Auto ylös suoraan, käyntiin, vaihteet läpi ja sitten P päälle. Vaihteiston öljypohja pitää olla reilusti kädenlämpöinen (30-50 C astetta) ja täyttöproppu auki. Öljyä pitää lirua pikkaisen ulos. Moottori siis käy koko homman ajan. Täyttö- ja tyhjennysproput on sitten luultavasti todella tiukassa, kannattaa katsoa että avain menee varmasti pohjaan asti. 
-97 528 tehoton ja laatikko outo?
Collapse
X
-
-
Esim. INPA:lla voi nollata. Riippuu miten se ABS anturi on rikki. Jos sieltä tulee kuitenkin jotain signaalia, niin ei välttämättä tule vikakoodia, joten ei valokaan syty.Originally posted by m5bimmeri View PostMissähän sen laatikon voisi nollata,
Yhdessä ketjussa viallinen abs anturi oli aiheuttanut lootassa vastaavia ongelmia. Eikö viallinen abs anturi polta valoa kojetaulussa,e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Löytyykö läheltä eteläsuomea joku kenellä impa, voitaisiin lukaista ne koodit lootasta. Sehän menee sitten arpomiseksi jos siinä abs anturissa on vika, yksi kerrallaan vaihtoon ja minun tuurilla joko se on viimeinen tai sitten vika ei ollut siinä.Originally posted by HTK12 View PostEsim. INPA:lla voi nollata. Riippuu miten se ABS anturi on rikki. Jos sieltä tulee kuitenkin jotain signaalia, niin ei välttämättä tule vikakoodia, joten ei valokaan syty.Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
Comment
-
Käytä KahvimaanAutossa. Ei montaa kymppiä maksa nollaus ja öljyjen tarkistus. Korjaamo on erikoistunut mersuihin mutta siellä on töissä pari kolme bemareihin erikoistunutta asentaja/harrastajaa joilta homma luonnistuu. Käytin omaa käyttöautoa siellä aikoinaan jonkin verran. Hyvä palvelu ja kohtuullinen ryöstö.Originally posted by m5bimmeri View PostLöytyykö läheltä eteläsuomea joku kenellä impa, voitaisiin lukaista ne koodit lootasta. Sehän menee sitten arpomiseksi jos siinä abs anturissa on vika, yksi kerrallaan vaihtoon ja minun tuurilla joko se on viimeinen tai sitten vika ei ollut siinä.
Comment
-
Ettei kuitenkin näytä DS ja kun keppiä tökkii M ja valittu vaihde?Originally posted by m5bimmeri View PostSilloin kun kone kiljuu ja vaihdan manuaalille näyttää että on 5 vaihde päällä vaikka on 3, kerran kun käyttää + päin niin silloin näyttää kyllä pienemmän vaihteen mittaristossa ja aina kun kepistä vaihtaa niin vaihtuu myös numero suuremmaksi.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
Kiitos vinkistä.Originally posted by BMW525Xda View PostKäytä KahvimaanAutossa. Ei montaa kymppiä maksa nollaus ja öljyjen tarkistus. Korjaamo on erikoistunut mersuihin mutta siellä on töissä pari kolme bemareihin erikoistunutta asentaja/harrastajaa joilta homma luonnistuu. Käytin omaa käyttöautoa siellä aikoinaan jonkin verran. Hyvä palvelu ja kohtuullinen ryöstö.
https://www.kahvimaanauto.fiKöyhä ja BMW, huono yhtälö...
Comment
-
Jaa saattaa olla myös S-kirjain täytyy tarkistaa. S-kirjain se oli kun laittoi lasit päähän, mutta auto edelleen tehoton vaikka se kampiakselin asentotunnistin on vaihdettu. Eli se vika ei korjaantunut vaikka toinen vika korjaantui. Nykii kiihdyttäessä, sellainen menee ei mene koko ajan. Joku kiusaa mutta vikakoodeissa ei ole mitään, tulppia en ole itse vaihtanut, huoltokirjassa kuitenkin merkintä tulppien vaihdosta noin vuosi sitten. Herjaako ilmamassamittari jos viallinen, nokka-akselin asentotunnistin ainakin herjaisi. Liittyy varmaan samaan koska aina saa sahata käyntiin, lähtee sillalailla pyty kerrallaan aivan kuin joku suutin/suuttimet vuotaisi mutta bensa ei kuitenkaan haise ja tekee sitä kuumana heti sammutuksen jälkeen ja kylmänä myös.Originally posted by kalevik View PostEttei kuitenkin näytä DS ja kun keppiä tökkii M ja valittu vaihde?
Ei arvauksia enää, ärsyttävä vika...:(Last edited by m5bimmeri; 30-10-2018, 06:11.Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
Comment
-
Onko kukaan koskaan tullut ajatelleeksi, että näissä tapauksissa vika vois löytyä laatikon suunniltakin? Mulla on ollu pitkään jo tämä tehottomuus alakierroksilla ja aaltomainen kiihtyvyys ylemillä kierroksilla. Moottori alkaa olla tutkittu ja läpikäyty ja vikaa ei vaan löydy.
Sitten kerran tuli puheeksi ja yksi puolituttu "bemari mies- asentaja" väläytti, kun selitin oireet, että varma laatikko vika. :thinkE61 525xda -08
Comment
Comment