Announcement

Collapse
No announcement yet.

-97 528 tehoton ja laatikko outo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petterihi
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2015
    • 623
    • Kerava

    #16
    Auto ylös suoraan, käyntiin, vaihteet läpi ja sitten P päälle. Vaihteiston öljypohja pitää olla reilusti kädenlämpöinen (30-50 C astetta) ja täyttöproppu auki. Öljyä pitää lirua pikkaisen ulos. Moottori siis käy koko homman ajan. Täyttö- ja tyhjennysproput on sitten luultavasti todella tiukassa, kannattaa katsoa että avain menee varmasti pohjaan asti.

    Last edited by petterihi; 21-10-2018, 08:48.
    E39 523iA Touring -00
    --
    E39 523 osia edullisesti
    Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

    Comment

    • m5bimmeri
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2011
      • 250
      • Suomi

      #17
      Missähän sen laatikon voisi nollata,
      Yhdessä ketjussa viallinen abs anturi oli aiheuttanut lootassa vastaavia ongelmia. Eikö viallinen abs anturi polta valoa kojetaulussa,
      Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by m5bimmeri View Post
        Missähän sen laatikon voisi nollata,
        Yhdessä ketjussa viallinen abs anturi oli aiheuttanut lootassa vastaavia ongelmia. Eikö viallinen abs anturi polta valoa kojetaulussa,
        Esim. INPA:lla voi nollata. Riippuu miten se ABS anturi on rikki. Jos sieltä tulee kuitenkin jotain signaalia, niin ei välttämättä tule vikakoodia, joten ei valokaan syty.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • m5bimmeri
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2011
          • 250
          • Suomi

          #19
          Originally posted by HTK12 View Post
          Esim. INPA:lla voi nollata. Riippuu miten se ABS anturi on rikki. Jos sieltä tulee kuitenkin jotain signaalia, niin ei välttämättä tule vikakoodia, joten ei valokaan syty.
          Löytyykö läheltä eteläsuomea joku kenellä impa, voitaisiin lukaista ne koodit lootasta. Sehän menee sitten arpomiseksi jos siinä abs anturissa on vika, yksi kerrallaan vaihtoon ja minun tuurilla joko se on viimeinen tai sitten vika ei ollut siinä.
          Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #20
            Originally posted by m5bimmeri View Post
            Löytyykö läheltä eteläsuomea joku kenellä impa, voitaisiin lukaista ne koodit lootasta. Sehän menee sitten arpomiseksi jos siinä abs anturissa on vika, yksi kerrallaan vaihtoon ja minun tuurilla joko se on viimeinen tai sitten vika ei ollut siinä.
            Käytä KahvimaanAutossa. Ei montaa kymppiä maksa nollaus ja öljyjen tarkistus. Korjaamo on erikoistunut mersuihin mutta siellä on töissä pari kolme bemareihin erikoistunutta asentaja/harrastajaa joilta homma luonnistuu. Käytin omaa käyttöautoa siellä aikoinaan jonkin verran. Hyvä palvelu ja kohtuullinen ryöstö.

            Comment

            • kalevik
              BTCF Member
              • Apr 2009
              • 958
              • Salo

              #21
              Originally posted by m5bimmeri View Post
              Silloin kun kone kiljuu ja vaihdan manuaalille näyttää että on 5 vaihde päällä vaikka on 3, kerran kun käyttää + päin niin silloin näyttää kyllä pienemmän vaihteen mittaristossa ja aina kun kepistä vaihtaa niin vaihtuu myös numero suuremmaksi.
              Ettei kuitenkin näytä DS ja kun keppiä tökkii M ja valittu vaihde?
              E61 525i, Suzuki VS1400
              Exät: Jaana, Susanna, Maija

              Comment

              • m5bimmeri
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2011
                • 250
                • Suomi

                #22
                Originally posted by BMW525Xda View Post
                Käytä KahvimaanAutossa. Ei montaa kymppiä maksa nollaus ja öljyjen tarkistus. Korjaamo on erikoistunut mersuihin mutta siellä on töissä pari kolme bemareihin erikoistunutta asentaja/harrastajaa joilta homma luonnistuu. Käytin omaa käyttöautoa siellä aikoinaan jonkin verran. Hyvä palvelu ja kohtuullinen ryöstö.

                https://www.kahvimaanauto.fi
                Kiitos vinkistä.
                Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

                Comment

                • m5bimmeri
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2011
                  • 250
                  • Suomi

                  #23
                  Originally posted by kalevik View Post
                  Ettei kuitenkin näytä DS ja kun keppiä tökkii M ja valittu vaihde?
                  Jaa saattaa olla myös S-kirjain täytyy tarkistaa. S-kirjain se oli kun laittoi lasit päähän, mutta auto edelleen tehoton vaikka se kampiakselin asentotunnistin on vaihdettu. Eli se vika ei korjaantunut vaikka toinen vika korjaantui. Nykii kiihdyttäessä, sellainen menee ei mene koko ajan. Joku kiusaa mutta vikakoodeissa ei ole mitään, tulppia en ole itse vaihtanut, huoltokirjassa kuitenkin merkintä tulppien vaihdosta noin vuosi sitten. Herjaako ilmamassamittari jos viallinen, nokka-akselin asentotunnistin ainakin herjaisi. Liittyy varmaan samaan koska aina saa sahata käyntiin, lähtee sillalailla pyty kerrallaan aivan kuin joku suutin/suuttimet vuotaisi mutta bensa ei kuitenkaan haise ja tekee sitä kuumana heti sammutuksen jälkeen ja kylmänä myös.

                  Ei arvauksia enää, ärsyttävä vika...:(
                  Last edited by m5bimmeri; 30-10-2018, 05:11.
                  Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

                  Comment

                  • m5bimmeri
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2011
                    • 250
                    • Suomi

                    #24
                    Homma ohi minun osalta, kaveri halusi auton ja myin sen pois eilen. Jos jotain selviää niin voin postata tänne.
                    Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

                    Comment

                    • Purtsi123
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1011
                      • Kuopio

                      #25
                      Onko kukaan koskaan tullut ajatelleeksi, että näissä tapauksissa vika vois löytyä laatikon suunniltakin? Mulla on ollu pitkään jo tämä tehottomuus alakierroksilla ja aaltomainen kiihtyvyys ylemillä kierroksilla. Moottori alkaa olla tutkittu ja läpikäyty ja vikaa ei vaan löydy.

                      Sitten kerran tuli puheeksi ja yksi puolituttu "bemari mies- asentaja" väläytti, kun selitin oireet, että varma laatikko vika. :think
                      E61 525xda -08

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎