Joo ja ennen kuin kukaan kerkee ehdottaa, menossa vikakoodien lukuun.
Taustaa, pelannut aiemmat vuodet moottorin puolesta moitteetta. Nyt käynnistetty useamman kuukauden tauon jälkee ja käynnistyksestä lähtien käy ns vajailla pytyllä.
Akku ladattu muutamaan kertaan ja ei oo muutenkaan vanha. Kone ei rohise, kilise eikä öljyssä näy ylimääräistä ja nestetasot muutenkin ok. Myöskään termostaatin sähköliittimissä ei näy pientäkään jälkeä hapettumista tai nesteestä.
Tankissa mittarin mukaan Vajaat 50L polttoainetta josta tuoretta 98 noin 30 litraa.
Tulpat irroitettu ja vaihdettu uusiiin, kaikki tulppakolot rutikuivat
Oireet mitä silmin nähty, kuljettajan puoleiset tulpat ns nokeentuu. Vaihdettu vanhoja puolia puolelta toiselle, toisia ehjiä puolia
Käytetty, ei vaikutusta
Nokka ja kampura-anturit 2-3tkm vanhoja ja bmw logoilla
Uudet tulpat nokiset kuljettajan puolelta ns heti ja pelkääjän puolelta hyvin vaaleat ja puolien vaihdolla ei vaikutusta.
Ajettu pieni mutka ( leima vanha ) ei nyi mutta ns rötää pienillä kiekoilla lievästi ja nippanappa käy rynkyttäen tyhjäkäyntiä. Käyntiin lähtee melkein normaalisti, ehkä pikkaisen pidempi sahaus ku aiemmin.
Vika siis haarakohtainen, onko katit posahtanut käynnistäessä toiselta puolen tukkoon vai jokin johto/anturijuttu joka vaikuttaa 4 sylinteriin.
Onks kellään sattunut vastaavaa vai ei voi edes yrittää arvailla ilman vikakoodeja?
Taustaa, pelannut aiemmat vuodet moottorin puolesta moitteetta. Nyt käynnistetty useamman kuukauden tauon jälkee ja käynnistyksestä lähtien käy ns vajailla pytyllä.
Akku ladattu muutamaan kertaan ja ei oo muutenkaan vanha. Kone ei rohise, kilise eikä öljyssä näy ylimääräistä ja nestetasot muutenkin ok. Myöskään termostaatin sähköliittimissä ei näy pientäkään jälkeä hapettumista tai nesteestä.
Tankissa mittarin mukaan Vajaat 50L polttoainetta josta tuoretta 98 noin 30 litraa.
Tulpat irroitettu ja vaihdettu uusiiin, kaikki tulppakolot rutikuivat
Oireet mitä silmin nähty, kuljettajan puoleiset tulpat ns nokeentuu. Vaihdettu vanhoja puolia puolelta toiselle, toisia ehjiä puolia
Käytetty, ei vaikutusta
Nokka ja kampura-anturit 2-3tkm vanhoja ja bmw logoilla
Uudet tulpat nokiset kuljettajan puolelta ns heti ja pelkääjän puolelta hyvin vaaleat ja puolien vaihdolla ei vaikutusta.
Ajettu pieni mutka ( leima vanha ) ei nyi mutta ns rötää pienillä kiekoilla lievästi ja nippanappa käy rynkyttäen tyhjäkäyntiä. Käyntiin lähtee melkein normaalisti, ehkä pikkaisen pidempi sahaus ku aiemmin.
Vika siis haarakohtainen, onko katit posahtanut käynnistäessä toiselta puolen tukkoon vai jokin johto/anturijuttu joka vaikuttaa 4 sylinteriin.
Onks kellään sattunut vastaavaa vai ei voi edes yrittää arvailla ilman vikakoodeja?
Comment