Announcement

Collapse
No announcement yet.

540 Geysir

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tarke
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 73
    • Ikaalinen

    540 Geysir

    Nimi kuvastaa ongelmaa. Vaihdoin termostaatin koneeseen ja nyt on ongelmana että moottorin lämmettyä alkaa puhaltamaan ilmausruuvista pirusti höyryä ja paisuntasäiliöstä ruuttaa nesteet pihalle. Ylävesiletku tuntuu tyhjältä. Lopulta kun sammuttaa niin paisuntasäiliö tyhjenee murinan saattelemana eikä sisällekään puhalla lämmintä :think
    Mikäs anturi siinä termarin kotelossa oikein on?
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    #2
    Ootko ilmannu koneen kunnolla? Se ilmaantuu melkein itsekseen jos sähköinen kiertovesipumppu toimii.

    Se on sähköisen termostaatin liitin joka siinä kotelossa.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • tarke
      Bimmer Rookie
      • Jan 2009
      • 73
      • Ikaalinen

      #3
      Originally posted by bemmeri View Post
      Ootko ilmannu koneen kunnolla? Se ilmaantuu melkein itsekseen jos sähköinen kiertovesipumppu toimii.

      Se on sähköisen termostaatin liitin joka siinä kotelossa.
      Missäs kaikkialla niitä ilmaruuveja on? Tuon jäähdyttäjässä olevan hiffasin. Aiemmin kun oli kennot pois paikoiltaan ei ollut ongelmia mutta nyt vasta.

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        #4
        Originally posted by tarke View Post
        Missäs kaikkialla niitä ilmaruuveja on? Tuon jäähdyttäjässä olevan hiffasin. Aiemmin kun oli kennot pois paikoiltaan ei ollut ongelmia mutta nyt vasta.
        Ei kai siinä muita ole kuin se paisuntasäiliössä oleva. Tehdaswebastollisessa taitaa olla yksi ilmausnippa siellä jarrunestesäiliön vieressä.

        Tarkoitin kunnon ilmaamisella, että sieltä on saatu/tullu kaikki ilma pois.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • _Bäri_
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2014
          • 923
          • Turku

          #5
          Noi ei ilmaannu millään vartin käyttämisellä. Mulla meni kolme päivää ennen kun lopetti nesteen syömisen. Ajelin siis normaalisti arkiajot ja katselin koko ajan että on nestettä säiliössä.
          G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

          Ex:
          E61 535dA -05
          E91 320dA -06
          E53 X5 3.0dA - 03
          E39 535iA -01
          E39 520i -97
          E39 530dA - 00

          Comment

          • tarke
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 73
            • Ikaalinen

            #6
            Se vaan hämmästyttää kun se puhaltaa ihan hulluna pihalle ja ylävesiletku tuntuu tyhjältä eli termari ei aukeaisi.

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8257
              • Järvikylä (Nakkila)

              #7
              Originally posted by tarke View Post
              Se vaan hämmästyttää kun se puhaltaa ihan hulluna pihalle ja ylävesiletku tuntuu tyhjältä eli termari ei aukeaisi.
              Niin täyttäessä järjestelmää se paisari täytyy täyttää aivan piripintaan tai mieluummin pullopatentilla vielä korkeammalle että vesi nousee ylävesiletkuun.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • _Bäri_
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2014
                • 923
                • Turku

                #8
                Ootko lämpöjä mittaillut?
                G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                Ex:
                E61 535dA -05
                E91 320dA -06
                E53 X5 3.0dA - 03
                E39 535iA -01
                E39 520i -97
                E39 530dA - 00

                Comment

                • tarke
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2009
                  • 73
                  • Ikaalinen

                  #9
                  Mittari näytti normaalia.

                  Comment

                  • tarke
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2009
                    • 73
                    • Ikaalinen

                    #10
                    Originally posted by peto2 View Post
                    Niin täyttäessä järjestelmää se paisari täytyy täyttää aivan piripintaan tai mieluummin pullopatentilla vielä korkeammalle että vesi nousee ylävesiletkuun.
                    Mulla oli reilu litranen pullo siinä ja kovasti pisti pihalle ja kun sammutti niin nesteet valui kuin viemäriin.

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Toimiva termostaattikin on yli 100asteinen joten jos järjestelmässä ei ole korkkia niin kiehuuhan se ulos.

                      Nesteet siis kylmään koneeseen virrat päällä niin ilmautuu lähes itsestään. Lenkin ja jäähtymisen jälkeen tarkistaa että nestettä on tarpeeksi.

                      M6X on helppo kone täyttää / ilmata.

                      Comment

                      • duuk
                        Moderator
                        • Dec 2006
                        • 10501
                        • Saaressa

                        #12
                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Toimiva termostaattikin on yli 100asteinen joten jos järjestelmässä ei ole korkkia niin kiehuuhan se ulos.

                        Nesteet siis kylmään koneeseen virrat päällä niin ilmautuu lähes itsestään. Lenkin ja jäähtymisen jälkeen tarkistaa että nestettä on tarpeeksi.


                        M6X on helppo kone täyttää / ilmata.
                        Tämä

                        Pitää mielessä että korkkia ei availla kuin aamulla kun pata on varmasti kylmä. Tälläsen ohjeen ite joskus sain niin ei ollut ongelmia.

                        duke's garage:
                        Suzuki R50
                        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                        S38 S54 S62

                        instagram: _duuk

                        Comment

                        • mikkomaa
                          BTCF Member
                          • Apr 2007
                          • 336
                          • Tuusula

                          #13
                          Nesteitä kun aluksi lisää huollon jälkeen niin käyttää vähän aikaa, pullo patentilla tai ilman mutta niin että nestettä on yläpintaan asti. Sammuttaa hetkeksi ja neste painuu alas,lisää täyttöä ja uudestaan. Sisä lämmitys päällä. Itse kun sain "ilmattua" niin viikon jälkeen joutui lisäämään ja toisen kerran toisen mokoman jälkeen. Sen jälkeen kaikki ok! Helppoa mutta vaatii hieman aikaa!

                          Comment

                          • gedu
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2011
                            • 94
                            • Helsinki

                            #14
                            Ne kerrat kun on tullut aukastua järjestelmä joko tahattomasti tai tahallisesti niin kyllä sen on saanut heti ekalla kiekalla täytettyä lopullisesti.

                            Ensin virrat päällä täysi huurteenpoisto päällä täytellään järjestelmää. Kun ei enää ota lisää nestettä käynnistetään kone, imasee yleensä pikkaisen lisää. Sitten pari ryntäytystä (ei yleensä ota lisää siltikään). Sitten ajolenkille ja lämpöä huoltomenusta tarkkaillen, että voi avata ilman korkin ilman naamalle sylkäsyä.
                            Most likely, you will end up agreeing with "Life's a Bitch, then you end up marrying one"

                            -01 E39 540iA touring
                            Ex -94 E34 540iA touring

                            Comment

                            • Scitso
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 2816
                              • Kuusankoski

                              #15
                              Onhan siellä ehjä o-rengas siinä ilmausruuvissa ja ehjä ruuvi, muutan kerran ollu huono ilmausruuvi ni ampuu siitä pihalle nesteet ku lämpenee.
                              E34 525i Touring -96 "Iris"
                              E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                              E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                              E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                              E61 530d Touring -04

                              ex. E39 520ia Touring -98
                              ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                              ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                              ex. E28 520i -82

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎