Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viskon ja aputuulettimen toiminta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petterihi
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2015
    • 622
    • Kerava

    Viskon ja aputuulettimen toiminta

    E39 523iAT - tänään 0-kelissä ajon jälkeen jäin kuuntelemaan tuon syylärin edessä olevan sähköflektin toimintaa. Käynnistyi ja hetken päästä sammui. Tuota teki sen aikaa mitä jaksoin kuunnella. Eikö viskon pitäisi riittää näillä keleillä ja sähköflektin olla hiljaa? Nappasin sitten pahvinpalalla viskonsiipiin tyhjäkäynnillä ja sain sen pysähtymään. Onko tuo visko mennyt liian löysäksi vai "olenko normaali"?
    E39 523iA Touring -00
    --
    E39 523 osia edullisesti
    Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää
  • JiiVee92
    BTCF Member
    • Mar 2017
    • 923
    • Kouvola/Myllykoski

    #2
    Ehjän viskon ei pitäisi pahvin palalla helposti pysähtyä, varsinkaan koneen ollessa lämmin. Jos pysähtyy helposti ja mahdollisesti pystyy pyöräyttämään helposti väärään suuntaan niin visko vaihtoon.
    Last edited by JiiVee92; 12-12-2017, 09:41. Reason: Aivopieru pois
    EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
    NYT: E61 530xd -08 käyttis
    Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #3
      Jos ilmastointi ei ole päällä, niin ei sähköisen flektin pyöriä. Paljonko koneen todelliset lämmöt on? Katso salavalikosta lämmöt, mittari on puskuroitu, joten sen tuijottamisesta ei ole hyötyä.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11079
        • Oulu

        #4
        Originally posted by HTK12 View Post
        Jos ilmastointi ei ole päällä, niin ei sähköisen flektin pyöriä. Paljonko koneen todelliset lämmöt on? Katso salavalikosta lämmöt, mittari on puskuroitu, joten sen tuijottamisesta ei ole hyötyä.
        Sen flektin toiminta ei varsinaisesti nojaa koneen lämpötilaan, vaan syyläristä ulostulevan nesteen lämpötilaan. Se kun on liian korkea, niin flekti alkaa pylrimään. Se anturi voi kyllä hyvinkin olla viallinen.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by Pazi88 View Post
          Sen flektin toiminta ei varsinaisesti nojaa koneen lämpötilaan, vaan syyläristä ulostulevan nesteen lämpötilaan. Se kun on liian korkea, niin flekti alkaa pylrimään. Se anturi voi kyllä hyvinkin olla viallinen.
          Näillä keleillä tuskin voi syyläristä tulevan nesteen lämmöt olla niin korkealla, että flekti käynnistyisi (anturivika toki mahdollinen). Koneen lämmöt voi olla, jos vesipumppu ei ole kunnossa tms. Ainakin M62tu:ssa flekti lähtee päälle kun koneen lämmöt on 120C, kutosesta en muista lämpötilaa. Vesipumpuista on näissä irronnut siimapyöriä, joten koneen lämmöt kannattaa vilkaista salavalikosta.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11079
            • Oulu

            #6
            Originally posted by HTK12 View Post
            Näillä keleillä tuskin voi syyläristä tulevan nesteen lämmöt olla niin korkealla, että flekti käynnistyisi (anturivika toki mahdollinen). Koneen lämmöt voi olla, jos vesipumppu ei ole kunnossa tms. Ainakin M62tu:ssa flekti lähtee päälle kun koneen lämmöt on 120C, kutosesta en muista lämpötilaa. Vesipumpuista on näissä irronnut siimapyöriä, joten koneen lämmöt kannattaa vilkaista salavalikosta.

            Jep ei pitäskään. Mut m52tu:ssa flektiä ohjaa ilmastointi tai moottorinohjaus perustuen syyläristä ulostulevan nesteen lämpötilaan. Korkea koneen lämpö avaa vain sähköisen termostaatin eikä vaikuta itse flektiin. Siksi veikkaisin vian olevan siinä anturissa. Inpalla/testolla voi sen antamia lukemia tarkkailla.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • walopower
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 294
              • Espoo

              #7
              Esim. M54 sähköpuhaltimen lämpötila on moottorinohjauksessa, muistaakseni 97C, näin se myös toimii.
              Suosittelen mittaristosta koodaamaan lämpömittarin neulan tarkemmaksi. Minulla keskialueen buffer on koodattu 90-96C.
              Näkee heti termarivian tai jos sähköflekti ei käynnisty.
              Idea on M-sarjan mittarista.
              Ja älkää ikinä laittako käsiä viskoon, edes varovasti.
              Last edited by walopower; 12-12-2017, 08:03.
              Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

              Comment

              • JiiVee92
                BTCF Member
                • Mar 2017
                • 923
                • Kouvola/Myllykoski

                #8
                Originally posted by walopower View Post
                Ja älkää ikinä laittako käsiä viskoon, edes varovasti.
                Siivosin aivopierun pois, en tullut sitä "neuvoa"(jos sitä sellaiseksi voi sanoa) kirjoittaessa sen ihmeemmin mitään ajatelleeksi.
                EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                NYT: E61 530xd -08 käyttis
                Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎