Originally posted by thebluenile
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Valot kuntoon
Collapse
X
-
Kiitos vaan kaikille. Näillä ohjeilla on helppo edetä.
Löysin seuraavan klipin, jos jotakuta kiinnostaa:
Tämäkin aika hyvä. Ohjeet pleksin kiillotukseenkin tässä. Oliskohan noin helppoa?
Last edited by thebluenile; 24-11-2018, 23:06.
Comment
-
-
Nuo AUTOKIn vastaavat on 40 egee pari. Jos siis oikein ymmärsin...
Originally posted by tansju View PostJuurikin tuohon tapaan tuo päivitys käy. Ja aikaisempaan kysymykseen, jos valosi ovat faceliftit niin sitten tästä linkistä löytyy sopiva projektori: https://www.retrofitlab.com/en/aharo...-design-1.html
Joten tuohon vaan vertaamaan
Comment
-
-
Rapsuttelin nuo umpiot kuntoon vkl aikana omastakin.
Samalla reseptillä mitä jo edellä mainittu.
Reilu 400tkm ajetut umpiot on jo melko surullisessa kunnossa
Orkkis projektoreista oli kromit hilseilleet irti
Orkkis ja autoki vierekkäin. Laitoin nyt vain ne punaiset kumit projektorin toiselle puolelle. Vähän periaatteessa jäi syvemmälle mitä orkkis mutta tuo linssi on vähän eri mallinen.
Lopputulos on kyllä kaiken vaivan arvoinen
Pitkiin tuli ledit mutta niistä jätin vielä johdot irti kun pitää opetella ncs:n käyttöä että saa välkkymiset pois.
Ledien sovitteille piti tässä tapauksessa ihan pikkusen näyttää puukkoa että ne sai sopimaan paikalleen.
Valotehoa tuli mukavasti lisää ja nyt on jopa lähivalotkin millä jotain näkee.
Hintaa koko projektille tuli nelisen sataa sisältäen perusjuttujen lisäksi uudet xenon polttimot ja yhden ballastin. Aikaa meni kyllä ihan koko sunnuntaiE61 535d -04
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostKyllä ainakin noi mun listaamat adapterit menee paikalleen ihan sellaisenaan, kun hoksaa miten ne kasataan. BMW Scannerilla onnistuu toi valojen vilkkumisen poisto helpoiten ja naurettavan helppo onkin käyttää verrattuna NCS:ään.
Ja minulla tuonne jäi selvä reikä tuonne adapterin ja polttimon muovien väliin, tuohon kohtaan minne tuo H7-kannan sakara tulee. Laitoin tiivistesilikonia ettei mene pölyä umpion sisälle.
Miten kohdistit polttimon umpioon nähden? Sehän kiertyy vinoon jos sen kiinnityksen kääntää ihan loppuun asti.
Vielä nuo on asentamatta... Pitää myös vaihtaa tuo H7-liitin suoraa BMW:n liittimeen sopivaksi. Toki sen saa noilla lampukannoillakin tehtyä, mutta tulisi siistimpi noin.
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostKyllä ainakin noi mun listaamat adapterit menee paikalleen ihan sellaisenaan, kun hoksaa miten ne kasataan. BMW Scannerilla onnistuu toi valojen vilkkumisen poisto helpoiten ja naurettavan helppo onkin käyttää verrattuna NCS:ään.
Bmw scanner varmaan helpompi mutta kun ei tähän hätään ole ja halua oppia käyttämään tuota ncs:ää on niin tuollaisilla pikkuhommilla helppo harjotellaE61 535d -04
Comment
-
-
Ei niissä periaatteessa ole kuin yksi vaihtoehto. Led-polttimoiden mukana tuleva adapteri ja erikseen tilattu H7 adapteri tulee sisäkkäin. H7 adapteri ei mene valorunkoon kuin yhdessä asennossa ja polttimoiden adapterissa on tappi reunassa mikä määrittää sen kohdan suhteessa H7 adapteriin. Kun adapterit on paikallaan, niin sisemmässä adapterissa on urat ylhäällä ja alhaalla mihin itse polttimo pyöräytetään paikalleen. Voi sitten päättää, asentaako polttimon niin, että polttimolta lähtevä johto osoittaa ylös tai alas. Kuitenkin ledit on itse umpiossa osoittamassa kello 3 ja 9. Eikä noista tarvinut mitään sahailla tai viilailla.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMinulla ne vakiona menisi puoleen väliin klo 3-4 ja 9-10 kohtia. Ja se jo muuttaa hiukan valokuviota, joka toki muutenkaan ei ole samanlainen kuin H7-polttimolla.
Comment
-
-
Originally posted by Hezman View PostLedistä lähtee kaksi "valo kiilaa". Valojen saaminen hyvään säätöön on moninverroin tarkempaa touhua normi polttimoihin verrattuna.
Mutta eikö tuossa olisi parempi 3-osainen led-polttimo? Siis jos sen vaan saisi tarkasti kohdalleen syvyyssuunnassa. Nythän valokuvio on leveä mutta valon pistemäisyys (ja luultavasti kantama) väheni.
Noita LED H7-polttimoitakin olisi paljon ohuempia kuin nuo, tiedä sitten miten ne toimisi.
Comment
-
-
Nyt kun tarkemmin tutkin, niin nuo AliExpressin H7-ledithän ovat auki siitä LED:ien piirilevyn juuresta. Joten polttimon puhallin työntää kaiken moottoritilan pölyn umpion sisälle. Ei ole hyvä ratkaisu E39:ssä... Toiminee paremmin autossa jossa polttimot ovat erillisen pölysuojan takana.
Taidan liimata nuokin reiät tukkoon. Kuumenee kyllä enemmän, mutta minulla pitkät ovat hyvin lyhyesti käytössä...
Comment
-
-
Nyt saapui Autoki ZY P6 LED-polttimot, 55W, 5000K. Eipä oikein vakuuta noihin selvästi halvempiin verrattuna. Paksumpi rakenne, jossa vastakkaiset ledit kauempana toisistaan = suuri ero H7-polttimon rakenteeseen. Valokuviossa paljon enemmän hajasäteilyä. Polttimot vie 5A virtaa ja kuumenee aika rajusti jo lyhyessä ajassa. Kirkkaus ei ole mitenkään merkittävästi suurempi kuin noilla halvemmilla, jotka vie 2,5A virtaa eikä kuumene läheskään noin paljon.
Jokohan minun LED-innostus oli tässä ja laitan taas xenonit lyhyille ja nuo halpis-LED:it pitkille...
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostNyt saapui Autoki ZY P6 LED-polttimot, 55W, 5000K. Eipä oikein vakuuta noihin selvästi halvempiin verrattuna. Paksumpi rakenne, jossa vastakkaiset ledit kauempana toisistaan = suuri ero H7-polttimon rakenteeseen. Valokuviossa paljon enemmän hajasäteilyä. Polttimot vie 5A virtaa ja kuumenee aika rajusti jo lyhyessä ajassa. Kirkkaus ei ole mitenkään merkittävästi suurempi kuin noilla halvemmilla, jotka vie 2,5A virtaa eikä kuumene läheskään noin paljon.
Jokohan minun LED-innostus oli tässä ja laitan taas xenonit lyhyille ja nuo halpis-LED:it pitkille...
Mitä niiden kestoo tulee niin toimivat moitteetta omistushistorian loppuun. Oli käytössä noin pari vuotta, ympäri vuoden, ajovalot aina päällä ajettaessa.
Sinänsä pieni lämpeäminen ei mikään ongelma.
Jos viittit niin vertaa normi haloogeeniin lämpötiloja.?
Onko lämpötiloissa eroa paljonkin?
Comment
-
Comment