memebuy23buy

e39 535 M62 1998 virran purku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10946
    • Joensuu

    #31
    Originally posted by DarkWarder65 View Post
    siis joka kerta joudun tietysti lataamaan akun. kun auto käynnissä puskee 13,8-14,3 ja kun auto ei ole käynnissä niin välillä pysyy 12, 2-12,16 välillä pudottaa sen aika paljon ja sitten taas yhtä äkkiä nousee takasin.

    HTK12 mistä sä meinasit että mittaa sen, sulakarasiasta vai takakontista vai mistä, ja miten se mitataan, tää on tyhmä kysymys mutta kysyn kuitenkin, koska me ollaan mittatu se akun kautta nyt eli yleismittarin piuhat akkuun kiinni.
    En jaksa tähän nyt alkaa rautalangasta vääntämään, mutta tästä löytyy kyllä väännettynä ihan teräksestä: https://www.youtube.com/watch?v=3xjLtg3FLoA . Eli mittaamalla etsitään millä välillä se jännite katoaa. Mittaus pitää tehdä aina kuormitettuna, muuten yleismittari ei löydä huonoa liitosta. Kuten tuossa videolla, niin kuormittaminen kannattaa tehdä startilla. Jos mittaat vaan jännitteen ilman kuormaa, eli tökkäät yleismittarin kiinni ei se kerro vielä mitään. Silloin kun ei lähde käyntiin mittaa käynnistettäessä akun jänite suoraan navoista. Eräs akku näytti 12.6V ilman kuormaa, kun yritti käynnistää jännite tipahti ~4V ja startista kuului vain naks.

    Eli aloitat mittaamisen kontista ja siitä sitten kohti konehuonetta etsien missä välissä jännite katoaa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    Working...
    X