Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 535 M62 1998 virran purku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DarkWarder65
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2013
    • 279
    • Helsinki

    e39 535 M62 1998 virran purku

    Eli aamulla menin autolle ja koitin käynnistää ja ei jaksanut käynnistyä akku melkein tyhjä, laitoin toisen akun ajoin duuniin ja lähdössä himaan sama juttu toisella akulla, missähän vois olla vika että purkaa virrat, mistä lähteä etsimään vikaa? ja mikään valo tai näyttö ei ole jäänyt palamaan tai päälle. onko näissä ollut jotain tämmöstä yleensä?
    Last edited by DarkWarder65; 02-05-2019, 18:49.
    E39 535i M62 1998
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Veikataan että ei lataa kunnolla jos menee päivässä noin tyhjäksi.

    Jos sinulla on kunnossa olevat akut niin muuten ilmoittaisi tuollaisessa tyhjenemisestä jo savumerkein.

    Comment

    • DarkWarder65
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2013
      • 279
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Veikataan että ei lataa kunnolla jos menee päivässä noin tyhjäksi.

      Jos sinulla on kunnossa olevat akut niin muuten ilmoittaisi tuollaisessa tyhjenemisestä jo savumerkein.
      Akku on noin kuukauden vanha, ja akku testattu ja on kunnossa. On tehnyt silloin tällöin tuota viimeksi noin pariviikkoa sitten tyhjensi akun, mutta nyt purki molemmat akut.
      E39 535i M62 1998

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Laturia tosiaan syynäilisin ensin tuossa kohtaa.

        Comment

        • _Bäri_
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2014
          • 933
          • Turku

          #5
          Ootko kattonu että menee varmasti unille?
          G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

          Ex:
          E61 535dA -05
          E91 320dA -06
          E53 X5 3.0dA - 03
          E39 535iA -01
          E39 520i -97
          E39 530dA - 00

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by _Bäri_ View Post
            Ootko kattonu että menee varmasti unille?

            Vaikka ei menisi niin oikean kokoinen täysi akku ei kyllä työpäivän aikana tyhjene.

            Comment

            • _Bäri_
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2014
              • 933
              • Turku

              #7
              Kyllä se mulla vaan tyhjensi. Ja syyksi paljastu puhaltimen siili. Välillä meni 12 tuntia että akku tyhjeni ja joskus riitti 6 tuntia. Siilen vaihdon jälkeen ei oo ongelmaa ollu.
              G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

              Ex:
              E61 535dA -05
              E91 320dA -06
              E53 X5 3.0dA - 03
              E39 535iA -01
              E39 520i -97
              E39 530dA - 00

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by _Bäri_ View Post
                Kyllä se mulla vaan tyhjensi. Ja syyksi paljastu puhaltimen siili. Välillä meni 12 tuntia että akku tyhjeni ja joskus riitti 6 tuntia. Siilen vaihdon jälkeen ei oo ongelmaa ollu.

                Tuossa on palanut virtaa sinne siiliin, ei pelkästään siihen että auto ei ole torkussa.


                edit: Alkaa tuossa olla siililläkin lämmin jos tyhjentää täyden akun kun sieltä vajaan pari sataa wattia tulee lämpöä.
                Last edited by Muurahainen; 03-05-2019, 11:41.

                Comment

                • DarkWarder65
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2013
                  • 279
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by _Bäri_ View Post
                  Ootko kattonu että menee varmasti unille?
                  Mitä tarkoitat mennyt unille, ei sinne jää mitään palamaan ja se on tehnyt sitä silloin tällöin, mutta nyt jatkuvaa tänään siirsin autoa ja noin puolen minuutin päästä koitin siirtää uudestaan niin akku tyhjä, jokin tyhjenti sen samantien.
                  E39 535i M62 1998

                  Comment

                  • DarkWarder65
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2013
                    • 279
                    • Helsinki

                    #10
                    Joo eli nyt tyhjentänyt koko ajan akun aamulla ei virtaa, ja tänään siirsin autoa ja piti siirtää heti miten uudestaan ja siihen ei mennyt kun max minuutti edellisestä käynnistyksestä niin akku tyhjä, joten mikä tyhjentää akun saman tien. Laturissa ei vikaa, laturi uusi, ja akku tosiaan 100 A.
                    E39 535i M62 1998

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Jokos 98:ssa oli airbag paukku +kaapelissa?

                      Siinä on hyvä tarkistuskohde jos sattuisi olemaan löystynyt ja virta vain ei mene sen läpi.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by DarkWarder65 View Post
                        Joo eli nyt tyhjentänyt koko ajan akun aamulla ei virtaa, ja tänään siirsin autoa ja piti siirtää heti miten uudestaan ja siihen ei mennyt kun max minuutti edellisestä käynnistyksestä niin akku tyhjä, joten mikä tyhjentää akun saman tien. Laturissa ei vikaa, laturi uusi, ja akku tosiaan 100 A.
                        Jos akku on täyteen ladattu, niin 100Ah akkua et minuutissa tyhjennä. Sellaisilla virroilla savu nousisi ihan varmasti. Jos nyt mietitään, että haluat purkaa esim. 50Ah minuutissa, niin virta on silloin 3000A (100Ah normi akut antaa yleensä 800-1000A ulos maksimissaan hetkellisesti). Jos heti siirtämisen jälkeen ei enää lähde uudestaan käyntiin, niin siinä on pari vaihtoehtoa 1)akku ei ollut täynnä ennen siirtoa 2)akku on valmis (lyijyakut ei kestä tyhjäksi purkamista kunnolla, joten äkkiä saa uudenkin akun pilalle) 3) laturi ei toimi.

                        Jos se akku on monia kertaa purettu ihan tyhjäksi, niin itse veikkaisin akun olevan nyt vaihtokunnossa.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8262
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #13
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Jos akku on täyteen ladattu, niin 100Ah akkua et minuutissa tyhjennä. Sellaisilla virroilla savu nousisi ihan varmasti. Jos nyt mietitään, että haluat purkaa esim. 50Ah minuutissa, niin virta on silloin 3000A (100Ah normi akut antaa yleensä 800-1000A ulos maksimissaan hetkellisesti). Jos heti siirtämisen jälkeen ei enää lähde uudestaan käyntiin, niin siinä on pari vaihtoehtoa 1)akku ei ollut täynnä ennen siirtoa 2)akku on valmis (lyijyakut ei kestä tyhjäksi purkamista kunnolla, joten äkkiä saa uudenkin akun pilalle) 3) laturi ei toimi.

                          Jos se akku on monia kertaa purettu ihan tyhjäksi, niin itse veikkaisin akun olevan nyt vaihtokunnossa.

                          4) löysiä liitoksia -> käyttäytyy kuin olisi tyhjä.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by peto2 View Post
                            4) löysiä liitoksia -> käyttäytyy kuin olisi tyhjä.
                            Toki tuokin mahdollista, tosin luulisi tuon jo tarkistaneen ensimmäisenä.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • DarkWarder65
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2013
                              • 279
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Jos akku on täyteen ladattu, niin 100Ah akkua et minuutissa tyhjennä. Sellaisilla virroilla savu nousisi ihan varmasti. Jos nyt mietitään, että haluat purkaa esim. 50Ah minuutissa, niin virta on silloin 3000A (100Ah normi akut antaa yleensä 800-1000A ulos maksimissaan hetkellisesti). Jos heti siirtämisen jälkeen ei enää lähde uudestaan käyntiin, niin siinä on pari vaihtoehtoa 1)akku ei ollut täynnä ennen siirtoa 2)akku on valmis (lyijyakut ei kestä tyhjäksi purkamista kunnolla, joten äkkiä saa uudenkin akun pilalle) 3) laturi ei toimi.

                              Jos se akku on monia kertaa purettu ihan tyhjäksi, niin itse veikkaisin akun olevan nyt vaihtokunnossa.
                              Akku noin kuukauden vanha ja akku testattu ja on kunnossa, teki saman myös toiselle akulle joka kunnossa myös.
                              E39 535i M62 1998

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎