Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Valomoduli vika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alumiini
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 163
    • Lempäälä

    E39 Valomoduli vika?

    BMW e39 m57 -01 sedan automaatti facelift
    Xenon valot (mallia tarvike, jotka vaihdettu alkuperäisten tilalle)

    Vika tieto katsastuksessa:
    Ajovalojen automaattinen korkeudensäätö ei toimi

    Valot ei myöskään "kalibroidu" käynnistettäessä.

    Inpa vikakoodi:
    40 thermischer Oelsensor defekt
    (Miten Öljynlämpöanturi liittyy valoihin?)

    Korkeuden säätö sensoreiden voltti määrät 0V molemmissa.
    Voiko olla mahdollista, että molemmat sökönä?

    Hanskalokeron sulakkeet 16 &41 (5A) tarkastettu) toimii

    Mekaaniset säädöt toimii.
    Millä todennäköisyydellä molempien valojen korkeudensäätömoottorit sökönä?

    Summa summarum:
    Valomoduli LCMIII vaikuttaisi olevan vian lähde?

    T: ALu
    Last edited by alumiini; 17-02-2022, 12:50.
    Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
    BMW FOREVER
  • alumiini
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 163
    • Lempäälä

    #2
    Originally posted by alumiini View Post
    BMW e39 m57 -01 sedan automaatti facelift
    Xenon valot (mallia tarvike, jotka vaihdettu alkuperäisten tilalle)

    Vika tieto katsastuksessa:
    Ajovalojen automaattinen korkeudensäätö ei toimi

    Valot ei myöskään "kalibroidu" käynnistettäessä.

    Inpa vikakoodi:
    40 thermischer Oelsensor defekt
    (Miten Öljynlämpöanturi liittyy valoihin?)

    Korkeuden säätö sensoreiden voltti määrät 0V molemmissa.
    Voiko olla mahdollista, että molemmat sökönä?

    Hanskalokeron sulakkeet 16 &41 (5A) tarkastettu) toimii

    Mekaaniset säädöt toimii.
    Millä todennäköisyydellä molempien valojen korkeudensäätömoottorit sökönä?

    Summa summarum:
    Valomoduli LCMIII vaikuttaisi olevan vian lähde?

    T: ALu
    Onko kenelläkään eriävää mielipidettä asiassa?
    Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
    BMW FOREVER

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by alumiini View Post
      Onko kenelläkään eriävää mielipidettä asiassa?
      Onko noissa umpioissa koskaan toiminut korkeudensäätö?

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11085
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Muurahainen View Post
        Onko noissa umpioissa koskaan toiminut korkeudensäätö?
        Jep. Ei tarvi olla kuin manuaalinen korkeussäätö olla säädetty väärässä säätömoottorin asennossa, niin eipä liiku säätömoottori ei. Arvatkaa mistä tiiän

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8258
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Osassa tarvikeumpioita ei edes ole säätömoottoreita vaan ne pitäisi itse siirtää vanhoista umpioista, näissä kiinteä tanko säätömoottorin tilalla.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • alumiini
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 163
            • Lempäälä

            #6
            Originally posted by Pazi88 View Post
            Jep. Ei tarvi olla kuin manuaalinen korkeussäätö olla säädetty väärässä säätömoottorin asennossa, niin eipä liiku säätömoottori ei. Arvatkaa mistä tiiän
            Umpioissa moottorit, mutt en kyllä ole varma onko koskaan toimineet.
            Miten tän voi tarkistaa? Kuun asennosta?
            Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
            BMW FOREVER

            Comment

            • walopower
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 294
              • Espoo

              #7
              Xennonit pitää olla koodattu oikein että korkeudensäätömoduli saa virtaa valomodulilta.
              Mulla oli näin, vedin eka hyppyjohdon sille ajovaloilta, kunnes tajusin sen koodata niin johdon pysty ottaa pois.
              Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

              Comment

              • alumiini
                Bimmer Rookie
                • Oct 2006
                • 163
                • Lempäälä

                #8
                Originally posted by walopower View Post
                Xennonit pitää olla koodattu oikein että korkeudensäätömoduli saa virtaa valomodulilta.
                Mulla oli näin, vedin eka hyppyjohdon sille ajovaloilta, kunnes tajusin sen koodata niin johdon pysty ottaa pois.
                Autossa on ollut alunperinkin xenonit, joten ei ole rarvonnu koodata. Ainoa mitä tullu tehtyä oli umpioiden vaihto sellaisiin, joissa oli jo xenonit ollu. Ero ollu vaan se ett on halogen kannalla. Voiko noi moottorit tarkastaa esim syöttämällä niihin suoran virran akusta?
                Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
                BMW FOREVER

                Comment

                • walopower
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 294
                  • Espoo

                  #9
                  Mittaa mielummin tuleeko säätömoottoreille sähköä, esim. kun valot laittaa päälle pitäisi ne liikkua. Jos ei tule niin seuraavaksi tuleeko korkeudensäätömodulilta virtaa jne.
                  Mullakin oli xenonit alunperin, mutta auto oli koodattu ilmeisesti joskus uudestaan pieleen.
                  Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                  Comment

                  • Scitso
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 2816
                    • Kuusankoski

                    #10
                    Originally posted by alumiini View Post
                    Autossa on ollut alunperinkin xenonit, joten ei ole rarvonnu koodata. Ainoa mitä tullu tehtyä oli umpioiden vaihto sellaisiin, joissa oli jo xenonit ollu. Ero ollu vaan se ett on halogen kannalla. Voiko noi moottorit tarkastaa esim syöttämällä niihin suoran virran akusta?
                    Onks sulla vanhat umpiot tallella, laita piuhat niihin kiinni ja kato tekeekö säädön. Myös vois katsoo LCM.n vikakoodit onko siellä herja tason säädöstä. Jos siinä on ollut halogeeni umpiot niin onko siinä ollut edes automaati säätöä? löytyykö siitä manuaali säätö rulla mittarin oikeelta puolen. LCM pitää myös koodata oikein jos on manuaali/automaatti säätö tai muuten jää säädöt toimimatta kokonaan.
                    lisäys joo olihan ne vikakoodit katottu.
                    E34 525i Touring -96 "Iris"
                    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                    E61 530d Touring -04

                    ex. E39 520ia Touring -98
                    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                    ex. E28 520i -82

                    Comment

                    • alumiini
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 163
                      • Lempäälä

                      #11
                      Originally posted by alumiini View Post
                      BMW e39 m57 -01 sedan automaatti facelift
                      Xenon valot (mallia tarvike, jotka vaihdettu alkuperäisten tilalle)

                      Vika tieto katsastuksessa:
                      Ajovalojen automaattinen korkeudensäätö ei toimi

                      Valot ei myöskään "kalibroidu" käynnistettäessä.

                      Inpa vikakoodi:
                      40 thermischer Oelsensor defekt
                      (Miten Öljynlämpöanturi liittyy valoihin?)

                      Korkeuden säätö sensoreiden voltti määrät 0V molemmissa.
                      Voiko olla mahdollista, että molemmat sökönä?

                      Hanskalokeron sulakkeet 16 &41 (5A) tarkastettu) toimii

                      Mekaaniset säädöt toimii.
                      Millä todennäköisyydellä molempien valojen korkeudensäätömoottorit sökönä?

                      Summa summarum:
                      Valomoduli LCMIII vaikuttaisi olevan vian lähde?

                      T: ALu
                      Umpioissa oleville korkeudensäätömoottoreille syötetty virtaa - Ei vaikutusta.
                      Johto irti umpion korekudensäätömoottorista niin inpa antaa vikakoodin
                      ettei saa virtaa.
                      Ts. virta tulee moottoreille, mutta siihen tyssää.
                      (Vanhoja alkuperäisiä facelift umpioita ei enään ole, joten ei pysty tarkastaan niiden toimivuutta (meni projektiksi jollekin innokaalle rakentelijalle (säätötapit ja liimalasit vaihtoon)

                      Mutta miksi nuo anturit ilmoittaa myös virrattomuutta vai olenko käsittänyt tuon toisen liitteeni paikan väärin.
                      Oletin sen olevan noiden akselistossa olevien antureiden signaalitieto.

                      Taitaa olla paras hommata uudet umpiot, joissa korkeudensäätömoottorit valmiina ja kokeilla siten.
                      Jos sen jälkeen ei vieläkään toimi niin uutta valomodulia tai akseliantureita.
                      Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
                      BMW FOREVER

                      Comment

                      • Scitso
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 2816
                        • Kuusankoski

                        #12
                        Eivät suoralla 12v sähköllä taida toimia kun ovat muistaakseni askelmoottoreita... Eikös inpassa ole mahollisuus ajaa säätömoottoreita?
                        E34 525i Touring -96 "Iris"
                        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                        E61 530d Touring -04

                        ex. E39 520ia Touring -98
                        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                        ex. E28 520i -82

                        Comment

                        • alumiini
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2006
                          • 163
                          • Lempäälä

                          #13
                          Originally posted by Scitso View Post
                          Eivät suoralla 12v sähköllä taida toimia kun ovat muistaakseni askelmoottoreita... Eikös inpassa ole mahollisuus ajaa säätömoottoreita?
                          Osaako joku vääntää rautalangasta kuinka INPA:lla tai ISTA/D:llä voi testata nuo valojen askelmoottorit ja akseleiden sensorit?
                          Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
                          BMW FOREVER

                          Comment

                          • alumiini
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2006
                            • 163
                            • Lempäälä

                            #14
                            Originally posted by alumiini View Post
                            Osaako joku vääntää rautalangasta kuinka INPA:lla tai ISTA/D:llä voi testata nuo valojen askelmoottorit ja akseleiden sensorit?
                            Sellainen kysymys tuli mieleen, kun katselin OEM:n sivuilta noita antureita.
                            Madalletussa on eri anturit?
                            Vakiossa:
                            37146784696 +37146784697
                            Madalletussa:
                            37146784697 +37146784697 eli takapään sensori sekä eessä että takana.
                            Tuli meinaan viime vuonna vaihdettua korkeussäädettävä sarja alle samoihin aikoihin, kun valot tuli vaihdettua.
                            Voisko olla, ett sensori ei pääse liikkuun edessä ja/tai takana, josta johtuen ei anna tietoo?
                            Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
                            BMW FOREVER

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9139
                              • Oulu

                              #15
                              Noissa 696- ja 697-loppuisissa antureissa on erona, että toisessa on vain yksi piiri ja toisessa kaksi piiriä. Tuo 2-piirinen pitää olla oik. takana, jos autossa on perän tasonsäätö ja xenonit. Toki tuo 2-piirinen anturi toimii myös 1-piirisen tilalla.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎