Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 lämmityslaitteen moottori hajos... siili vaihdettu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ska
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 30

    e39 lämmityslaitteen moottori hajos... siili vaihdettu

    jee jee, ei puhalla vieläkään, eli malli oli 523 -98... kellään hajua siitä että mikä se etuvastus vaihdettu just äsken, sulakkeet ja releet ok! Megaauton mukaan moottori on ehjä....
    Mitähän vaihtaisi seuraavaksi vai auttaako kuittaus?
    Vinkkejä kiitos
    soittakaa/ vastatkaa, kiire näillä helteillä.
    Simo Jokelainen 040 581 9161
    Last edited by ska; 16-07-2005, 17:59.
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Vaihtaaksesi puhaltimenmoottorin, edellyttää se kyllä kojelaudan ja paljon muunkin purkamista. Ei mikään pikkujuttu, mutta tuskin sieltä moottori on mennyt, vaan tuo "siili". Jos kuitenkin kyse on moottorista, niin laita privaa.

    Comment

    • Keimo
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2032
      • Kekkoslovakia

      #3
      Originally posted by ska
      jee jee, ei puhalla enää, eli malli oli 523 -98... kellään hajua siitä että mikä se etuvastus siellä leftin moottorissa on?!? motonet ainakin myy tällästä: Sisätilan lämmityslaitteen puhaltimen moottori
      E39 Esivastus. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48-8656 84.50 ???

      ja missähän se roottori sijaitsee?!? kun ei viittis purkaa huvikseen kojelautaa pois.. ja mistähän niitä moottoreita sais halvalla?!? osajobbarit huom! soittakaa/ vastatkaa, kiire näillä helteillä.
      Simo Jokelainen 040 581 9161
      Samalla hinnalla saat orkkis-osan esim. Laakkoselta. Kannattaa vertailla noita Motonetin hintoja, kun seim. raitisilmasuodattimet on 6 euroa kalliimmat / kpl

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        ...motonetin "osa" vain on ihan sama orggis kuin Laakkosenkin...

        Comment

        • overboost
          Bimmer Rookie
          • Oct 2004
          • 181
          • E-Suomi

          #5
          Originally posted by Keimo
          Samalla hinnalla saat orkkis-osan esim. Laakkoselta. Kannattaa vertailla noita Motonetin hintoja, kun seim. raitisilmasuodattimet on 6 euroa kalliimmat / kpl
          Motonet-pakettiin kuuluu 2kpl suodattimia.....

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by overboost
            Motonet-pakettiin kuuluu 2kpl suodattimia.....
            Ei vaan taida olla aktiivihiilimallisia?
            E39 528iA

            Comment

            • overboost
              Bimmer Rookie
              • Oct 2004
              • 181
              • E-Suomi

              #7
              Originally posted by TJJ
              Ei vaan taida olla aktiivihiilimallisia?
              Menee vähän OT, mutta... Ihan orkkis-kamaa. Varaosanumerot täsmää ETK:hon, vain Bmw-merkki puuttuu. Ja on aktiivihiili(mustat). Olen itse ostanut sieltä.

              Comment

              • Keimo
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2032
                • Kekkoslovakia

                #8
                Originally posted by overboost
                Menee vähän OT, mutta... Ihan orkkis-kamaa. Varaosanumerot täsmää ETK:hon, vain Bmw-merkki puuttuu. Ja on aktiivihiili(mustat). Olen itse ostanut sieltä.
                "jos 20x27cm tarve 2 kpl" eli kpl hintahan se on. Ja näin totesi myös myyjä kun tiskiltä kysyin.

                Comment

                • ska
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2004
                  • 30

                  #9
                  voihan suodatin, siis se siili ois tsökönä... paljonkohan ne ottais sitten liikkeessä jos ne purkais ja kasais?!? arvioita, vai teenkö soittelukierroksen liikkeisiin...

                  Comment

                  • juster
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 624

                    #10
                    Taisi vakiojäsenillä mennä jutut sivuhöpinöiksi... Tässä on linkki siilin vaihdosta:

                    A site related to the BMW E39 540i 6-Speed. Provides info regarding modifications, a

                    Comment

                    • ska
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2004
                      • 30

                      #11
                      Originally posted by juster
                      Taisi vakiojäsenillä mennä jutut sivuhöpinöiksi... Tässä on linkki siilin vaihdosta:

                      http://www.540i6.com/finalstagereplacement.html
                      ei herranjestas, jos se on noin siistissä ja helpossa paikassa ni herr gott!! KIITOKSIA ERITTÄIN PALJON!..

                      Comment

                      • 525TDS Touring
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 483
                        • Sahalahti

                        #12
                        Originally posted by ska
                        jee jee, ei puhalla enää, eli malli oli 523 -98... kellään hajua siitä että mikä se etuvastus siellä leftin moottorissa on?!? motonet ainakin myy tällästä: Sisätilan lämmityslaitteen puhaltimen moottori
                        E39 Esivastus. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48-8656 84.50 ???

                        ja missähän se roottori sijaitsee?!? kun ei viittis purkaa huvikseen kojelautaa pois.. ja mistähän niitä moottoreita sais halvalla?!? osajobbarit huom! soittakaa/ vastatkaa, kiire näillä helteillä.
                        Simo Jokelainen 040 581 9161
                        Mulla olis toimiva käytetty "siili". Vaihdoin uuden ihan turhaan, kun epäilin vastuksessa olevan vikaa, mutta eipä ollut. Tää siili löytyis Treen läheltä. Hintaa vois olla vaik. 30€.
                        Ex-525TDSa Touring -98
                        Ex-MB E220T CDi -02
                        E61 520D -09
                        F11 518d -16

                        Comment

                        • ska
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2004
                          • 30

                          #13
                          Originally posted by 525TDS Touring
                          Mulla olis toimiva käytetty "siili". Vaihdoin uuden ihan turhaan, kun epäilin vastuksessa olevan vikaa, mutta eipä ollut. Tää siili löytyis Treen läheltä. Hintaa vois olla vaik. 30€.
                          Ei -kele... linkin mukaan vartin homma ja olin just 30minsaa jalkatilassa, ei sieltä midiä löytyny, onkohan joku bradwurstin syöjä ottanu jo se osan pois?!? ja minkä kokonen se palikka siellä on?!? tulostin oikein kuvatkin mutten tajunnu miten se siellä mukames o. ku ei viittis tosissaan tilata viel osaa ennenkuin on käsitys ees missä se on. Ja mikäs sulla oli sitten siinä loppupeleissä jos ei siilin vaihto auttanu?!? jos uskaltaa kysyä?

                          eikä noissa muissakaaan foorumin aiheissa puhuta ku että siihen menee muutama minsa ja se on irti, jollain klipsillä? vai onko se niin näkyvällä paikalla ettei taas nää metsää puilta?
                          Last edited by ska; 10-07-2005, 19:58.

                          Comment

                          • 525TDS Touring
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 483
                            • Sahalahti

                            #14
                            Originally posted by ska
                            Ei -kele... linkin mukaan vartin homma ja olin just 30minsaa jalkatilassa, ei sieltä midiä löytyny, onkohan joku bradwurstin syöjä ottanu jo se osan pois?!? ja minkä kokonen se palikka siellä on?!? tulostin oikein kuvatkin mutten tajunnu miten se siellä mukames o. ku ei viittis tosissaan tilata viel osaa ennenkuin on käsitys ees missä se on. Ja mikäs sulla oli sitten siinä loppupeleissä jos ei siilin vaihto auttanu?!? jos uskaltaa kysyä?
                            No itseasiassa se on viiden minuutin homma. Se on melkein rintapellissä asti ja sen jalkatilan puhallusaukosta vielä eteenpäin ja ylös. Hanskalokeron alta kannattaa vetää se muovilevy pois, pääsee näkeen paremmin. En minäkään sitä ensin löytäny.. Kattelin sitä läppämoottoria ja aattelin että eihän tää oo ollenkaan samanlainen. No sen vaihdoin, kun luulin että kun laittaa lämmöt minimiin niin puhallin menee täysille, mutta ei se toimikkaan sillai. Puhallus menee vaan puoleenväliin. Mersussa kyllä on sellainen toimintaperiaate. Joo se on vain klipsillä kii. Mulla lähti helposti, voi joutua vähän hemputteleen, kun ei sinne sovi kuin yksi käsi.
                            Ex-525TDSa Touring -98
                            Ex-MB E220T CDi -02
                            E61 520D -09
                            F11 518d -16

                            Comment

                            • ska
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2004
                              • 30

                              #15
                              revin juu sen läpän veke ja oon aika varma juu missä se siili on muttei siin mitään klipsiä kyllä oo, http://www.540i6.com/finalstagereplacement.html linkki jeesas kyl mut eipä siinä kerrota miten se repässään irti? varmaan helppoa kun tietää mut ei viittis repiä väkivalloin...
                              uskaltaako vääntää/kääntää repiä kauheesti?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎