M62B44tu ja pidemmän seisotuksen jälkeinen käyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ritariässä
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 3709
    • Raisio

    M62B44tu ja pidemmän seisotuksen jälkeinen käyntihäiriö

    Joo ja ennen kuin kukaan kerkee ehdottaa, menossa vikakoodien lukuun.

    Taustaa, pelannut aiemmat vuodet moottorin puolesta moitteetta. Nyt käynnistetty useamman kuukauden tauon jälkee ja käynnistyksestä lähtien käy ns vajailla pytyllä.

    Akku ladattu muutamaan kertaan ja ei oo muutenkaan vanha. Kone ei rohise, kilise eikä öljyssä näy ylimääräistä ja nestetasot muutenkin ok. Myöskään termostaatin sähköliittimissä ei näy pientäkään jälkeä hapettumista tai nesteestä.

    Tankissa mittarin mukaan Vajaat 50L polttoainetta josta tuoretta 98 noin 30 litraa.

    Tulpat irroitettu ja vaihdettu uusiiin, kaikki tulppakolot rutikuivat

    Oireet mitä silmin nähty, kuljettajan puoleiset tulpat ns nokeentuu. Vaihdettu vanhoja puolia puolelta toiselle, toisia ehjiä puolia
    Käytetty, ei vaikutusta

    Nokka ja kampura-anturit 2-3tkm vanhoja ja bmw logoilla

    Uudet tulpat nokiset kuljettajan puolelta ns heti ja pelkääjän puolelta hyvin vaaleat ja puolien vaihdolla ei vaikutusta.

    Ajettu pieni mutka ( leima vanha ) ei nyi mutta ns rötää pienillä kiekoilla lievästi ja nippanappa käy rynkyttäen tyhjäkäyntiä. Käyntiin lähtee melkein normaalisti, ehkä pikkaisen pidempi sahaus ku aiemmin.

    Vika siis haarakohtainen, onko katit posahtanut käynnistäessä toiselta puolen tukkoon vai jokin johto/anturijuttu joka vaikuttaa 4 sylinteriin.

    Onks kellään sattunut vastaavaa vai ei voi edes yrittää arvailla ilman vikakoodeja?
    Last edited by ritariässä; 17-06-2018, 00:11.
  • ritariässä
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 3709
    • Raisio

    #2
    Missäs kaikkialla maadoituspisteitä konehuoneen sähköillä? Muutamiin puoliin näkyy tulevan ylimääräiset johdot, toisaalla lisää( ? )ja rapsuttelis puhtaaksi ennen kuin matka jatkuu... ei innosta hirveästi ajella jos esim 4-suutinta tuiki ollenkaan bensaa...

    Comment

    • TFV
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 3080
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by ritariässä View Post
      Missäs kaikkialla maadoituspisteitä konehuoneen sähköillä? Muutamiin puoliin näkyy tulevan ylimääräiset johdot, toisaalla lisää( ? )ja rapsuttelis puhtaaksi ennen kuin matka jatkuu... ei innosta hirveästi ajella jos esim 4-suutinta tuiki ollenkaan bensaa...
      Jos sattuu niin, että puolille tarvista. Mulla on kahdeksan ehjää.
      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

      Comment

      • ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3709
        • Raisio

        #4
        2 sarjaa toimivia käytettyjä löytyy. Kolmansia en osta ellet tarjoa uusia OEM alle ebay.de hintojen.

        Comment

        • jakeluvesimies
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2010
          • 2726
          • On the road @ Laplandia

          #5
          1)Suutimet vuotaa tai roiskii epämääräisesti.
          2)Lambda

          Tuskin vikakoodit tuosta muuta antaa kuin misfiret... Tai just ton lambdan.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10946
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by jakeluvesimies View Post
            1)Suutimet vuotaa tai roiskii epämääräisesti.
            2)Lambda

            Tuskin vikakoodit tuosta muuta antaa kuin misfiret... Tai just ton lambdan.
            Onko noille suuttimille mitään muuta tehtävissä kun vaihtaa ne kaksi o-rengasta? Huoltoon noita tuskin kannattaa lähettää kun ~35€/kpl saa uuden bosch suuttimen.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • jakeluvesimies
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2010
              • 2726
              • On the road @ Laplandia

              #7
              Kun ois eilen tienynt.

              Viskasin roskiin näät 4kpl 4-reikäsiä...

              Kannattaa foorumilta kysästä ostoilmolla, ite sain nopeesti ja hyvään hintaan oliko 8kpl 50e.. o-renkaat vaihtaa samalla joo...

              Muistaakseni Joensuussa kokeiltu myös wd-40 huuhtelua...

              Comment

              • TFV
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 3080
                • Nurmijärvi

                #8
                Vitosen kpl. Boschillaiset.
                E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                Comment

                • Muurahainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Kyllä ennemmin syyttäisin vaikka polttoaineen paineita kuin suuttimia.
                  Tuskin siitä montaa puolaakaan on hajonnut kerrasta.

                  Miten vanhaa se 20L vanhaa bensaa oli?

                  Comment

                  • jakeluvesimies
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2010
                    • 2726
                    • On the road @ Laplandia

                    #10
                    Samat paineet luulis olevan molemmin puolin...

                    Comment

                    • Muurahainen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Originally posted by jakeluvesimies View Post
                      Samat paineet luulis olevan molemmin puolin...
                      Niinpä tuon luulisi mutta minulla oli p-paineensäädin rikki m62b44:ssä niin kuskin puolella tulpat olivat huomattavan nokisia verrattuna apparin puoleen.

                      Tuo tosin jo vuosi bensaa imusarjaankin ja m62b44tu ei taida pystyä kyseiseen tapahtumaan.

                      Comment

                      • jakeluvesimies
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2010
                        • 2726
                        • On the road @ Laplandia

                        #12
                        Paras nyt että ritariässä laittaa autonsa kertomaan mikä sitä oikeasti vaivaa

                        Comment

                        • Muurahainen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #13
                          Originally posted by jakeluvesimies View Post
                          Paras nyt että ritariässä laittaa autonsa kertomaan mikä sitä oikeasti vaivaa
                          Joo, tietokoneella voi saada lisää tietoa.

                          Comment

                          • ritariässä
                            BTCF Member
                            • Jan 2006
                            • 3709
                            • Raisio

                            #14
                            Originally posted by jakeluvesimies View Post
                            Paras nyt että ritariässä laittaa autonsa kertomaan mikä sitä oikeasti vaivaa

                            Juurikin näin, mutta sinällään erikoiselta kuulostaa kun osaa valkata just puolet sylintereistä ja sen takia kyssäri tänne jos joku muukin olis yhtä hölmöt oireet kokenut. Varasuuttimetkin olis, mutta taisin viedä pohjoseen jemmaan, joten niistäkään apua.

                            Ke/to jos sais koodien lukasuun.

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3709
                              • Raisio

                              #15
                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Niinpä tuon luulisi mutta minulla oli p-paineensäädin rikki m62b44:ssä niin kuskin puolella tulpat olivat huomattavan nokisia verrattuna apparin puoleen.

                              Tuo tosin jo vuosi bensaa imusarjaankin ja m62b44tu ei taida pystyä kyseiseen tapahtumaan.
                              Kuskinpuolen mustaa mullaki ja bensa ei haise yhtään.

                              Comment

                              Working...
                              X