Announcement

Collapse
No announcement yet.

525d -01 M57 Nykii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39 M57D25
    Bimmer Rookie
    • Nov 2018
    • 32
    • Kajaani

    525d -01 M57 Nykii

    Nyt on jonkun aikaa ollut ongelmana että tyhjäkäynti seilaa välillä ja ajaessä saattaa esiintyä nykimistä 1400-1800 kierroksen välissä,

    ei ole jatkuvaa.


    Mistä vikaa etsimään?
  • MOH85
    Bimmer Fanatic
    • May 2009
    • 241
    • Rauma

    #2
    Railanturin liitin, tai pikemminkin ne pinnit siellä.. Tää ainakin oli omassa M57 ongelmana samanlaisessa viassa..
    e39 530dA 1999.

    Comment

    • E39 M57D25
      Bimmer Rookie
      • Nov 2018
      • 32
      • Kajaani

      #3
      Kiitos vinkistä!
      onko millainen homma vaihtaa vai kuinka korjasit?







      Originally posted by MOH85 View Post
      Railanturin liitin, tai pikemminkin ne pinnit siellä.. Tää ainakin oli omassa M57 ongelmana samanlaisessa viassa..

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4595
        • Tampere

        #4
        Originally posted by E39 M57D25 View Post
        Kiitos vinkistä!
        onko millainen homma vaihtaa vai kuinka korjasit?
        Liittimen pystyy purkamaan ja ne pelkät pinnit pystyy vaihtamaan.

        Varaosanro pinneille 12 52 1 433 217 ja niitä menee kolme. Jos epäilyttää onnistuminen niin kannattaa ottaa ylimääräinen sitten valmiiksi.

        Muistaakseni nuolen kohdalta pitää päästä painamaan tuo väkänen alas että liittimen saa purettua.
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • MOH85
          Bimmer Fanatic
          • May 2009
          • 241
          • Rauma

          #5
          Juuri näin.. Ite tilasin myös liittimen niin oli helpompi katkaista johdot ja laittaa uudet pinnit uuteen liittimeen. Mutta ihan mikä tuntuu helpolta. Ite en purkanut sieltä mitään edestä joten tila on aika ahdas. Mutta rauhassa niin onnistuu kyllä.. Itse liittimen varaosanumero: 12512247472

          Ja jos haluaa vialle varmistuksen niin kun tyhjäkäynti on huonoa meet ja painat sitä liitintä sieltä tulipellin luota. Jos tyhjäkäynti muuttuu eli tasoittuu vika on todella pinneissä.. Ite kattelin salavalikon kautta et tyhjäkäynti selaili 730-760rpm ja kun liittimen painoi pohjaan / muljasi sitä siellä tyhjäkäynti tasoittui aika tarkkaan 750rpm..

          Originally posted by fraatti View Post
          Liittimen pystyy purkamaan ja ne pelkät pinnit pystyy vaihtamaan.

          Varaosanro pinneille 12 52 1 433 217 ja niitä menee kolme. Jos epäilyttää onnistuminen niin kannattaa ottaa ylimääräinen sitten valmiiksi.

          Muistaakseni nuolen kohdalta pitää päästä painamaan tuo väkänen alas että liittimen saa purettua.
          Last edited by MOH85; 09-05-2019, 23:04.
          e39 530dA 1999.

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9138
            • Oulu

            #6
            Originally posted by fraatti View Post
            Liittimen pystyy purkamaan ja ne pelkät pinnit pystyy vaihtamaan.

            Varaosanro pinneille 12 52 1 433 217 ja niitä menee kolme. Jos epäilyttää onnistuminen niin kannattaa ottaa ylimääräinen sitten valmiiksi.
            Tämä pinni ei sovi, se on uudempiin M57N/N2-koneisiin.

            Kysyjän M57:aan oikea pinni on 12512247474.

            Pinnit saa irti, kun liittimen naamapuolelta painaa neuloilla/liuskoilla lukituskynnet alas ja pakittaa pinnin liitinrungosta.

            Itse operaatioon saa lisätilaa, kun purkaa irti raikkarikotelot, ilmaputket ja tulipellin keskeltä muovipaneelin.

            Last edited by Clavurion; 10-05-2019, 00:19.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4595
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Clavurion View Post
              Tämä pinni ei sovi, se on uudempiin M57N/N2-koneisiin.
              Hyvä huomio

              Tosin omassa autossa saaga ei loppunut pinnien vaihtoon vaan samaa oiretta siellä on vieläkin vaikkakin lievempänä. Saattaapi olla että myös itse anturin nastoihin tulee jotain kosketushäikkää. Kaikki mahdolliset puhdistusaineet on jo kokeiltu joten seuraavana ainut vaihtoehto lienee uusia itse anturi sekä vaikka varmuudeksi vielä pinnitkin.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • E39 M57D25
                Bimmer Rookie
                • Nov 2018
                • 32
                • Kajaani

                #8
                Missähän kohti tämä anturi sijaitsee? vääntäkää nyt rautalangasta

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9138
                  • Oulu

                  #9
                  Jakotukin takapäässä. (Kuvassa imusarja poistettuna)

                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • E39 M57D25
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2018
                    • 32
                    • Kajaani

                    #10
                    Kiitos



                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Jakotukin takapäässä. (Kuvassa imusarja poistettuna)

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎