Olisin semmosta kysynyt kun tuota inpaa oon testaillut niin kuuluisko sen kaasuläpän lukeman näyttää nollaa kun auto on tyhjäkäynnillä? Minulla se näyttää 0.72 lukemaa ja samaa näyttää kyllä sammuksissakin, eikä sitä lukemaa saa sinne maksimiin vaikka kaasu on pohjassa. Voisko tuossa olla kaasuläpän asentotunnistin rikki vaikka ei kyllä anna vikakoodia? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kaasuläppä ongelmaa e39 528
Collapse
X
-
Originally posted by battery_85 View PostOlisin semmosta kysynyt kun tuota inpaa oon testaillut niin kuuluisko sen kaasuläpän lukeman näyttää nollaa kun auto on tyhjäkäynnillä? Minulla se näyttää 0.72 lukemaa ja samaa näyttää kyllä sammuksissakin, eikä sitä lukemaa saa sinne maksimiin vaikka kaasu on pohjassa. Voisko tuossa olla kaasuläpän asentotunnistin rikki vaikka ei kyllä anna vikakoodia? :think
Koitin toisella säätimellä ja seki särisi kans.
-
-
Kaasuläpän potikka kuulostaa olevan ihan ok. Jos min lukema ja maks lukema eivät heittele ja jännite nousee tasaisesti kun kaasua painaa.
Ei sen tarvitse tappiin asti noustakkaan.
Tyhjäkäyntimoottorin kuuluukin surista virrat päällä.
Onko jotain vikaa vai?Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Se kyllä antaa kaasuläpän tunnistimesta vikakoodin, jos se ei pelaa oikein. Tunnistin ei mene ääriasennosta toiseen vaan jää kummastakin päästä vähän vajaaksi. Siksi se ei inpassa näytä nollaa ja 100% esim. Inpan näyttämä on siis suoraan ad-muuntimen mittaama arvo. Ecu kyllä siitä tietää mikä on täysin kiinni ja mikä täysin auki.
Ja kuten sanottu suriseva tk venttiili toimii kuten pitää. Siitäkin tulee vikakoodi jos se ei pelaa oikein.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Kiitos neuvoista niin ei tarvinnu turhaan ostaa sitä anturia
Tuo inpa sanoo että idle on päällä vaikka auto ei ole käynnissä? Tuntuu ettei tuossa autossa ole kaikki tehot tallessa ku on vähän nykivää tuo ajo pienillä kierroksilla ja kuulostaa välillä ettei käy kaikilla.
Imuvuotoja ei pitäs olla ku käytin imusarjan irti ja kävin letkut läpi samalla ku vaihdoin tuon öljysuodattimen jalan tiivisteen.
Comment
-
-
Originally posted by battery_85 View PostKiitos neuvoista niin ei tarvinnu turhaan ostaa sitä anturia
Tuo inpa sanoo että idle on päällä vaikka auto ei ole käynnissä? Tuntuu ettei tuossa autossa ole kaikki tehot tallessa ku on vähän nykivää tuo ajo pienillä kierroksilla ja kuulostaa välillä ettei käy kaikilla.
Imuvuotoja ei pitäs olla ku käytin imusarjan irti ja kävin letkut läpi samalla ku vaihdoin tuon öljysuodattimen jalan tiivisteen.
Tuo idle siis kertoo ettei kaasua ole painettu. Koneen ei tarvitse olla käynnissä sitä varten.
Mitäs livedata kertoo muuten? Onko vikakoodeja?
Comment
-
-
M52 tu moottorina ja vikakoodi 139 eculta? Vai täh?
Nykiminen pikkukierroksilla on monessa ko. koneessa ollu puolista johtuvaa. Setti uusia puolia on korjannu vian, jos ei mitään järkevää vikakoodia ole antanut.Last edited by Pazi88; 18-07-2018, 16:33.
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by battery_85 View PostM52b28 yhellä vanoksella. Joo eli tuolta ikestä kävin lukemassa vikakoodi oli:139 chime_3 oikosulku maahan error freguency:40
Comment
-
-
Originally posted by battery_85 View PostEli tuolta inpasta valihin sen bodyn ja sitte instrument clusterin niin siellä oli tommonen vikakoodi.
Comment
-
-
Ok. Näin hyvä minä oon näitten ohjelmien kanssa
Ei tuolla moottorin puolella ole ku tuo vanos jammed ja sitte livedatassa näytti tuo engine load n.110 ja huutomerkki.
Sitte oli huutomerkki tuossa tyhjäkäyntisäätimen ilmankäytössä ja siinä lukema oli n. 15 joka oli kyllä sama ku ilmamäärämittarin luku.
Comment
-
-
Engine load ja ilmamäärä on normaaleja. Vanos vikakoodi tais aiheuttaa ecun menemisen varaohjelmalle, eli se sun pitää korjata jos haluat koneen pelaamaan oikein. Se vanos harvemmin on oikeesti jumissa, vaan ennemmin tiivisteet falskaa, eikä nokka enään kääntyile oikein. Beisanin tiivistesatsi tilaukseen ja kun sen vaihtaa, katsoo et kaikki on ok ja nokkien ajoituksen tarkistus samalla.
Comment
-
Comment