memebuy23buy

Kampiakselin asentoanturi Motonet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10946
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by m5bimmeri View Post
    Minusta se on outoa jos on identtisesti kaksi samaa osaa ja eri hinta, siis molemmissa sama osanumero ja merkki sama silti hintaeroa 40€. Mutta meillä on eri käsitykset kaikilla.
    Edelleenkään ne osat ei välttämättä ole identtiset, vaikka ne näyttäisikin siltä. Alkuperäinen yleensä täyttää tiukemmat vaatimukset kun se tarvike. Eli siinä on voitu sisällä käyttää parempia osia. Voivat ja usein näyttävätkin ulospäin samalta. Aivan kuten jarrulevyt, voivat näyttää täysin samalta, silti materiaalissa voi olla suuriakin eroja. Hintakin toki eri.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • kalevik
      BTCF Member
      • Apr 2009
      • 959
      • Salo

      #17
      Originally posted by HTK12 View Post
      Edelleenkään ne osat ei välttämättä ole identtiset, vaikka ne näyttäisikin siltä. Alkuperäinen yleensä täyttää tiukemmat vaatimukset kun se tarvike. Eli siinä on voitu sisällä käyttää parempia osia. Voivat ja usein näyttävätkin ulospäin samalta. Aivan kuten jarrulevyt, voivat näyttää täysin samalta, silti materiaalissa voi olla suuriakin eroja. Hintakin toki eri.
      Ei 'alkuperäisen' korkeampi hinta ole perusteltavissa sillä että se olisi jotenkin laadukkaampi.
      Kun anturi menee rikki ensimmäisen kerran, se on nimenomaan alkuperäisosa joka hajoaa.

      Jarrulevyistä tietää jo asentaessaan, että jossain vaiheessa ne on vaihdettava uusiin, maksoi niistä sitten mitä tahansa. Eli kuluva osa, toisin kuin joku anturi, jonka pitäisi olla ikuinen.
      E61 525i, Suzuki VS1400
      Exät: Jaana, Susanna, Maija

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10946
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by kalevik View Post
        Ei 'alkuperäisen' korkeampi hinta ole perusteltavissa sillä että se olisi jotenkin laadukkaampi.
        Kun anturi menee rikki ensimmäisen kerran, se on nimenomaan alkuperäisosa joka hajoaa.

        Jarrulevyistä tietää jo asentaessaan, että jossain vaiheessa ne on vaihdettava uusiin, maksoi niistä sitten mitä tahansa. Eli kuluva osa, toisin kuin joku anturi, jonka pitäisi olla ikuinen.
        Miten niin hinta ei ole perusteltavissa sillä, että osa täyttäisi tiukemmat laatuvaatimukset ja täten olisi laadukkaampi? Aivan sama mitä tuotetaan, niin mitä tiukemmat laatuvaatimukset sen korkeampi hinta. Ei rajoitu mitenkään auton osiin, vaan koskee ihan kaikkea teollista tuotantoa. Toki se väljemmilläkin laatuvaatimuksilla oleva osa voi toimia yhtä hyvin, kun kohdalle sattuu hyvä yksilö. M52 anturi on tunnetusti hieman huono ratkaisu teknisesti, siksi siihen monet on vaihtaneet tilalle M54 anturia. Aika harvassa taitaa olla ne autot, joissa kaikki anturit on ikuisia. Autossa anturit altistuu tärinälle, koskeudelle, kemikaaleille jne. Toki joissakin autossa kaikki anturit voi olla alkuperäisiä, mutta riittävän iso otanta kun otetaan, niin eiköhän jokaisesta automallista joku anturi ole joskus jouduttu vaihtamaan.

        Esim VVT kun testasi jarrulevyjä, niin jotkut tarvikkeet oli huokoisempia, eli mahdollisesti kuluvat nopeammin. Kyllähän sillä kulumisnopeudella on merkitystä aivan kuten renkaissakin. Mitä toinen osa kestää tuplasti kilometrejä, niin silloin se tulee halvemmaksi vaikka hintaa sillä olisi 50% enemmän. Samaan muottiin voidaan laittaa eri seokset asiakkaan vaatimuksien mukaan. BMW osilla voi olla kovemmat laatuvaatimukset kun tarvikke osalla. Näitä eroja ei silmällä pysty näkemään, joten osa näyttää samalta, vaikka se todellisuudessa ole. Se kuinka iso ero on osassa X on mahdoton sanoa ilman laboratorio kokeita ja riittävän isoa eräkokoa.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • pera8x
          Bimmer Rookie
          • Jan 2015
          • 158
          • tampere

          #19
          Originally posted by HTK12 View Post
          Miten niin hinta ei ole perusteltavissa sillä, että osa täyttäisi tiukemmat laatuvaatimukset ja täten olisi laadukkaampi? Aivan sama mitä tuotetaan, niin mitä tiukemmat laatuvaatimukset sen korkeampi hinta. Ei rajoitu mitenkään auton osiin, vaan koskee ihan kaikkea teollista tuotantoa. Toki se väljemmilläkin laatuvaatimuksilla oleva osa voi toimia yhtä hyvin, kun kohdalle sattuu hyvä yksilö. M52 anturi on tunnetusti hieman huono ratkaisu teknisesti, siksi siihen monet on vaihtaneet tilalle M54 anturia. Aika harvassa taitaa olla ne autot, joissa kaikki anturit on ikuisia. Autossa anturit altistuu tärinälle, koskeudelle, kemikaaleille jne. Toki joissakin autossa kaikki anturit voi olla alkuperäisiä, mutta riittävän iso otanta kun otetaan, niin eiköhän jokaisesta automallista joku anturi ole joskus jouduttu vaihtamaan.

          Esim VVT kun testasi jarrulevyjä, niin jotkut tarvikkeet oli huokoisempia, eli mahdollisesti kuluvat nopeammin. Kyllähän sillä kulumisnopeudella on merkitystä aivan kuten renkaissakin. Mitä toinen osa kestää tuplasti kilometrejä, niin silloin se tulee halvemmaksi vaikka hintaa sillä olisi 50% enemmän. Samaan muottiin voidaan laittaa eri seokset asiakkaan vaatimuksien mukaan. BMW osilla voi olla kovemmat laatuvaatimukset kun tarvikke osalla. Näitä eroja ei silmällä pysty näkemään, joten osa näyttää samalta, vaikka se todellisuudessa ole. Se kuinka iso ero on osassa X on mahdoton sanoa ilman laboratorio kokeita ja riittävän isoa eräkokoa.



          prikulleen samaa mieltä. esim. audi on tehnyt huonoja diesel moottoreita jotain vuoden 2000 jälkeen, tai jotain siinä main. nokka-akselit kuluu 1,9 litrasista, 2 litrasista ja 2,5 litrasista turbodieseleistä. orkkisnokka-akaselia kyllä saa, mutta se on yhtä paska, kun se mikä siellä moottorissa on ollutkin, koska se on orkkis. tarvikkeena, tai onko se sitten aftermarket osana, saa sitten parempaa, eli kestävämpää nokka-akselia. joskus noinkin päin.


          mutta yleisestiottaen kyllä orkkis osat on parempia, kun tarvikeosat. jos nyt verrataan vaikka boschin osia ja kiinalaisia kopiotarvike osia. esim. antureita ja muita sähköosia, niin kyllähän ne saksalaiset ja saksassa suunnitellut orkkis bossit on aika laadukkaita verrattuna niihin kiinalaisiin kaikista halvimpiin osiin. jos nyt ajatellaan näitä vanhoja autoja. esim. yksi oma kulkine on vuoden 1988 mersu. siinä on vaikka kuinka ja paljon boschin osaa. ja se toimii. auto vain toimii ja pelittää. itse en ole siihen sähkösia vaihtanut ainuttakaan ja auto on ollut mulla monta vuotta. liekkö kiinalainen tarvike osa sitten niin kestävä, että kestäisi esim. noin 30 vuotta? tuskin. jos se kiinalainen osa on yhtä hyvä, kun se saksalainen laatuosakin, niin siinä kohtaa kannattaa jo lähtökohtasesti ostaa heti se kiinalainen autokin. säästää huomattavan summan rahaa, kun ei tartte ostaa saksalaista ylihintasta autoa. kiinalaisen auton saa ihan murto-osalla siitä hinnasta, mitä saksalainen auto maksaa. tai mitä näitä halpoja autoja nyt on. vaikka joku dacia. ei se ole kiinalainen, mutta halpatuotanko peli kuitenkin. saa kaikki nelivedot ja kaikki samaan rahaan, sekä se laatu on taatusti yhtä hyvää, kun saksalaisessa.. not.

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #20
            Ne osat voi olla täysin samat ja 40€ hintaero syntyy myyntiportaassa. Kaikki tietää että sama osa maksaa marmorilla yleensä aina 30-50% enemmän kuin harakirissä.

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10114
              • KVLA

              #21
              Originally posted by BMW525Xda View Post
              Ne osat voi olla täysin samat ja 40€ hintaero syntyy myyntiportaassa. Kaikki tietää että sama osa maksaa marmorilla yleensä aina 30-50% enemmän kuin harakirissä.
              Näin.

              Originally posted by m5bimmeri View Post
              No merkillistä kuitenkin että identtisesti kaksi samaa tuotetta ja toinen 40€ halvempi?
              Ja edelleen niitä antureita ei valmista Bmw,vaan joku sähkökomponentti valmistaja. Vaikka siinä anturissa olisikin Bemarin logo.

              Comment

              • pera8x
                Bimmer Rookie
                • Jan 2015
                • 158
                • tampere

                #22
                Originally posted by BMW525Xda View Post
                Ne osat voi olla täysin samat ja 40€ hintaero syntyy myyntiportaassa. Kaikki tietää että sama osa maksaa marmorilla yleensä aina 30-50% enemmän kuin harakirissä.



                tottahan tuokin. annan vähän omia mietteitäni asiasta. jokainen toki saa olla sitämieltä, mitä itse haluaa ja saa ostella mitä haluaa ja toimia kuinka haluaa. onneksi on vapaus valita.





                mutta jos vertaillaan esim. motonetin osia. yleensä siellä myydään orkkista vastaavaa ja sitten halvempaa versioo. se halvempi versio on selkeesti erilainen ja ihan syystäkin halvempi. vaikka ihan perus kulutusosissa, kuten nivelissä. ei tollanen tarvike raidetangonpää kestä kun vuoden, tai pari ja taas on vaihdon tarpeessa. kun laatuosa voi hyvinkin kestää vaikka 10 vuotta. kyllä niissä osissa vain on eroja. puhumattajaan, jos tilaa jostain ebaysta tietämättä edes kuka on osan valmistaja. sieltä voi saada hyvinkin halvalla "käypäsiä" osia. mutta niiden laatu on jotain ihan muuta, kun mitä originaali osilla on. joskus oli joku dokumenttikin noista halvoista kopio-osista. jotain jarrupalojakin oli tehty, kitkapinta mistä lie lehmänpaskasta puristamalla. ymmärrätte varmaan pointin?


                mitä tuohon säästämiseen tulee, niin toisinaan se kalliimpi osa tulee lopulta halvemmaksi. varsinkin, jos itse ei autoa osaa ropata ja käyttää korjaamolla. sillon ei kannata ostaa niitä halvimpia osia. 10e raidetangon pää ja korjaamo vaihtaa sitä puolituntia. tuntivelotuksella 80e/tunti. tekee yhteensä siis 50 euroa tuon osan vaihdolla. osa kestää kaksi vuotta ja taas saa mennä korjaamolle. jos olisi sillon ekalla kertaa vaihtanut heti alkuperäseen, tai alkuperäistä vastaavaan osaan, niin se kestäisi vaikka 5 vuotta. sama asennustyö 40e + osan hinta 30e. yhteensä 70e. mutta tuo osa kestää sen viisi-kymmenen vuotta, joten vähän pidemmällä tähtäimellä tulee halvemmaksi ostaa se kalliimpi, parempi osa.


                ihan kokemuksen ja niin sanotusti kantapään kautta olen jotain oppinut noistakin asioista. toki, joskus saattaa saada ihan käypäsiäkin osia halpaan hintaan, vaikka sieltä ebaysta. ei se ole automaatio, että aina saa halvalla pelkkää paskaa. mutta se on yleistys, yleensä saa halvalla halpaa paskaa. ja se pitää aika hyvin paikkansa. jarrujaosia, tai niveliä ja puslia en ainakaan ostaisi niitä halvimpia. on oma hommansa vaihtaa ne osat, joten on parempi ostaa kerrasta sitten hyvä, niin ei tartte joka leimalle vaihdella osia. ja mikä tärkeintä, niin auto toimii ja on mukava ajaakkin, kun kaikki toimii. eikä lonksu sieltä täältä ja vetele miten sattuu.


                onhan tuo ihan yleisesti tiedossa oleva asia, että vaikka työkaluja, tai ihan melkein mitä tahansa myydään laadukkaina ja sitten myydään halpoina romuina. joskus ne halvat työkalutkin toimii, mutta yleensä ne ei ole kovin hääppösiä. mielummin teen remonttia kamasan työkaluilla, kun jollain tarjoustalon kiinalaisella vitosen hylsysarjalla.. saa hommat tehtyä loppuun saakka, eikä hylsyt halkeile, tai avaimet väänny, tai katkea yms.



                mutta, jokainen tekee tyylillään. saahan sitä ostella aina niitä halvimpiakin juttuja ja ostella sitten lisää, kun edelliset menee rikki ja jatkaa samaa rataa vaikka maailman tappiin saakka. itse en siihen lähtökohtaisesti lähde. mielummin ne paremmat hilut ja aika paljon harvemmin sitten tarttee vaihdella niitä, kun ei ne mene rikkikään oikein millään.

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  #23
                  Originally posted by pera8x View Post
                  tottahan tuokin. annan vähän omia mietteitäni asiasta. jokainen toki saa olla sitämieltä, mitä itse haluaa ja saa ostella mitä haluaa ja toimia kuinka haluaa. onneksi on vapaus valita.

                  mutta jos vertaillaan esim. motonetin osia. yleensä siellä myydään orkkista vastaavaa ja sitten halvempaa versioo. se halvempi versio on selkeesti erilainen ja ihan syystäkin halvempi.
                  Motonet mm. myy kahta osaa alkuperäisen tilalle OEM osaa vastaava ja tarvike.
                  Ainakin itseni ostamat OEM osaa vastaavat ovat olleet joka kerta merkkituote, mm. viimeksi ostin norsunkärsän (n57 ilmansuodatin) joka oem vastaavana oli Bosch merkkinen. Tarvike olisi ollut niissä kelta/vihreissä paketeissa. Otan aina motonetistä oem vastaavan ja senkin vain jos on merkkituote.
                  Myönnän etten kyllä edes kysynyt norsunkärsän hintaa marmorilta koska Bosch vaikuttaa kohtuulliselta merkkituotteelta, valmistaa kuitenkin paljon osia autoihin.

                  Comment

                  • _Bäri_
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2014
                    • 935
                    • Turku

                    #24
                    Eipä tuo oem vastaava oo mikään standardi. Aika usein on tullu motonetissa ja fixuksessa hasardia kun ottanut oem vastaavan tuotteen. Jos antureissa lukee bosch, siemens yms niin voisin ostaakki. Muuten jättäisin hyllyyn.
                    G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                    Ex:
                    E61 535dA -05
                    E91 320dA -06
                    E53 X5 3.0dA - 03
                    E39 535iA -01
                    E39 520i -97
                    E39 530dA - 00

                    Comment

                    • kalevik
                      BTCF Member
                      • Apr 2009
                      • 959
                      • Salo

                      #25
                      Kiinnosti sitten niin paljon tämäkin asia, että tilasin aeromotorssilta halvimman mahdollisen M54 nokan anturin ja avasin sen.

                      Click image for larger version

Name:	anturi_2.jpg
Views:	1
Size:	65.0 KB
ID:	4836911

                      Komponentit + kytkentä ihan ok, mutta kasaus todella luokattoman huono. Selvästi käsin kasattu (juotettu) ja jollain millä lie uudenvuodentinalla.

                      Korttia ei tarvinnut erikseen irroittaa, vaan lähti kylmäjuotoksista kevyesti kitkuttamalla. Nämä siis oikeassa reunassa olevat 3 liitosta johtoon.

                      On kyllä ihme asenne kiinalaisilla? tai ketkä tuon sitten on tehneetkin. Melkein samalla panoksella olisi syntynyt laadukkaampikin tuote.
                      E61 525i, Suzuki VS1400
                      Exät: Jaana, Susanna, Maija

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        #26
                        Originally posted by kalevik View Post
                        Kiinnosti sitten niin paljon tämäkin asia, että tilasin aeromotorssilta halvimman mahdollisen M54 nokan anturin ja avasin sen.

                        [ATTACH]151508[/ATTACH]

                        Komponentit + kytkentä ihan ok, mutta kasaus todella luokattoman huono. Selvästi käsin kasattu (juotettu) ja jollain millä lie uudenvuodentinalla.

                        Korttia ei tarvinnut erikseen irroittaa, vaan lähti kylmäjuotoksista kevyesti kitkuttamalla. Nämä siis oikeassa reunassa olevat 3 liitosta johtoon.

                        On kyllä ihme asenne kiinalaisilla? tai ketkä tuon sitten on tehneetkin. Melkein samalla panoksella olisi syntynyt laadukkaampikin tuote.
                        Noi juotokset
                        Itsekin kolvia yli 5v ammatikseen lämmittänyt ja pakko sanoa, ettei edes kovimmassa krapulassa saanut tollasta aikaan
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        Working...
                        X