Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kaasuläppä ongelmaa e39 528

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • battery_85
    Newbiemmer
    • Dec 2013
    • 19
    • Happojärvi

    Kaasuläppä ongelmaa e39 528

    Olisin semmosta kysynyt kun tuota inpaa oon testaillut niin kuuluisko sen kaasuläpän lukeman näyttää nollaa kun auto on tyhjäkäynnillä? Minulla se näyttää 0.72 lukemaa ja samaa näyttää kyllä sammuksissakin, eikä sitä lukemaa saa sinne maksimiin vaikka kaasu on pohjassa. Voisko tuossa olla kaasuläpän asentotunnistin rikki vaikka ei kyllä anna vikakoodia? :think
  • battery_85
    Newbiemmer
    • Dec 2013
    • 19
    • Happojärvi

    #2
    Originally posted by battery_85 View Post
    Olisin semmosta kysynyt kun tuota inpaa oon testaillut niin kuuluisko sen kaasuläpän lukeman näyttää nollaa kun auto on tyhjäkäynnillä? Minulla se näyttää 0.72 lukemaa ja samaa näyttää kyllä sammuksissakin, eikä sitä lukemaa saa sinne maksimiin vaikka kaasu on pohjassa. Voisko tuossa olla kaasuläpän asentotunnistin rikki vaikka ei kyllä anna vikakoodia? :think
    Eikö kenelläkään ole ollu samanlaista häikkää? Niin ja tuo tyhjäkäyntisäädin kanssa särisee ku virrat on autossa päällä.
    Koitin toisella säätimellä ja seki särisi kans.

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #3
      Kaasuläpän potikka kuulostaa olevan ihan ok. Jos min lukema ja maks lukema eivät heittele ja jännite nousee tasaisesti kun kaasua painaa.
      Ei sen tarvitse tappiin asti noustakkaan.

      Tyhjäkäyntimoottorin kuuluukin surista virrat päällä.
      Onko jotain vikaa vai?
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11086
        • Oulu

        #4
        Se kyllä antaa kaasuläpän tunnistimesta vikakoodin, jos se ei pelaa oikein. Tunnistin ei mene ääriasennosta toiseen vaan jää kummastakin päästä vähän vajaaksi. Siksi se ei inpassa näytä nollaa ja 100% esim. Inpan näyttämä on siis suoraan ad-muuntimen mittaama arvo. Ecu kyllä siitä tietää mikä on täysin kiinni ja mikä täysin auki.

        Ja kuten sanottu suriseva tk venttiili toimii kuten pitää. Siitäkin tulee vikakoodi jos se ei pelaa oikein.
        Last edited by Pazi88; 17-07-2018, 21:33. Reason: Hotellit

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • battery_85
          Newbiemmer
          • Dec 2013
          • 19
          • Happojärvi

          #5
          Kiitos neuvoista niin ei tarvinnu turhaan ostaa sitä anturia
          Tuo inpa sanoo että idle on päällä vaikka auto ei ole käynnissä? Tuntuu ettei tuossa autossa ole kaikki tehot tallessa ku on vähän nykivää tuo ajo pienillä kierroksilla ja kuulostaa välillä ettei käy kaikilla.
          Imuvuotoja ei pitäs olla ku käytin imusarjan irti ja kävin letkut läpi samalla ku vaihdoin tuon öljysuodattimen jalan tiivisteen.

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by battery_85 View Post
            Kiitos neuvoista niin ei tarvinnu turhaan ostaa sitä anturia
            Tuo inpa sanoo että idle on päällä vaikka auto ei ole käynnissä? Tuntuu ettei tuossa autossa ole kaikki tehot tallessa ku on vähän nykivää tuo ajo pienillä kierroksilla ja kuulostaa välillä ettei käy kaikilla.
            Imuvuotoja ei pitäs olla ku käytin imusarjan irti ja kävin letkut läpi samalla ku vaihdoin tuon öljysuodattimen jalan tiivisteen.

            Tuo idle siis kertoo ettei kaasua ole painettu. Koneen ei tarvitse olla käynnissä sitä varten.


            Mitäs livedata kertoo muuten? Onko vikakoodeja?

            Comment

            • battery_85
              Newbiemmer
              • Dec 2013
              • 19
              • Happojärvi

              #7
              Engine rougness sylinteri 2 oli 1500-2000 tyhjäkäynnillä muissa normaali, vanos jumittaa vaikka näyttää inpa että menee päälle ku antaa enemmän kaasua? Sitte oli joku 139 chime_3 oikosulku maahan. viittaako tuo 139 chime_3 nyt siis termostaattiin?

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11086
                • Oulu

                #8
                M52 tu moottorina ja vikakoodi 139 eculta? Vai täh?

                Nykiminen pikkukierroksilla on monessa ko. koneessa ollu puolista johtuvaa. Setti uusia puolia on korjannu vian, jos ei mitään järkevää vikakoodia ole antanut.
                Last edited by Pazi88; 18-07-2018, 16:33.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • battery_85
                  Newbiemmer
                  • Dec 2013
                  • 19
                  • Happojärvi

                  #9
                  M52b28 yhellä vanoksella. Joo eli tuolta ikestä kävin lukemassa vikakoodi oli:139 chime_3 oikosulku maahan error freguency:40

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11086
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by battery_85 View Post
                    M52b28 yhellä vanoksella. Joo eli tuolta ikestä kävin lukemassa vikakoodi oli:139 chime_3 oikosulku maahan error freguency:40
                    Onko tuo nyt varmasti ecu:lta? Ihmeellisen kuulonen vikakoodi. Mulla näyttää tulikintataulokko tuolle, et CAN Signal -Tank Level Sensor. Tuplavanoksen vikakoodi siis :think

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • battery_85
                      Newbiemmer
                      • Dec 2013
                      • 19
                      • Happojärvi

                      #11
                      Eli tuolta inpasta valihin sen bodyn ja sitte instrument clusterin niin siellä oli tommonen vikakoodi.
                      Attached Files

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11086
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by battery_85 View Post
                        Eli tuolta inpasta valihin sen bodyn ja sitte instrument clusterin niin siellä oli tommonen vikakoodi.
                        Instrument cluster on mittaristo. Ei moottorinohjaus. Sun pitää lukea moottorinohjaukselta ne vikakoodit.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • battery_85
                          Newbiemmer
                          • Dec 2013
                          • 19
                          • Happojärvi

                          #13
                          Ok. Näin hyvä minä oon näitten ohjelmien kanssa
                          Ei tuolla moottorin puolella ole ku tuo vanos jammed ja sitte livedatassa näytti tuo engine load n.110 ja huutomerkki.
                          Sitte oli huutomerkki tuossa tyhjäkäyntisäätimen ilmankäytössä ja siinä lukema oli n. 15 joka oli kyllä sama ku ilmamäärämittarin luku.

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            #14
                            Pitäskö se vanos vaikka korjata jos siitä koodia tulee?
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11086
                              • Oulu

                              #15
                              Engine load ja ilmamäärä on normaaleja. Vanos vikakoodi tais aiheuttaa ecun menemisen varaohjelmalle, eli se sun pitää korjata jos haluat koneen pelaamaan oikein. Se vanos harvemmin on oikeesti jumissa, vaan ennemmin tiivisteet falskaa, eikä nokka enään kääntyile oikein. Beisanin tiivistesatsi tilaukseen ja kun sen vaihtaa, katsoo et kaikki on ok ja nokkien ajoituksen tarkistus samalla.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎