Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 m52b25TU kansipahvi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11185
    • Oulu

    #31
    Nuo helicoilit on kyllä vähän huono ratkaisu alulohkon kannenpulttien kierteiden korjaukseen. Mulla on hyllyssä montakin lohkoa mitkä ei oo toiminu helicoilella korjattuna. Timesertit taas tuntuu toimivan paljon paremmin. Niissä on ihan yhtäpuuta se kierre istukka, joka sitten vielä levitetään paikalleen jotta se ankkuroituu sinne.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • pera8x
      Bimmer Rookie
      • Jan 2015
      • 158
      • tampere

      #32
      Originally posted by Pazi88 View Post
      Nuo helicoilit on kyllä vähän huono ratkaisu alulohkon kannenpulttien kierteiden korjaukseen. Mulla on hyllyssä montakin lohkoa mitkä ei oo toiminu helicoilella korjattuna. Timesertit taas tuntuu toimivan paljon paremmin. Niissä on ihan yhtäpuuta se kierre istukka, joka sitten vielä levitetään paikalleen jotta se ankkuroituu sinne.



      juu, voi hyvin olla, ettei helicoili vaan toimi tuossa. en oo moottoreihin laitellut helicoileja, kun johonkin mopon moottoreihin. niissä se toimi ihan ok, vaikka on alumiinia koko kone. mutta eihän noita oikein voi verrata.


      helicoilin etuja taitaa olla sen kapeus. se on jonkun verran kapeempi, kun tollanen umpijööti. eli jos on tilanpuutetta kierteen lähellä, niin sillon helicoili on varteenotettava vaihtoehto. siis muihin, kun moottoreihin. ihan yleisellä tasolla. auton moottori ja varsinkin kannen pultit, kun tulee vielä niin tolkuttoman tiukkaan momenttiin, niin siinä on kovilla sekä alumiinijenka, että helicoili jenka.


      kokeilematta ja tuntematta asiaa sen tarkemmin väittäisin, että helicoili pitää paremmin, kun orkkis alumiinissa oleva jenka. ellei siellä sitten ole alunperin jotain valmista kierreinserttiä tms. alumiinijenkahan ei ole järin kestävä vs teräsjenka. siihenhän sen helicoilin toiminta myöskin perustuu. se tekee tavallaan alumiiniin pykälää isomman jengan, joten pultin vetovoimat ei ole niin suuret siihen alumiiniin. mutta, kun en ole koskaan kokeillut auton alumiinilohkoon tuota, niin en oikein osaa sanoa juuta, enkä jaata. voin vain arvailla ja veikkailla.:think

      Comment

      • pera8x
        Bimmer Rookie
        • Jan 2015
        • 158
        • tampere

        #33
        yks perusmuotonen kyssäri. teitö muuten puristuspainemittauksen kaasupohjassa? noista lukemista päätellen jossain on vikaa, teki mittauksen sitten kaasu pohjassa, tai ei. tuo kaasun painaminen vain vaikuttaa noihin lukemiin, muttei se aiheuta keskenään heittoa pyttyjen välillä. ilman kaasua jää lukemat vaan pienemmiksi, mitä ne oikeasti on.


        kokeilitko jo naftalla tms. että valskaako venttiilit? tai onko mäntiä otettu irti? kiinnostaa, että mitä tälle motille on lopulta käynyt ja missä se oikea syypää puristusten puuttumiseen on. jos mitään selkeetä vikaa ei löydy, niin se taitaa mennä noiden kierteiden piikkiin.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎