Announcement

Collapse
No announcement yet.

-97 528 tehoton ja laatikko outo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • m5bimmeri
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2011
    • 250
    • Suomi

    -97 528 tehoton ja laatikko outo?

    Eli auto käyttäytyy seuraavanlaisesti. Käy nätisti ja lähtee hyvin käyntiin, mutta jos käy pidemmän aikaa paikallaan niin tyhjäkäynti rupeaa vähän ontumaan. En tiedä liittyykö samaan mutta auto on tehoton, pienillä kierroksilla pintakaasulla vääntää hyvin ja toimii mutta kun polkee niin ei menen mihinkään muistuttaa 1.6l corollaa. Kiihtyy kuitenkin pienellä painalluksella normaalisti 120kmh motarivauhtiin ja menee nykimättä, mutta jos painaa kaasun pohjaan niin kickdown heittää pienempää mutta on tehoton ja vähän nykii kiihdytäessä. Auto ostettu tänään joten ei ole tutkittu vielä, ei herjaile mitään eikä polta kojetaulussa valoja on vaan tehtoton. Villi veikkaus, ilmamassamittari, lambda/t?

    Sitten laatikon (automaatti) toiminta. Alle puolen kaasun kiihdytyksessä vaihtaa kaikki vaihteet isommalle asti, mutta jos lähtee pienellä vaihteella kiihdyttämään (kaasu pohjassa) jää huutamaan eikä vaihda isompaa. Mutta kun käyttää manuaalilla ja vaihtaa +isommalle ja takaisin D:lle niin pysyy isoin vaihde päällä. Samoin jos vauhdissa käyttää kickdownia niin vaihtaa sen jälkeen isommalle kyllä. Ainoastaan jos vaikka paikaltaan lähtee kiihdyttämään niin ei vaihda isompaa jos ei käytä manuaalin kautta. Mulla ole kerran samanlainen 528 jossa sama vika mutta ei muistaakseni selvinnyt koskaan mikä vaivasi. Tuohon ekaan käymisoireeseen lukaistaan huomenna vikakoodit jos sieltä näkyisi jotain, mutta tuo loota on outo juttu?
    Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Oletko koittanut miten pitkään odottaa vaihteen vaihtumista?

    Hetken laatikko roikottaakin pienempää ennen isommalle vaihtoa odotellessaan tuleeko lisää tossua vai ei.

    Comment

    • m5bimmeri
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2011
      • 250
      • Suomi

      #3
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Oletko koittanut miten pitkään odottaa vaihteen vaihtumista?

      Hetken laatikko roikottaakin pienempää ennen isommalle vaihtoa odotellessaan tuleeko lisää tossua vai ei.
      On koitettu ei vaihda...
      Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16406
        • Leppävirta

        #4
        No minkäs kokoiset renkaat auton alla etu/taka-akselilla?
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E32 Diamantscwharz 750iL '94

        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11186
          • Oulu

          #5
          Koneen käytös kuullostaa rikkinäiseltä nokan anturilta. Tai voi olla kampurankin anturi. Vikakoodit lukemalla varmistuu ja oem siemens anturilla korjaantuu.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • m5bimmeri
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2011
            • 250
            • Suomi

            #6
            Originally posted by Haju69 View Post
            No minkäs kokoiset renkaat auton alla etu/taka-akselilla?
            Perhana tuo täytyy tarkistaa, nyt muistinkin että aiemmin oli juuri renkaiden koosta puhetta. Eli bemari mittaa minkä matkan renkaat pyörähtää yhdellä kierroksella, ja jos etu ja takarenkaat pyörii eri matkan sekoaa laatikko. Näin muistelisin, olenko oikeassa?
            Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

            Comment

            • m5bimmeri
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2011
              • 250
              • Suomi

              #7
              Originally posted by Pazi88 View Post
              Koneen käytös kuullostaa rikkinäiseltä nokan anturilta. Tai voi olla kampurankin anturi. Vikakoodit lukemalla varmistuu ja oem siemens anturilla korjaantuu.
              Joo saattaa olla jompi kumpi tai molemmat, tänään lukaistaan koodit.
              Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

              Comment

              • m5bimmeri
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2011
                • 250
                • Suomi

                #8
                Kampparin asentotunnistin siellä herjasi, mistä kannattaa hankkia edullisimmin?

                Ja siihen vaihtamisongelmaan niin renkaat on saman kokoiset edessä ja takana. Mutta se ei oireile samalla tavalla mitä yksi mikä mulla on ollut. Eli se edellinen ei vaihtanut koskaan suurinta vaihdetta muuten kuin manuaalin kautta, tämä vaihtaa suurimman rauhallisesti kiihdyttäessä.
                Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

                Comment

                • ritariässä
                  BTCF Member
                  • Jan 2006
                  • 3670
                  • Raisio

                  #9
                  Kerrotko vielä rengaskoot mikä alla, niin ei jää rengaspuolelle epäilyksiä ja voidaan sulkea kokonaan pois.

                  Comment

                  • m5bimmeri
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2011
                    • 250
                    • Suomi

                    #10
                    Originally posted by ritariässä View Post
                    Kerrotko vielä rengaskoot mikä alla, niin ei jää rengaspuolelle epäilyksiä ja voidaan sulkea kokonaan pois.
                    Molemmat 235x45x17"
                    Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

                    Comment

                    • m5bimmeri
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2011
                      • 250
                      • Suomi

                      #11
                      Eikö kukaan tiedä mikä tuota laatikkoa vaivaa, tänään mittasin etu ja takapyörien halkaisijan ja 2mm oli edessä pienemmät renkaat, voiko se muka vaikuttaa? Nyt olen ajellut ja laatikko toimii seuraavasti.

                      Eli liikkeelle lähdettäessä normaalisti vaihtaa kaikki vaihteet, mutta kun ajan vaikka motarilla 100kmh ja painan kaasua niin että vaihtaa pykälän pienemmälle ei vaihda enää takaisin vaikka päästää kaasun pois kokonaan, isommalle saa vain käyttämällä manuaalilla ja painamalla + päin. Sama jos painaa kaasun pohjaan niin että heittää pienimmälle mahdolliselle vaihteelle, jää huutamaan 6000rpm eikä vaihda suuremmalle vaikka vauhtia on 100kmh.
                      Silloin kun kone kiljuu ja vaihdan manuaalille näyttää että on 5 vaihde päällä vaikka on 3, kerran kun käyttää + päin niin silloin näyttää kyllä pienemmän vaihteen mittaristossa ja aina kun kepistä vaihtaa niin vaihtuu myös numero suuremmaksi.

                      Öljyt on vaihdettu huoltokirjan mukaan viime vuonna, pitääkö tuo laatikko jotenkin nollata tai jotain. Että osaa olla ärsyttävä ja miten mulle sattuu toinen 528 jossa sama vika?!?
                      Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

                      Comment

                      • pera8x
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2015
                        • 158
                        • tampere

                        #12
                        en tuosta laatikosta teidä oikeastaan yhtään mitään, enkä pemareista muutenkaan paljoa, mutta ymmärtääkseni tuon lootan voi jotenkin nollata. adaptaatio, tai joku sellanen. mitä ikinä sitten tarkottaakaan. sen voi tehdä ilmeisesti ihan inpalla, ettei tarvita mitään sen suurempaa koodaustaitoa. ja noita inpoja on varmaan ympäri suomea joka kylässä ja kunnassa. pistä ostoilmotus tuosta operaatiosta, niin kyllä joku tulee tutkimaan sitä toosan toimintaa ja tekee sen nollauksen.


                        en tiedä mikä laatikko tossa sulla on, mutta ainakin omasta laatikosta näkee aika paljon kaikennäköstä inpalla. ja ne vikakoodit tietty sun muut perustoiminnot. ei varmaan paria kymppiä enempää maksa, kun joku ne tutkasee ja nollaa.

                        Comment

                        • m5bimmeri
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2011
                          • 250
                          • Suomi

                          #13
                          Kumpa löytyisikin jostain joku kuka ymmärtää näistä bemarin laatikoista jotain, ei löytynyt edelliseenkään apua ja muistaakseni myin sen lootavikaisena pois.
                          Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

                          Comment

                          • Tuukkaw
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2015
                            • 745
                            • Tre

                            #14
                            Vikakoodit lukuun lootasta niin voi jotain selvitä. Öljymäärän tarkistus ei olisi myös pahitteeksi. Ja kun kerran öljyt on vaihdettu niin onhan sinne laitettu oikeat öljyt? Hyvin todennäköisesti laatikko on sen verran jo rikki ettei pienellä remontilla selviä. Itse vaihtaisin laatikon ennemin kuin alkaisin korjaamaan. Noita kolmeysin vaihteistoja luulis löytyvän suht edullisesti. Paljonko autolla on ajettu?
                            61 Ford
                            79 HD

                            Comment

                            • m5bimmeri
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2011
                              • 250
                              • Suomi

                              #15
                              Originally posted by Tuukkaw View Post
                              Vikakoodit lukuun lootasta niin voi jotain selvitä. Öljymäärän tarkistus ei olisi myös pahitteeksi. Ja kun kerran öljyt on vaihdettu niin onhan sinne laitettu oikeat öljyt? Hyvin todennäköisesti laatikko on sen verran jo rikki ettei pienellä remontilla selviä. Itse vaihtaisin laatikon ennemin kuin alkaisin korjaamaan. Noita kolmeysin vaihteistoja luulis löytyvän suht edullisesti. Paljonko autolla on ajettu?
                              248tkm ajettu ja en usko että itse laatikko on hajalla, ei pidä mitään ääntä ja vaihtaa pehmeästi. Manuaalina toimii normaalisti ja normaali ajossa myös, ainoa on tuo kovemmassa vauhdissa kickdawnin jälkeen ei palaa isommalle vaihteelle kuin hiljentämällä. Ei hajua mitkä öljyt siellä on. Missähän sen laatikon voisi nollata, täällä on myös tietäjiä mutta ei saa käsiin millään?

                              Muuten eikö tuossa laatikossa ole mittatikkua ollenkaan eli auto ylös ja tarkistus jostain propusta?
                              Lueskelin Googlen kautta automaatin ongelmista, ja yhdessä ketjussa viallinen abs anturi oli aiheuttanut lootassa vastaavia ongelmia. Eikö viallinen abs anturi polta valoa kojetaulussa, vaatiiko vikakoodien luvun?
                              Last edited by m5bimmeri; 21-10-2018, 08:34.
                              Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎