Eli aamulla menin autolle ja koitin käynnistää ja ei jaksanut käynnistyä akku melkein tyhjä, laitoin toisen akun ajoin duuniin ja lähdössä himaan sama juttu toisella akulla, missähän vois olla vika että purkaa virrat, mistä lähteä etsimään vikaa? ja mikään valo tai näyttö ei ole jäänyt palamaan tai päälle. onko näissä ollut jotain tämmöstä yleensä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 535 M62 1998 virran purku
Collapse
X
-
Originally posted by Muurahainen View PostVeikataan että ei lataa kunnolla jos menee päivässä noin tyhjäksi.
Jos sinulla on kunnossa olevat akut niin muuten ilmoittaisi tuollaisessa tyhjenemisestä jo savumerkein.E39 535i M62 1998
Comment
-
-
Kyllä se mulla vaan tyhjensi. Ja syyksi paljastu puhaltimen siili. Välillä meni 12 tuntia että akku tyhjeni ja joskus riitti 6 tuntia. Siilen vaihdon jälkeen ei oo ongelmaa ollu.G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S
Ex:
E61 535dA -05
E91 320dA -06
E53 X5 3.0dA - 03
E39 535iA -01
E39 520i -97
E39 530dA - 00
Comment
-
-
Originally posted by _Bäri_ View PostKyllä se mulla vaan tyhjensi. Ja syyksi paljastu puhaltimen siili. Välillä meni 12 tuntia että akku tyhjeni ja joskus riitti 6 tuntia. Siilen vaihdon jälkeen ei oo ongelmaa ollu.
Tuossa on palanut virtaa sinne siiliin, ei pelkästään siihen että auto ei ole torkussa.
edit: Alkaa tuossa olla siililläkin lämmin jos tyhjentää täyden akun kun sieltä vajaan pari sataa wattia tulee lämpöä.Last edited by Muurahainen; 03-05-2019, 11:41.
Comment
-
-
Originally posted by _Bäri_ View PostOotko kattonu että menee varmasti unille?E39 535i M62 1998
Comment
-
-
Joo eli nyt tyhjentänyt koko ajan akun aamulla ei virtaa, ja tänään siirsin autoa ja piti siirtää heti miten uudestaan ja siihen ei mennyt kun max minuutti edellisestä käynnistyksestä niin akku tyhjä, joten mikä tyhjentää akun saman tien. Laturissa ei vikaa, laturi uusi, ja akku tosiaan 100 A.E39 535i M62 1998
Comment
-
-
Originally posted by DarkWarder65 View PostJoo eli nyt tyhjentänyt koko ajan akun aamulla ei virtaa, ja tänään siirsin autoa ja piti siirtää heti miten uudestaan ja siihen ei mennyt kun max minuutti edellisestä käynnistyksestä niin akku tyhjä, joten mikä tyhjentää akun saman tien. Laturissa ei vikaa, laturi uusi, ja akku tosiaan 100 A.
Jos se akku on monia kertaa purettu ihan tyhjäksi, niin itse veikkaisin akun olevan nyt vaihtokunnossa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJos akku on täyteen ladattu, niin 100Ah akkua et minuutissa tyhjennä. Sellaisilla virroilla savu nousisi ihan varmasti. Jos nyt mietitään, että haluat purkaa esim. 50Ah minuutissa, niin virta on silloin 3000A (100Ah normi akut antaa yleensä 800-1000A ulos maksimissaan hetkellisesti). Jos heti siirtämisen jälkeen ei enää lähde uudestaan käyntiin, niin siinä on pari vaihtoehtoa 1)akku ei ollut täynnä ennen siirtoa 2)akku on valmis (lyijyakut ei kestä tyhjäksi purkamista kunnolla, joten äkkiä saa uudenkin akun pilalle) 3) laturi ei toimi.
Jos se akku on monia kertaa purettu ihan tyhjäksi, niin itse veikkaisin akun olevan nyt vaihtokunnossa.
4) löysiä liitoksia -> käyttäytyy kuin olisi tyhjä.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Post4) löysiä liitoksia -> käyttäytyy kuin olisi tyhjä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJos akku on täyteen ladattu, niin 100Ah akkua et minuutissa tyhjennä. Sellaisilla virroilla savu nousisi ihan varmasti. Jos nyt mietitään, että haluat purkaa esim. 50Ah minuutissa, niin virta on silloin 3000A (100Ah normi akut antaa yleensä 800-1000A ulos maksimissaan hetkellisesti). Jos heti siirtämisen jälkeen ei enää lähde uudestaan käyntiin, niin siinä on pari vaihtoehtoa 1)akku ei ollut täynnä ennen siirtoa 2)akku on valmis (lyijyakut ei kestä tyhjäksi purkamista kunnolla, joten äkkiä saa uudenkin akun pilalle) 3) laturi ei toimi.
Jos se akku on monia kertaa purettu ihan tyhjäksi, niin itse veikkaisin akun olevan nyt vaihtokunnossa.E39 535i M62 1998
Comment
-
Comment