12:53.

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #25
                      Originally posted by Hemi
                      Kiesihän tosiaan on uudempi kuin 9/99.
                      Tarkoititko 9/00?

                      mutta kun bemulta ei tunnu saavan minkäänlaisia kytkiksiä, niin siellähän edelleen lepäävät...
                      Kyllähän kytkentäkaavioita ja liittimien nastajärjestyksiä saa, niitä on pdf:inä ja kuvina netissä, Bentleyn kirjassa, WDS-levyillä ja ilmeisesti myös DIS:issä.

                      Ei sinulla satu olemaan ylimääräisiä tv-modulin välijohtoja ja antennivahvistimia?
                      E39 528iA

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Siis minulla kiesi on 2/00...
                        Tällä hetkellä ei ole ko vermeitä ylimääräisiä kun en niistä vielä mitään ymmärrä, niin en ole jemmaan maailmalta vielä ottanut. Paitsi yhden "palikan" kutakin omaan kiesiin.
                        Senkin takia pitäisi tuo oma asennusprojekti saada käynnistettyä, mutta tiedon puuttuessa saa nyt vielä "lepäillä".
                        Itse en yrityksistä huolimatta ole edelleenkään saanut mistään täydellisiä e39 kytkiksiä, vaikka varmasti niitä jostain on saatavilla?
                        Mikä on TV-moduli ja antennivahvistin.....

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #27
                          Originally posted by Hemi
                          Itse en yrityksistä huolimatta ole edelleenkään saanut mistään täydellisiä e39 kytkiksiä, vaikka varmasti niitä jostain on saatavilla?
                          Kuten jo sanoin, Bentleyn kirja: http://www.bentleypublishers.com/product.htm?code=b502

                          WDS: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...557408073&rd=1
                          E39 528iA

                          Comment

                          • jartsa02
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 1131
                            • Helsinki

                            #28
                            Noista nyt ainakin löytyy noi sähkökaaviot E39:iin, noi molemmathan täytyy myös löytyy himasta joka jätkältä .

                            Tuolta taas löytyy jotain Navin ja poppivehkeiden kytkiksiä ..

                            http://www.baso.no/load.asp?id=85
                            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                            Comment

                            • mulk
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2004
                              • 144
                              • vantaa

                              #29
                              onko kenellä tito, että ovatko e38 sähköpenkien kiinitykset samoia?Tuli ostettu e39 sähkö-sportti penkit , mutta puuttu alaosa, eli no saranat ja ilmeisest mootorit mitkä siirtä penkki etes-takas. kaikki muut osat paikoilla. tai onko kenellä kuva sähköpenkin pohjasta.

                              Comment

                              • comanche
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2012
                                • 131
                                • Tuusula

                                #30
                                Eli olen asentamassa tämän ohjeen mukaan sähkösäätö penkkejä 7/99 autoon.
                                http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...4&postcount=27 Itse jouduin vielä lisäämään puuttuvat maajohdot.

                                Homma jäi siihen kun sulaketaulusta löytyy vain F10 paikalta ylimääräinen TULO kontakti. Eli ei ole toista sulakepaikkaa johon riittää tuo pelkän MENO kontaktin liittäminen.

                                Onko TULO kontaktilla sama varaosakoodi kuin MENO kontaktilla?

                                Onko väliä asennanko kuskin vai matkustajan penkin F10 sulakkeelle?

                                Sitten tuo kuskin penkin jatkuva virrankulutus, auttaisiko jos asentaisi jonkin yleisreleen?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎