E39 523iAT - tänään 0-kelissä ajon jälkeen jäin kuuntelemaan tuon syylärin edessä olevan sähköflektin toimintaa. Käynnistyi ja hetken päästä sammui. Tuota teki sen aikaa mitä jaksoin kuunnella. Eikö viskon pitäisi riittää näillä keleillä ja sähköflektin olla hiljaa? Nappasin sitten pahvinpalalla viskonsiipiin tyhjäkäynnillä ja sain sen pysähtymään. Onko tuo visko mennyt liian löysäksi vai "olenko normaali"?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Viskon ja aputuulettimen toiminta
Collapse
X
-
Ehjän viskon ei pitäisi pahvin palalla helposti pysähtyä, varsinkaan koneen ollessa lämmin. Jos pysähtyy helposti ja mahdollisesti pystyy pyöräyttämään helposti väärään suuntaan niin visko vaihtoon.EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
-
-
Jos ilmastointi ei ole päällä, niin ei sähköisen flektin pyöriä. Paljonko koneen todelliset lämmöt on? Katso salavalikosta lämmöt, mittari on puskuroitu, joten sen tuijottamisesta ei ole hyötyä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJos ilmastointi ei ole päällä, niin ei sähköisen flektin pyöriä. Paljonko koneen todelliset lämmöt on? Katso salavalikosta lämmöt, mittari on puskuroitu, joten sen tuijottamisesta ei ole hyötyä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostSen flektin toiminta ei varsinaisesti nojaa koneen lämpötilaan, vaan syyläristä ulostulevan nesteen lämpötilaan. Se kun on liian korkea, niin flekti alkaa pylrimään. Se anturi voi kyllä hyvinkin olla viallinen.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNäillä keleillä tuskin voi syyläristä tulevan nesteen lämmöt olla niin korkealla, että flekti käynnistyisi (anturivika toki mahdollinen). Koneen lämmöt voi olla, jos vesipumppu ei ole kunnossa tms. Ainakin M62tu:ssa flekti lähtee päälle kun koneen lämmöt on 120C, kutosesta en muista lämpötilaa. Vesipumpuista on näissä irronnut siimapyöriä, joten koneen lämmöt kannattaa vilkaista salavalikosta.
Jep ei pitäskään. Mut m52tu:ssa flektiä ohjaa ilmastointi tai moottorinohjaus perustuen syyläristä ulostulevan nesteen lämpötilaan. Korkea koneen lämpö avaa vain sähköisen termostaatin eikä vaikuta itse flektiin. Siksi veikkaisin vian olevan siinä anturissa. Inpalla/testolla voi sen antamia lukemia tarkkailla.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Esim. M54 sähköpuhaltimen lämpötila on moottorinohjauksessa, muistaakseni 97C, näin se myös toimii.
Suosittelen mittaristosta koodaamaan lämpömittarin neulan tarkemmaksi. Minulla keskialueen buffer on koodattu 90-96C.
Näkee heti termarivian tai jos sähköflekti ei käynnisty.
Idea on M-sarjan mittarista.
Ja älkää ikinä laittako käsiä viskoon, edes varovasti.Last edited by walopower; 12-12-2017, 08:03.Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.
Comment
-
-
Originally posted by walopower View PostJa älkää ikinä laittako käsiä viskoon, edes varovasti.EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
Comment